کانادا یک کشور پهناور با ایالت­‌های بزرگ و یک کشور مهاجرپذیر است که هر کدام از شهرهای آن قوانین و مقررات خاص خود را دارند. شما برای مهاجرت، کار یا تحصیل به کانادا کدام ایالت را مد نظر دارید؟ به منظور عزیمت به کانادا قبل از مهاجرت ، اولا بهتر است آسان ترین راه برای مهاجرت به کانادا را برگزینید، ثانیا سعی کنید شهری مناسب را انتخاب کنید. بسیاری از مهاجران، ایالت‌­هایی همچون تورنتو، ونکوور، یا شاید مونترال یا کالگری را انتخاب می­‌کنند. اما آیا انتخاب این شهرها برای مهاجرت انتخاب درستی است؟ در ادامه با تراپی همراه باشید تا شما را با بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت آشنا سازد.  

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کدامند؟

جهت انتخاب ایالت مورد نظر باید به یاد داشته باشید که تفاوت­‌های بزرگی بین امکانات، تسهیلات، قوانین و هزینه­‌های موجود در هر یک وجود دارد. بنابراین برای زندگی باید به آیتم‌های مورد نظر خود توجه کنید. در ادامه با 10 تا از بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت و زندگی بیشتر آشنا خواهید شد.

۱۰. نیو فاندلند و لابرادور

نیو فاندلند و لابرادور نهمین ایالت از نظر تحصیل و حمل و نقل و دهمین ایالت از نظر بازار کاری و بهداشت و درمان است. این ناحیه به لحاظ جغرافیایی یک قسمت جدا شده از ایالت­‌های دیگر است. در این شهر وضعیت آب و هوایی بسیار بد و امکانات و تسهیلات بسیار زیاد است.

9. ساسکاچوان

ساسکاچوان هفتمی ایالت از لحاظ تحصیل و موقعیت شغلی، نهمینایالت از نظر بهداشت و درمان و هشتمینایالت به لحاظ حمل و نقل است. اقتصاد این شهر از معدن و کشاورزی تامین می­‌شود.

بهترین شهرهای کانادا

8. نیوبرانزویک

نیوبرانزویک هشتمین شهر از لحاظ تحصیل و موقعیت شغلی، ششمین شهر به لحاظ  بهداشت و درمان و پنجمین شهر از نظر سیستم­‌های حمل و نقل است. این ایالت تنها ایالت دو زبانه در کانادا است. در صورتی که زبان فرانسه شما بهتر از زبان انگلستان باشد می­‌توانید به این ایالت مهاجرت کنید.

7. مانیتوبا

مانیتوبا ششمین ایالت از نظر تحصیل، هشتمین ایالت به لحاظ بهداشت و درمان، پنجمین ایالت از لحاظ موقعیت شغلی و چهارمین ایالت در سیستم­‌های حمل و نقل است. این ایالت نسبت به ساسکاچوان جمعیت، امکانات و تسهیلات بیشتری دارد.

6. جزیره­ پرنس ادوارد

این جزیره رتبه دهم در تحصیل، چهارم در بهداشت و درمان، اول در موقعیت شغلی و شش­ام در حمل و نقل را دارد. پرنس ادوارد کوچکترین ایالت در کانادا با جمعیت و رقابت کمتری نسبت به ایالت­‌های دیگر است.  

5. نوا اسکوشیا

ایالت نوا پنج­مین ایالت در بین دیگر ایالت­‌های کانادا برای تحصیل، هفت­مین ایالت جهت وضعیت بهداشت و درمان، ششم­ین ایالت از نظر موقعیت شغلی و دومین ایالت به لحاظ سیستم­‌های حمل و نقل است. این ایالت تقریبا در وسط کانادا قرار گرفته است.

4. آلبرتا

آلبرتا نیروی محرکه در اقتصاد کانادا و ثروتمندترین ایالت آن است. این ایالت از لحاظ سیستم آموزشی و تحصیلی در رتبه­‌ی سوم، از نظر بهداشت و درمان رتبه­‌ی پنجم، به لحاظ موقعیت شغلی در رتبه­‌ی چهارم و از نظر حمل و نقل در رتبه هفتم قرار دارد.

بهترین شهرهای کانادا

3. بریتیش کلمبیا

این ایالت مابین رشته کوه­‌های راکی و اقیانوس آرام قرار دارد. بریتیش کلمبیا در رتبه­‌ی اول از لحاظ سیستم آموزشی و بهداشت و درمان است. این ایالت همچنین رتبه دوم از نظر موقعیت شغلی و رتبه دهم در سیستم حمل و نقل را دارا است.

2. آنتاریو

آنتاریو اولین انتخاب بیش از نیمی از مهاجرین جدید به کانادا است، از این رو یافتن شغل در آن بسیار دشوار است. این ایالت دومین شهر از نظر سیستم آموزشی و بهداشت و درمان، همچنین نهمین ایالت از نظر موقعیت شغلی و اولین ایالت به لحاظ حمل و نقل است. 

1. کبک

کبک یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی نیست اما به طور میانگین بهتر از اغلب ایالت­‌های کانادا است. اما مشکل بزرگی که برای مهاجرت به کبک وجود دارد سیستم مهاجرت‌پذیری جداگانه و چند زبانه بودن آن است. ایالت کبک از نظر وضعیت بهداشت و درمان، موقعیت شغلی و سیستم حمل و نقل در رده سوم و از لحاظ سیستم آموزشی در رتبه چهارم در بین دیگر ایالت­‌ها قرار دارد.

چه با برنامه‌ی مهاجرتی نیروی ماهر چه با برنامه ایالتی تصمیم به درخواست مهاجرت داشته باشید، رتب‌ بندی موقعیت شغلی بسیار حائز اهمیت است. در آنتاریو امکانات و تسهیلات فراوان است اما موقعیت شغلی بسیار کم و هزینههای زندگی و مسکن بسیار زیاد است. آلبرتا از لحاظ سیستم حمل و نقل بسیار ضعیف است اما در بقیه موارد مناسب است.  کبک در بیشتر موارد در رتبه­‌ی سوم قرار دارد اما برای اقامت در آنجا باید علاوه بر زبان انگلیسی به زبان فرانسه نیز مسلط باشید. زندگی در ایالت نوا اسکوشیا برای افرادی که شغل مشخصی در نظر داشته باشند بسیار دلپذیر و مناسب است.

دوستان عزیز شما را با بهترین شهرها برای مهاجرت به کانادا آشنا کردیم، حال برای سفر به این کشور می توانید به درستی تصمیم گیری کنید و شهر مناسبی را انتخاب نمائید. امید است مطالب ارائه شده مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 30 فروردین 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر