آیا از شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کار اطلاع دارید؟ در صورت اخذ ویزای کار آیا از وضعیت بیمه خود در کانادا مطلع هستید؟ آیا برای سوالاتی که افسر در فرودگا‌‌‌ه‌­­های اصلی از شما میپرسد آمادگی کافی را دارید؟ در صورت اطلاع از اقدامات لازم جهت برخورد و پاسخ گویی به افسران مرزی در مبادی ورودی (POE) کانادا با تراپی همراه باشید.

مقامات مبادی ورودی (POE) کانادا

چنانچه ویزای کاری خود را در کانادا به عنوان یک کارگر موقت گرفته باشید و پرواز شما به کانادا (با بلیط بازگشتی در اکثر موارد) رزرو شده و هزینه­‌ی آن پرداخت شده باشد، باید آمادگی لازم جهت فرود در مبادی ورودی (POE(Port of Enter)) کانادا که یکی از فرودگاه­‌های اصلی بین المللی در کانادا (فرودگاه بین المللی تورنتو پیرسون، فرودگاه بین المللی مونترال پیره الیوت ترودو؛ یا فرودگاه بین المللی ونکوور) است و برخورد با مقامات آن را داشته باشید.

مبادی ورودی (POE) کانادا

این قسمت که بسیار اهمیت دارد و اغلب نادیده گرفته شده یکی از موارد پیش پای شما برای کار در کانادا است، در صورتی که در برخورد با افسران خدمات آژانس مرزی کانادا و مقامات IRCC در مبادی ورودی (POE) کانادا آماده نباشید ممکن است قادر به ورود به کانادا نباشید.

به یاد داشته باشید که در پاسخ به این سوالات افسران باید راستگو باشید و جواب‌های‌تان با یکدیگر سازگار باشد. اساسا مقامات می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که پاسخ‌های شما با اطلاعاتی که در درخواست‌تان برای مجوز ارائه کرده‌اید، تناسب داشته باشد. از این رو باید یک کپی رسمی از مدارک‌تان در زمان پرواز همراه خود داشته باشید. در روند مصاحبه سوالاتی از شما توسط CBSA یا مقامات IRCC پرسیده خواهد شد. این روند دقیقا مانند امتحان است و هیچ کس قادر به پیش بینی سوالات آن نخواهد بود.

سوالات احتمالی مصاحبه اولیه مبادی ورودی (POE) کانادا

در ادامه به سوالات ابتدایی که توسط مقامات پرسیده خواهد شد، پرداخته می­‌شود.

  • به طور کلی از شما در مورد خودتان و چگونگی رفتارهای‌تان سوال می‌­شود. سعی کنید مودب و آرام باشید.
  • سپس از شما خواسته می‌­شود که پاسپورت و ویزا یا مدارک سفرهای دیگری که داشته‌­­اید را نشان دهید. به یاد داشته باشید گذرنامه خود را پس از دریافت مجوز کار تمدید کنید تا تاریخ انقضا آن پس از تاریخ انقضاء مجوز کار شما باشد؛ چرا که تاریخ مجوز کار تا زمانی که تاریخ گذرنامه­ معتبر باشد، تنظیم می‌­گردد.
  • باید از تمام اطلاعات و جزییات مرتبط با گذرنامه خود مطلع باشید. بدیهی است، در صورت عدم تطابق پاسخ سوال با اطلاعات شخصی در گذرنامه، مصاحبه به تعویق انداخته می­‌شود و در نهایت منجر به عدم پذیرش فرد می­‌گردد.
  • چنانچه با عضوی از خانواده سفر می­‌کنید افسر مدارک سفر او را نیز بررسی می‌­کند تا از اعتبار آن اطمینان حاصل شود.
  • افسر همچنین از شما در مورد سفرهای قبلی به کانادا، طول مدت آن و همچنین زمان آن سوال می‌­پرسد. شما باید همچنین تمامی سفرهای خود به خارج از کشور و دلیل آن‌ها را نیز به یاد داشته باشید.
  • افسر از وضعیت سلامتی شما نیز سوال می­‌پرسد، به یاد داشته باشید که باید بیمه درمانی داشته باشید و برای کار در کانادا بیمه حوادث دریافت کنید. قبل از رفتن به کانادا باید معاینه پزشکی شوید و از وضعیت خود کاملا آگاه باشید.

مبادی ورودی (POE) کانادا
  • افسر همچنین از جزییات مربوط به کار، کمپانی و ماهیت آن به دلیل اطمینان از قانونی و معتبر بودن آن سوال می­‌پرسد.
  • شما باید از جزییات مربوط به شرکت از جمله نام رئیس خود اطلاع داشته باشید.
  • افسر از مدارک و سوابق تحصیلی مرتبط با کار نیز از شما سوال می­‌پرسد.
  • باید توجه داشته باشید که در صورت منقضی شدن مجوز کار­، برنامه­‌های روشن و واضحی برای بازگشت به کشور خود یا کشور محل اقامت خود داشته باشید. بلیط بازگشت به مقصد بهترین گزینه است، مدارک مالی و برنامه‌­ی سفر برای بازگشت به کشور خود نیز ممکن است قابل قبول باشد.
  • افسر همچنین از شما در مورد مدت زمان اقامت در کانادا نیز سوال می­‌پرسد؛ از این رو باید در مورد بازگشت به کشور خود پس از اتمام زمان ویزای نیز صحبت کنید، حتی اگر در طول مدت اقامت خود در کانادا به فکر کسب شغل تمام وقت و درخواست اقامت دائم باشید. قوانین کانادا به این شکل است که در صورت اتمام زمان ویزا ابتدا باید به کشور خود یا کشور محل اقامت خود بازگردید و سپس برای اقامت دائم در کانادا درخواست دهید.
  • در صورت محکومیت به انجام یک جرم در کشور خود نباید هیچ دروغ و پنهان کاری در زمان جواب به افسر داشته باشید زیرا دروغ گفتن در مورد یک پرونده جدی قضایی یک جرم جدی در کانادا است.
  • همانطور که می­‌دانید، برای چند ماه اول اقامت باید مبلغ کافی برای زندگی در کانادا داشته باشید.  از این رو افسر ممکن است سوالاتی در مورد منابع مالی، محل سپرده و نحوه دسترسی شما به آن را نیز بپرسد.
  • افسر همچنین ممکن است سوالاتی در مورد خانواده چه آن‌هایی که با شما همسفر هستند و چه کسانی که در کشورتان هستند، بپرسد.

از توجه و همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. در صورتی که شما دوست عزیز نیز در زمینه‌ی مبادی ورودی (POE) کانادا تجربه ی مفیدی کسب نموده‌اید، از طریق کامنت‌ها آن را با دیگر دوستان در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 11 فروردین 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر