شما دوستان عزیزی که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌اید و برای تبلیغات دیجیتال برنامه ریزی کرده‌اید و دارای وب سایت هستید، باید بدانید که کلید اصلی موفقیت شما برای اینکه بتوانید ترافیک ارگانیک به سایت خود جذب کنید این است که از یک ابزار سئو مناسب استفاده کنید. آیا ابزارهای سئو را می‌شناسید؟ در این مقاله با تراپی همراه شوید تا بهترین ابزارهای سئو برای کسب رتبه بهتر در گوگل را به شما معرفی کنیم.

بهترین ابزارهای سئو برای کسب رتبه بهتر در گوگل کدامند؟

ابزارهای بسیاری در بازار برای سئو وجود دارد، اما ممکن است شما ندانید که کدام ابزار را انتخاب کنید که بتواند شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر کند و رتبه‌ی بهتری در موتور جستجوگر گوگل به دست آورید. ما در این بخش از مقاله شما را با برخی از بهترین ابزارهای سئو برای کسب رتبه بهتر در گوگل آشنا خواهیم کرد. لطفا همچنان با ما همراه شوید.

ابزارهای سئو

به طور کلی این ابزارهای به چند دشته تقسیم می‌شود که عبارتند از :

  • بهترین ابزارهای سئو برای جستجوی کلمات کلیدی
  • ابزارهای تحلیل سئو برای ایجاد لینک
  • ابزارهای بررسی ترافیک سایت
  • ابزارهای بررسی وضعیت وب سایت
  • ابزارهای تست سئو

در ادامه از هر گروه از ابزارهای سئو، ابزار یا ابزارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

بهترین ابزارهای سئو برای جستجوی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی پایه و اساس ایجاد ترافیک برای وب سایت شما می‌باشد. مهم نیست که شما چه چیز می‌نویسید، مهم این است که شما مخاطبان هدف خود را درک کرده باشید که این یعنی بدانید آن‌ها چه اصطلاحات و کلماتی را در گوگل سرچ می‌کنند.

ابزارهای سئوی بسیاری برای هدایت جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد. در ادامه به معرفی برخی از بهترین‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

SEMrush

یکی از ابزارهای سئو ، ابزار SEMrush است که یکی از معروف‌ترین گزینه‌ها برای آنالیز و تحلیل سئو در بازار است که برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا ترافیک موجود در سایت خود را دنبال کنید و ترافیک شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید.

نحوهی عملکرد آن به گونه‌ای است که شما یک کلمه یا مجموعه‌ای از کلمات را در بخش جستجوی سئو می‌نویسید و این ابزار به شما خواهد گفت که میزان سرچ این کلمه، میزان رقابت و ... در مورد آن چقدر است.

ابزار SEMrush همچنین کلمات کلیدی مرتبط با آن کلمه‌ی مورد جستجوی شما را پیشنهاد می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا استراتژی کلمات کلیدی را برای خود ایجاد کنید.

Google Keyword Planner

با وجودی که اهمیت تحلیل سئو برای یوتیوب، آمازون و اپ استور روز به ورز در حال افزایش است، بسیاری از کارآفرینان در ابتدای امر در پی این هستند که ببینند محتوای آن‌ها چگونه در  Google دیده می‌شود.

برای این منظور شما نیاز به اکانت Google AdWords دارید تا بتوانید به همه‌ی قابلیت‌های Google Keyword Planner دسترسی پیدا کنید.

این ابزار سئو دارای دو قابلیت می‌باشد :

  • جستجو و کشف کلمات کلیدی : در این نوع جستجو شما یک کلمه‌ی مرتبط با حرفه‌ی خود را وارد می‌کنید و برای هر کدام گوگل لیستی از کلمات را به شما پیشنهاد می‌دهد. این کلمات شامل تخمین نتایج جستجوی ماهانه، تخمین هزینه به ازای هر کلیک و رقابت می‌باشد.
  • جستجو بر اساس متریک‌های کلمات کلیدی : در این نوع جستجو شما می‌توانید از Google Keyword Planner استفاده کنید تا بتوانید پس از تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را مقایسه کنید.

Ubersuggest

Ubersuggest یک برنامه‌ی رایگان است که برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا داده‌های مربوط به کلمات یا نام دامنه را جمع آوری کنید. این ابزار به طور خاص حجم کلمات کلیدی را برای شما مشخص می‌کند، همچنین میانگین هزینه به ازای هر کلیک و میزان سختی کلمه برای رتبه بندی را مشخص می‌کند.

اگر یک آدرس یو آر ال را در Ubersuggest وارد کنید، کلمات ارگانیک سایت و ترافیک سایت برایتان نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید : شارژ اکانت گوگل ادوردز

Keyword.io

یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو Keyword.io است. این ابزار یکی از ابزارهای بررسی و چک سئو است، برای اجرای جستجوی کلمات کلیدی بر پلتفرم های مختلف از جمله گوگل. هنگامی که یک کلمه‌ی کلیدی را تایپ می‌کنید و محدوده‌ای را برای آن مشخص می‌کنید، این ابزار لیستی از صدها کلمه‌ی کلیدی مرتبط با آنچه شما وارد کرده‌اید را برای شما نشان می‌دهد.

دوستان عزیز در این مقاله با برخی از بهترین ابزارهای سئو آشنا شدید، به منظور آشنایی با دیگر ابزارها، ما را در قسمت دوم همین مقاله دنبال کنید.

تاریخ انتشار 13 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر