دوستان عزیزی که علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از این طریق هستند، قطعا با مفاهیمی نظیر بلاک چین، نحوه ی عملکرد و ویژگیهای بلاک چین آشنا هستند. اما دوستان، شما تا چه حد با چگونگی انجام تراکنش‌ها در شبکه‌های ارز دیجیتال آشنا هستید؟ آیا می‌دانید نحوه‌ی عملکرد این شبکه‌ها چگونه است؟ آیا مایلید تا با نحوه انتقال بیت کوین در شبکه‌ی مربوط به این ارز دیجیتال آشنا شوید؟ پس با تراپی تا پایان این مقاله همراه شوید. ما مطالب قابل توجهی را برای شما عزیزان ذکر خواهیم کرد.

آشنایی با شبکه‌ی بیت کوین

شبکه‌ی ارز دیجیتال بیت کوین مانند هر شبکه‌ی دیگری از تعدادی نود تشکلیل شده است که این نودها همان کامپیوترهایی است که کلیه‌ی اطلاعات مربوط به شبکه در آن‌ها ثبت می‌شود.

انتقال بیت کوین

در حقیقت یک دیدگاهی که در مورد شبکه‌ی بیت کوین وجود دارد این است که این شبکه شامل یک پایگاه داده است که در آن کلیه‌ی اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها و دارندگان بیت کوین ثبت شده است و هر شخصی که عضو این شبکه باشد همهی این اطلاعات را خواهد دید. این اطلاعات در واقع به صورت گروهی ذخیره می‌شود و مانند بانک، به صورت شخصی نیست.

با این وجود سیستم نگهداری ارزهای دیجیتال از امنیت بسیار بالایی برخودار است و با اینکه اطلاعات شبکه در معرض دید همگان قرار دارد، اما قابل دستکاری نیست.

تراکنش‌های انتقال بیت کوین چگونه‌اند؟

در واقع طی یک تراکنش در شبکه ارز دیجیتال جهت انتقال بیت کوین، شخص به شبکه اعلام می‌کند که مقداری از حساب من کسر کن و به حساب شخص گیرنده واریز کن. در حقیقت این درخواست از نود مبدا آغاز می‌شود و در صورتی که پس از طی فرایند اعتبارسنجی توسط سایر نودها، تشخیص دهند که آن نود معتبرند، درخواست موجود در تراکنش اعمال شده و انتقال بیت کوین انجام می‌شود و کلیه‌ی نودها اطلاعات پایگاه داده خود را به روز رسانی می‌کنند.

اما برای نگهداری بیت کوین‌های خود شما نیاز به یک کیف پول دارید که دارایی شما در آن ضبط و نگهداری می‌شود و پس از انجام هر تراکنش میزان موجودی کیف پول شما نیز به روز رسانی می‌شود. این کیف پول‌ها شامل دو نوع کلید رمزنگاری شده هستند که با استفاده از این دو کلید اعتبارسنجی درخواست یک تراکنش در شبکه جهت انتقال بیت کوین انجام می‌شود.

چگونگی سنجش صحت و اعتبار یک تراکنش برای انتقال بیت کوین

همانطور که گفت شده برای کیف پول‌های بیت کوین دو نوع کلید وجود دارد که پیام‌ها با استفاده از آن ها رمزنگاری می‌شود، کلید خصوصی و کلید عمومی. این دو کلید با یکدیگر مرتبط هستند به گونه‌ای که اگر پیغامی توسط یک کلید خصوصی رمزنگاری شده باشد، فقط کلید عمومی جفت شده  با آن می‌تواند آن پیغام را رمزگشایی کند و بر عکس اگر پیغامی توسط یک کلید عمومی رمزنگاری شده باشد کلید خصوصی مربوط به آن می‌تواند آن پیغام را رمزگشایی کند.

توجه کنید که :

  • شبکه‌ی بیت کوین یک شبکه‌ی باز است و هیچ ارگان خاصی از آن پشتیبانی نمی‌کند.
  • کلید خصوصی کیف پول خود را به خوبی محافظت کنید و هرگز آن را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید، چرا که این کلید در واقع کلید بیت کوین های شما است.
  • همیشه از کیف پول خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

انتقال بیت کوین
در واقع با استفاده از این کلیدهای رمزنگاری شده، صحت و اعتبار درخواست ها توسط نودهای شبکه بررسی می شود.

علل اعتبارسنجی درخواست‌ها چیست؟

  1. هدف اول از اعتبارسنجی درخواست‌ها این است که اولا مشخص شود که فردی با این مشخصات دارنده ی مقدار مشخص شده از بیت کوین است.
  2. هدف دوم از اعتبارسنجی این است که مقدار مورد نظر که در تراکنش ذکر شده است، قبلا خرج نشده باشد در حساب فرد موجودی کافی وجود داشته باشد.

در واقع از کلید خصوصی تراکنش یک امضای دیجیتال منحصر به فرد تولید می‌شود که نشانه‌ی اعتبار آن درخواست می‌باشد. این امضای دیجیتال در واقع مجوزی است برای خرج کردن بیت کوین‌ها. حال که این امضای دیجیتال در شبکه منتشر می‌شود، سایر نودها با استفاده از کلید عمومی می‌توانند اعتبار آن را بررسی کنند.

لازم به ذکر است که در شبکه‌ی بیت کوین هیچ موجودی حسابی نگهداری نمی‌شود بلکه تنها تراکنش‌ها در قالب یکسری بلاک به هم متصل(بلاک چین) نگهداری می‌شوند.

    دوستان و همراهان همیشگی تراپی از این که در این مقاله نیز ما را همراهی نمودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. امید مطالب ذکر شده مورد رضایت شما گرامیان واقع شده باشد.

    تاریخ انتشار 08 خرداد 1398
    نویسنده  پریسا رضایی
    دسته بندی
    مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
    تفاوت پی پال و وسترن یونیون
    حذف حساب وب مانی
    بهترین بروکرهای فارکس
    خرید با پی پال
    sendowl
    مدرک CMA
    Codeable
    اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
    Teespring
    فضای خالی
    فرم ارسال نظرات کاربر