پلاگین یا افرزونه هایی که برای افزایش کارآیی سایت استفاده می شوند و از الزامات کار شما طراحان وب سایت به شمار می آیند، گاهی می توانند موجب پائین آوردن کارآیی سایت هم بشوند. بنابراین خوب است با انواع پلاگینها آشنا شوید تا بدانید که از چه افزونه ای برای افزودن کدام ویژگی به سایت تان می بایست استفاده کنید؛ همچنین بدانید که کدام افزونه ها ممکن است برای سایت شما مشکل ساز شوند. در مقاله ی قبلی برای آشنایی هر چه بیشتر شما با افزونه های وردپرس، سه پلاگین مهم و کاربردی را معرفی کردیم، در این مقاله چند مورد دیگر از افزونه های (پلاگین) کاربردی و ضروری وردپرس را برای شما معرفی خواهیم کرد. لطفا در این مقاله نیز تا پایان همراه ما باشید.

افزونه های (پلاگین) کاربردی

معرفی افزونه های (پلاگین) کاربردی و ضروری وردپرس

از جمله مشکلاتی که ممکن است برای وب سایت شما به وجود بیاید، وجود لینک های خراب یا شکسته می باشد. گاهی اوقات لازم است که یک صفحه یا یک پست از سایت تان را برای اهداف مختلف، مثلا برای بهبود سئو سایت، عوض کنید. در این صورت افرادی که با استفاده از URL قدیمی می خواهند که به آن صفحه دسترسی پیدا کنند، با خطا مواجه می شوند. مشکل دیگری که ممکن است برای سایت شما به وجود بیاید این است که خزنده های موتور جستجو، هنگام برخورد با لینک های خراب، متوقف می شوند که این باعث می شود که گوگل به شما امتیاز منفی بدهد که این در رتبه بندی سایت شما تاثیر می گذارد. پس راه حل چیست؟

  • برای حل این مشکل، می بایست مطمئن شوید که بلاگ شما به طور خودکار می تواند، افرادی را که در تلاشند تا به URL قدیمی دسترسی پیدا کنند، به URL جدید ریدایرکت کند. که این کار توسط یک پلاگین انجام می شود. یکی از افزونه های (پلاگین) کاربردی مناسب در این زمینه، پلاگین Redirection می باشد که به صورت رایگان می توان آن را از مخزن وردپرس دانلود کرد. در صورتی که بخواهید از پلاگین های دیگری در این رابطه نیز استفاده کنید، افزونه یQuick Page  و Post Redirect را می توانید استفاده کنید، اما مورد اول از این دو بهتر است.

استفاده از تکنیک سئو باعث می شود که گوگل رتبه ی بهتری به سایت شما بدهد. وردپرس در حال حاضر برای موتورهای جستجو، به خوبی بهینه سازی شده است، اما در عمل به طور کامل جنبه های مختلف سئو را نمی تواند کنترل و بررسی کند. به منظور بهره مندی کامل سایت شما از تکنیک سئو می بایست از پلاگینی استفاده کنید که بتواند جزئیات صفحات وب مانند عنوان صفحه، توضیحات متا و ...را با معیارهای بهینه سازی موتورهای جستجو مطابقت دهد.

  • یکی از بهترین افزونه های (پلاگین) کاربردی و ضروری سئو در وردپرس، افزونه ی Yoast SEO می باشد که نسخه ی رایگان آن هم در دسترس می باشد. این ابزار نکات کلیدی و اصلی موثر در سئو سایت را برای ایجاد محتوای سئو شده، کنترل می کند. در این صورت رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو بهبود می یابد. اگر بخواهیم یک پلاگین معروف دیگر برای سئو معرفی کینم، می توان از All in One SEO Pack نام برد.

افزونه های (پلاگین) کاربردی

یک وب سایت خوب می بایست این قابلیت را داشته باشد که محتواها را در شبکه های اجتماعی، به اشتراک بگذارد. در صورتی که این قابلیت برای وب سایت شما وجود داشته باشد، ترافیک سایت افزایش می یابد. یکی از آسان ترین راه ها این است که این امکان را برای بازدیدکنندگان سایت به وجود آورید تا بتوانند به راحتی محتواهای سایت را به اشتراک بگذارند که قطعا این معنایش این است که دکمه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی را به وب سایت اضافه کنید.

  • افزونه های (پلاگین) کاربردی مناسبی که برای این کار می توان از آن استفاده کرد، Social Warfare می باشد. به طور مثال : این پلاگین امکان اضافه کردن جعبه های “Click to Tweet”  را به محتواها فراهم کرده است که از این طریق شما می توانید محتوای مورد نظر خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. پلاگین های SumoMeShre و Simple Share Buttons Adder دو جایگزین مناسب برای این دو پلاگین می باشد.

دوستان عزیز از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله صمیمانه سپاسگزاریم. حال که این مقاله را به دقت مطالعه کرده اید و با چند پلاگین مهم وردپرس آشنا شدید، قطعا افزونه های مناسبی را برای استفاده در سایت خود انتخاب خواهید کرد. در صورتی که در این زمینه با سوال یا مشکلی مواجه شدید، حتما با تماس بگیرید. همکاران ما در تیم تراپی آماده ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.  

تاریخ انتشار 15 دی 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر