اگر شما دوست عزیز از علاقه‌مندان به فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال باشید، قطعا ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین، اتریوم، ریپل و ....را می شناسید. ارزهای دیجیتال در این چند ساله‌ی اخیر گوی سبقت را از انواع دیگر ارزها و سیستم‌های پرداخت ربوده‌اند. به طوریکه در سال 2018 میزان تراکنش‌های انجام شده در بازار بیت کوین چندین برابر پی پال بوده است. دیتا لایت با انجام تحقیقات وسیعی در این زمینه مدعی شد که بیت کوین قادر به پیشی گرفتن از ویزا و مستر کارت نیز می‌باشد. به طور کلی غول ارزهای دیجیتال امروزه تهدیدی بزرگ برای سیستم‌های پرداختی و دیگر ارزهای موجود در دنیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد که آیا بیت کوین تهدیدی برای ویزا و مستر کارت به حساب می آید یا نه، در ادامه مطلب با تراپی همراه باشید.

رشد سرمایه گذاری روی بیت کوین

در سال 2017 سیل عظیمی از سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی روی آوردند و هدف آنها رشد سرمایه چه به صورت فیزیکی و چه دیجیتالی بود. در این بین بیت کوین محبوب­‌ترین ارز دیجیتالی بود و مبادلات آن چندین برابر دیگر ارزهای دیجیتالی ارزش داشت. این موضوع به دلیل پیدایش اولیه آن نسبت به ارزهای دیجیتالی دیگر و همچنین جامعه کاربران و توسعه دهندگان آن در این اکوسیستم است.

بیت کوین تهدیدی برای ویزا و مستر کارت

مطالعات دیتا لایت در خصوص بررسی اینکه  بیت کوین تهدیدی برای ویزا و مستر کارت می باشد یا خیر؟

براساس مطالعات اخیر که توسط DataLight انجام شد، بیشتر افراد تقریبا 80 درصد از ارزش سهام خود را به صورت ابدی در بازار خرسی (bear market) از دست داده­‌اند. این تحقیق همچنین نشان می­‌دهد که بین قیمت بیت کوین و پذیرش یا محبوبیت آن در میان معامله‌گران و کاربران رابطه­‌ای وجود ندارد. از این رو دیتا لایت تصمیم به تحقیق در مورد حجم معاملات بیت کوین و ویزا کارت و مستر کارت گرفت. متخصصان دیتا لایت با بررسی سیستم پرداخت بیت کوین و مقایسه آن با شاخص­ه‌ی اقتصادی ویزا کارت، مستر کارت و پی پال به نتایج شگفت انگیزی دست یافتند.

در سال 2018 حجم معامله بیت کوین به طور متوسط 450 برابر بیشتر از میانگین ویزا کارت بوده است. علاوه بر آن میزان مبادلات در بیت کوین  3.4 تریلیون دلار است، در حالیکه  5.8 برابر بیشتر از تراکنش­‌های پی پال است. این تیم نتایج خروجی حجم تراکنش­‌های بیت کوین را بهتر از پی پال و کمتر از ویزا و مستر کارت برشمردند. اما گفته می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور، مستر کارت و بیت کوین می‌توانند جایگاه خود را عوض کنند.

آیا بیت کوین تهدیدی برای ویزا و مستر کارت و پی پال خواهد بود؟

به گفته این تیم، بیت کوین بهترین گزینه جهت ارسال حجم بالایی از وجه است:

شبکه بیت کوین جهت پرداخت‌ حجم بالایی از وجه حتی در سطح بین المللی، برتر از دیگر شبکه‌ها نظیر پی پال است، به طوریکه 40000 دلار آن 450 برابر بیشتر از ویزا کارت است. با اینکه بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است و کدهای آن همچنان ناقص‌اند، اما با تمامی این نواقص سرعت انتقالات آن بیش از 100 برابر سریع‌تر از نقل و انتقالات سیمی است. هزینه‌ی کارمزد بیت کوین نیز بسیار پایین است به طوریکه برای انتقال میلون‌ها دلار تنها چند سنت کم می‌کند، به همین دلیل بسیاری از سازمان‌های مالی در سطح گسترده از آن استفاده می‌کنند.

چند نکته در مورد بیت کوین، ویزا و مستر کارت

کارت‌های اعتباری همچنان به عنوان یک راه کار مناسب جهت خرید آنلاین کالا در بین عامه‌ی مردم می‌باشند. کارت‌های اعتباری مانند ویزا و مستر کارت فاقد امنیت لازم جهت خرید آنلاین هستند، چرا که فرآیند احراز هویت آن‌ها بسیار ساده است.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مقالات مستر کارت چیست؟ و ویزاکارت چیست؟ را مطالعه کنید.

بیت کوین تهدیدی برای ویزا و مستر کارت

بیت کوین دارای رمزنگاری دیجیتالی است از این رو تقلب و کلاهبرداری از آن تقریبا غیر ممکن است. همچنین بیت کوین قابل تعامل با تمامی سیتم عامل‌ها از جمله لینوکس، مک و ویندوز است. این ارز دیجیتالی همچنین قابل انتقال در کارت‌های اعتباری و دبیت کارت است.

نتیجه ی بررسی ها برای درک این مسئله که آیا بیت کوین تهدیدی برای ویزا و مستر کارت و پی پال

بیت کوین تنها در عرض 10 سال موفق به رقابت با بزرگترین رقیبان سیستم پرداخت شده است. توسعه آن همچنان در حال انجام است، بنابراین در صورت حفظ این سرعت و تکنیک بیت کوین در آینده‌ای نه چندار دور نه تنها تهدیدی برای ویزا و مستر کارت بلکه قادر به کسب رتبه نخست در این زمینه را نیز خواهد بود. 

در این مقاله به بررسی اینکه آیا بیت کوین تهدیدی برای ویزا کارت و مستر کارت می باشد، پرداختیم. از اینکه با ما همراه بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم، در صورت هرگونه اطلاع از نحوه‌ی کار بیت کوین به جای سیستم‌های پرداختی موجود، رقابت آن با ویزا و مستر کارت و همچنین فرآیندهای مد نظر آن جهت پیشی گرفتن از رقبا دارید، لطفا آن‌ها را در کامنت‌‌ها بیان کنید تا دیگر کاربران نیز از این اطلاعات مفید بهره‌مند گردند.

تاریخ انتشار 05 اردیبهشت 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر