برای کسانی که هم چنان خود را از بازار ارز دیجیتال دور نگه می دارند مفهوم بیت کوین ممکن است هم چنان هم پیچیده به نظر بیاید. برای این دسته از عزیزان مقاله های بیت کوین چیست ، استخراج بیت کوین و نوسانات ارز بیت کوین  را آماده کرده ایم که بتوانید با استفاده از آن ها شناخت کاملی از این ارز پیدا کنید. روزهای اولی که این ارز به جهان عرضه شد، بسیاری از افراد این عقیده را داشتند که به زودی این ارز فراموش می شود. ولی کم کم با افزایش ارزش خود، تعداد زیادی از افراد میزان زیادی در این ارز سرمایه گذاری کردند و دعا می کردند که ارزش آن هر روز افزایش یابد. ولی امروزه وضع فرق کرده است و این ارز با نوسان های مختلفی رو به رو است. در این مقاله می خواهیم در مورد علت افت بیت کوین مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم.

پیرو  بیانیه بانک مرکزی در خصوص ممنوعیت ارز های  دیجیتال اعلام میداریم تراپی هیچگونه خدماتی در حوزه خرید و فروش ارز های دیجیتال به مشتریان گرامی نخواهد داشت .

دلایل افت بیت کوین : 

  • یکی از ارزشمندترین ویژکی های بیت کوین این است که توانست بلاک چین را به جهان معرفی کند. بلاک چین در واقع فناوری است که با استفاده از آن می توان میزان سرعت و دقت در مورد انجام معاملات را افزایش داد. با استفاده از این فناوری می توان تکنولوژی های حتی مانند اینترنت را تغییر داد. اما با این وجود بیت کوین نمی تواند بقای خود را هم چنان در گرو استفاده از بلاک چین بداند. به عنوان مثال فرض کنید که یکی از صفحات وب خراب شود، ولی این موضوع باعث نمی شود که کل اینترنت عملکرد خود را از دست بدهد.

افت بیت کوین
  • یکی دیکر از مزیت های ارز دیجیتال این بود که ارز خصوصی باشد و نتوان آن را ردیابی کرد و در نتیجه دارای امنیت بالایی است. همچنین این ادعا وجود داشت که شما برای انجام معاملات خود نیازی ندارید که هویت اصلی خود را فاش کنید. ولی امروزه  برای برخی از معاملات شما باید از مدارک خود تصاویری را آپلود کنید. همچنین FBI ادعا کرد که خیلی خوب عملکرد این ارز دیجیتال را تحت نظر دارد و همواره در تلاش هستند که هویت افراد را شناسایی کنند. ولی با این وجود برای هکر ها این امکان وجود دارد که بتوانند به راحتی اطلاعات خود را مخفی کنند. پس می توان گفت بیت کوین در این ادعای خود چندان موفق نبود.

افت بیت کوین
  • مسئله سومی که در مورد این ارز دیجیتال وجود دارد این است که هویت سازنده آن نامعلوم است. در ابتدای این که این ارز معرفی شد ساتوشی به افرادی که برای توسعه این ساختار کدنویسی انجام می دادند راهنمای خوبی بود. ولی بعد از مدتی که این ارز جایگاه خود را پیدا کرد، ساتوشی کاملا از دسترس خارج شد و همین موضوع باعث شده است که تا کنون هویت آن مشخص نباشد. بنابرای می تواند گفت زمانی که این ارز رهبر خود را از دست داد، رخنه بزرگی در آن ایجاد شد. چرا که در این حالت باید افراد زیادی که شامل ماینرها و توسعه دهندگان هستند گرد هم جمع شوند و در مورد تصمیمات مربوط به آینده بیت کوین تصمیم نهایی را بگیرند. و همانطور که می دانید هماهنگ کردن افراد زیاد کاری مشکل است! پس می توان گفت برنامه مشخصی برای آینده کاری بیت کوین وجود ندارد.

افت بیت کوین
  • در مقاله استخراج بیت کوین، در مورد اینکه چگونه می توانید بدون هزینه کردن بیت کوین های جدید استخراج کنید، صحبت کردیم. همان طور که در این مقاله دیدید هر چه که بیت کوین بزرگتر شد، استخراج آن نیز مشکل تر شد. به عنوان مثال در سال های اول می شد حدود 20 ساتوشی بدست آورد ولی این مقدار در سال های آتی به 6.25 ساتوشی کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر اینکه استخراج بیت کوین مشکل تر شد، زمانی هم که برای انجام معاملات صرف می شود افزایش یافت. در مقابل ارز دیجیتال ریپل است که در این زمینه هم تلاش دارد نواقص ارز دیجیتال بیت کوین را جبران کند. به عنوان مثال این ارز می تواند در هر ثانیه 1500 معامله انجام دهد.

افت بیت کوین

نتیجه گیری : 

بنابراین مسائلی که بیان شد باعث می شود که این ارز شاهد نوسان های زیادی باشد. حتی با وجود این که توسعه دهندگان تصمیم گرفتند ارز دیجیتال بیت کوین کش را با هدف این که نواقص بیت کوین را کاهش دهد تولید کنند، نتوانستند موفق شوند! البته این موضوع را نمی توان  100 درصد به گونه ای در نظر گرفت که باید از بیت کوین دوری کرد. همراهان گرامی امیدوارم در مورد دلایل افت بیت کوین اطلاعات کافی بدست آورده باشید.دوستان عزیز در صورت وجود هر گونه سوال می توانید از طریق چت آنلاین با مشاوران تراپی در ارتباط باشید.

 

تاریخ انتشار 26 بهمن 1396
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
سرمایه گذاری بیت کوین
افزایش قیمت بیت کوین به بیش از 20000 دلار
پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا
استخراج بیت کوین در ایران
بیت کوین رایگان در علی بابا (Alibaba)
ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند
بیت کوین و لایت کوین
انتقال پول با بیت کوین
خرید بیت کوین
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر