تکنولوژی بلاکچین علاوه بر کاربرد در صنعت ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و...و بازی­‌های رایانه‌­ای در سایر صنایع همچون بیمه نیز کاربرد دارد. از این رو بزرگ­‌ترین شرکت‌­های جهان در حال رقابت با یکدیگر جهت استفاده از این تکنولوژی و جلب نظر مشتریان می‌­باشند. شرکت Accenture مشاوره ایرلند و شرکت بیمه Group’s employee  Generali در ایتالیا نیز با استفاده از تکنولوژی بلاکچین راه حلی جامع برای مزایای کارکنان ارائه داده‌اند. جهت اطلاع از نحوه­‌ی استفاده تکنولوژی بلاکچین جهت بیمه کارمندان و کاربردهای بلاک چین لطفا در ادامه مقاله با تراپی همراه باشید.

کاربرد تکنولوژی بلاکچین

بسیاری از کاربران تصور می­‌کنند که تکنولوژی بلاکچین تنها در ارزهای دیجیتالی کاربرد دارد، در صورتی‌ که اینطور نیست. تکنولوژی بلاکچین در سرویس‌­های دولت و شهروندان به منظور بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار از طریق به اشتراک گذاری داده‌های کارآمد و امن تر کمک کند.

این تکنولوژی همچنین در صنعت مراقبت­‌های بهداشتی، درمانی و پزشکی به منظور افزایش شفافیت، امنیت، کارایی و استفاده از قراردادهای هوشمند بدون نیاز به شخص سوم جهت تایید اسناد یا مراحل خاص مورد استفاده قرار می­‌گیرد. 

تکنولوژی بلاکچین جهت بیمه کارمندان

بلاکچین در صنعت بیمه به منظور بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار با استفاده از به اشتراک گذاری داده‌­های کارآمد، امنیت، شفافیت، قراردادهای هوشمندانه و از بین رفتن فرآیندهای کاغذ بازی مورد استفاده قرار می­‌گیرد. علاوه بر موارد ذکر شده صنعت‌­هایی نظیر موسیقی، سرویس‌­های مالی، مشاور املاک، حلقه‌­ی تامین، به اشتراک گذاری داده و صنایع دیگر نیز از فناوری بلاکچین استفاده می­‌کنند.

مشکلات صنایع

حجم داده­‌های موجود در صنعت­‌هایی نظیر سیستم­‌های پزشکی، بیمه و سرویس­‌های مالی بسیار زیاد است، از این رو این حجم از داده نیاز به امنیت و کارایی بالایی دارند. علاوه بر مشکلات ذکر شده این سیستم­‌ها، کارمندان زیادی جهت تایید اسناد و مراحل مورد نیاز خود دارند که باعث بروز مشکلاتی نظیر کاغذ بازی و بروکراسی اداری شده است. با پیدایش فناوری بلاکچین بسیاری از مشکلات برطرف شده و از این رو بیشتر سازمان­‌های خصوصی و دولتی در صدد استفاده از این تکنولوژی برتر جهت رفع مشکلات خود می‌­باشند.

شرکت بیمه ایتالیایی و استفاده از تکنولوژی بلاکچین جهت بیمه کارمندان

شرکت بیمه ایتالیایی هشتمین شرکت بزرگ در دنیا در زمینه‌ی ارائه راه‌کارهای بهره وری کارکنان و کسب و کار جهانی می‌باشد. مطبوعات اظهار داشتند که GEB بزرگ‌ترین شرکت در ارائه‌ی راه حل جهت بهره وری مشاغل در سراسر جهان است. راه حل بلاکچین ارائه شده توسط شرکت ایتالیایی، اشتراک گذاری داده‌ها در بین قسمت‌های وابسته به بیمه را تسهیل کرده است. همچنین گزارش شده که این شرکت با استفاده از قراردادهای هوشمند و اصلاحات خودکار، رویه‌های اداری  موجود را بهبود می‌بخشد.

بیمه Captive متعلق به افرادی است که به طور کامل بیمه شده‌اند، در حالی‌که خدمات تلفیقی بیمه pooling، یک مکانیزم مالی پر خطر است که توسط بیمه‌گران جهت افزایش قابلیت‌ در مواجهه با خطرات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

تکنولوژی بلاکچین جهت بیمه کارمندان ، جهت نوآوری و ساده سازی روند کار خدمات captive در شرکت GEB ایجاد شد، این روند شامل بیمه‌ی عمر، مراقبت‌های بهداشتی، ناتوانی و حوادث می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در صورت اتمام موفقیت آمیز نمونه اولیه این طرح در سال 2018 ، شرکت بزرگ کشاورزی Syngenta و شرکت­‌های بیمه اسپانیا، سوئیس و صربستان نیز از آن استفاده خواهند کرد.

تکنولوژی بلاکچین جهت بیمه کارمندان

نمونه اولیه طرح کاربرد تکنولوژی بلاکچین جهت بیمه کارمندان ، نشان داد که با ایجاد ادغام موثر سیستم‌ها، داده‌ها و فرایندها برای همه ‌ی ذی‌نفعان، بهبود کیفیت داده‌ها و صرفه جویی در وقت و هزینه، منافع قابل توجهی را به بخش مزایای کارکنان ایجاد می‌کند. مدیر اجرایی GEB در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که در ارائه یک اکوسیستم یکپارچه، "بلاکچین" شبکه این شرکت را تغییر خواهد داد.

شرکت­ های بزرگ دنیا

به جز شرکت­‌های بیمه و ارزهای دیجیتالی سایر صنایع نیز در صدد ارتقا سیستم­‌های خود جهت کمک به مردم در انجام سریع و امن کارهایشان می­‌باشند. علاوه بر آن، سازمان­‌های موجود در کشورهای پیشرفته به صورت مدام در حال به روز رسانی داده­‌ها، سیستم‌­ها و اطلاعات خود جهت ارائه بهتر خدمات و محصولات به مردم می­‌باشند. در حال حاضر تکنولوژی بلاکچین یکی از پایگاه­‌های موجود در دنیای مجازی است، که اکثر سازمان­‌ها به دنبال راه حلی مناسب جهت استفاده از آن می­‌باشند.

سازمان­‌ها و شرکت­‌های ایران

امیدواریم در آینده­ای نه چندان دور تمام شرکت­‌ها و سازمان­‌های خصوصی و عمومی در ایران از جمله بیمه، بیمارستان­‌ها، پیام رسان سروش، دیجی کالا و همچنین موسسات مالی نیز از تکنولوژی بلاکچین جهت تسریع در فرآیندها، حذف کارمندان اضافه در طی انجام کارهای ارباب رجوع، امنیت و کارآمدی سیستم­‌هایشان استفاده کنند.

دوستان گرامی و همیشه همراه تراپی، امیدواریم مطالبی که ارائه شد برای شما عزیزان جذاب و مفید واقع شده باشد. عزیزان در صورتی که با مشکلی مواجه شدید یا به سوالی برخوردید آن را با ما در یمان بگذارید.

تاریخ انتشار 19 اردیبهشت 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر