امروزه افراد زیادی به سوی ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند و بسیاری از افراد به سرمایه‌گذاری در این زمینه و ایجاد فارم و استخراج ارز دیجیتال پرداخته‌اند. قطعا متخصصان استخراج ارز دیجیتال و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، با تکنولوژی بلاکچین آشنایی دارند. بلاکچین لیستی از رکوردهای در حال رشد هستند که از طریق رمزنگاری به یکدیگر متصل شده‌اند و هر بلوک شامل یک هش رمزنگاری شده از بلوک قبلی است به نام ؛تایم اسمپ؛ و داده‌های مربوط به تراکنش‌ها که از طریق آن‌ها ارز دیجیتال استخراج می‌شود. علاوه بر کاربرد تکنولوژی بلاکچین در صنعت ارز دیجیتال، در بسیاری دیگر از زمینه‌ها از این تکنولوژی نیز استفاده می‌شود از جمله در فرودگاه‌ها. به تازگی دولت ایالات متحده از به کارگیری تکنولوژی بلاکچین در فرودگاه ها خبر داده است. در ادامه با تراپی همراه شوید تا جزئیات بیشتری در این خصوص برایتان بیان کنیم.

معرفی تکنولوژی بلاک چین

بلاک چین برای استفاده از منبع توزیع شده‌ای که دارد، به طور معمول توسط شبکه‌ای یکپارچه با استفاده از یک شبکه جمعی پیوسته به پروتكلی برای ارتباط بین گره‌ها و اعتبارسنجی بلوك های جدید، مدیریت می شود.

تکنولوژی بلاکچین در فرودگاه ها

بلاکچین از لحاظ طراحی به گونه‌ای است که از دستکاری داده جلوگیری می‌کند. این تکنولوژی یک تکنولوژی منبع باز است که می‌تواند تراکنش‌های انجام شده بین دو بخش را به طور کارا و تائید شده و دائمی ثبت و ضبط کند. اگر چه رکوردهای بلاکچین قابل دستکاری نیستند، بلاکچین‌ها باید از یک طراحی امن برخوردار شوند و نشان دهنده‌ی یک سیستم محاسباتی توزیع شده باشد با قابلیت تحمل خطای بیزانس.

حال که با تکنولوژی بلاک چین تا حدودی آشنا شدید، در ادامه نیز با ما همراه شوید تا در مورد استفاده از تکنولوژی بلاکچین در فرودگاه ها مطالب مفیدی را عنوان کنیم.

به کارگیری تکنولوژی بلاکچین در فرودگاه ها توسط دولت ایالات متحده

هنگامی که صحبت از ارز دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین در دولت ایالت متحده می‌شود، این طور به نظر می‌آید که مقامات رسمی از این بابت خجالت زده باشند و استفاده از این تکنولوژی را به عنوان یک مزیت انکار کنند، اما واقعیت چیز دیگری است. بر اساس یک گزارشی که اخیرا انجام شده است، مقامات ایالات متحده به نقش مهم تکنولوژی بلاک چین، کاربرد تکنولوژی بلاکچین در فرودگاه ها و کمک به بهبود عملیات‌های مختلف در فرودگاه از قبیل : کنترل مرزی، مشتریان و امنیت اشاره کرده‌اند.

بنابراین همانطور که می‌دانید، تکنولوژی بلاکچین برای اهدافی فراتر از اهداف مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملیات بازرسی، اتوماسیون عمومی و تایید داده‌ها، تمام جنبه‌های فن آوری بلوچین هستند که می‌توانند در فرودگاه‌ها و مراکز بازرسی مرزی مورد استفاده قرار بگیرند، به نظر می‌رسد که دولت آمریکا در نهایت توانسته است این مهم را درک کند.

این مسئله مستقیما از طریق جلسه‌ی JetBlue Technology Ventures  Blockchain در Travel Summit قابل اثبات است که در شهر نیویورک در ماه اخیر برگزار شد. در این جلسه تعدادی از افراد در خط هوایی و صنایع مسافرتی با یکدیگر ملاقات کردند تا درباره اینکه چگونه فناوری بلاکچین می‌تواند اختلال ایجاد شده در زمینه‌ی کاری خود را بهبود بخشند، که این شامل مقامات امنیتی فرودگاه و امنیت مرزی نیز می‌شود. پیام روشن در این رابطه این بود که فناوری بلاکچین توانایی ایجاد یک پلت فرم قابل استفاده برای فناوری بیومتریک را دارا می‌باشد، که شاید در حال حاضر یکی از روش‌های مطمئنِ در دسترس باشد که برای تایید هویت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از متخصصین که سِمت مدیریت برنامه در گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده را بر عهده دارد، در زمینه کاربرد تکنولوژی بلاکچین در فرودگاه ها ، تکنولوژی ردیابی بیومتریک را وعده داده است. او می‌گوید :

تکنولوژی بلاکچین در فرودگاه ها

"یکی از زمینه‌هایی که در آن موفقیت‌های زیادی را شاهد بوده‌ایم، داده‌های مقایسه‌ی چهره‌ها و داده‌های بیومتریک است. در این زمینه یک سرویس ایجاد شده برای تأیید شخصی که سوار هواپیما است و قصد ورود به ایالات متحده را دارد. اگر ما می‌توانستیم اطلاعات بیشتری برای تأیید بخش دولتی داشته باشیم، این می‌توانست برای ما بسیار عالی باشد."

او همچنین می‌گوید :

هدف اصلی ما نه تنها ایجاد امنیت، بلکه تسهیل تجارت و مسافرت است. بلاکچین برای ما یک تکنولوژی نسبتا جدید است، ما برخی از تکنولوژی‌های بلوچین را در فضای تجاری امتحان کرده‌ایم. در زمینه‌ی سفر، ما هنوز در حال بررسی این هستیم که آیا ذی‌نفعان این صنعت به ما در درک بهتر استفاده از بلوکچین کمک خواهند کرد یا نه، حریم خصوصی و اطلاعات غیر‌متمرکز، بعضی از چالش‌هایی است که ما به عنوان یک سازمان دولتی با آن‌ها مواجه هستیم.

با انجام آزمایشات در محل و آزمایش بیشتری که مد نظر است، ممکن است خیلی طول بکشد که نتایج آزمایشات مبتنی بر ردیابی بیومتریک در فرودگاه‌ها در ایالات متحده که توسط تکنولوژی بلاکچین تقویت شده دیده شود به طوری که بتواند امنیت کامل را ارائه دهد.

دوستان گرامی از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی نمودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی آماده‌ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند.

تاریخ انتشار 15 فروردین 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر