در مقالات قبلی مطالبی را در حوزه ی ارز دیجیتال بیت کوین برای شما بیان کردیم و همچنین شما را با که مزایا و معایب آن آشنا کردیم. گفتیم که ماین کردن یا استخراج بیت کوین چگونه است و ارتباط نرخ هش با ماین کردن را برایتان بیان کردیم. در این مقالات همچنین به بررسی بیت کوین در سال 2018 پرداختیم و گفتیم که قیمت بیت کوین در سه سال آینده افزایش خواهد یافت. در این مقاله نیز برای شما عزیزان مطالب دیگری را ذیل ازر دیجیتال بیت کوین بیان خواهیم کرد. آنچه در این مقاله خواهید خواند مطلبی است در مورد افزایش مشارکت بانک مرکزی در بیت کوین. لطفا تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

طی گزارشی که اخیرا از سوی بانک توافقات بین المللی (BIS) منتشر شده است، درخصوص مشارکت بانک مرکزی در بیت کوین ، بانک‌های مرکزی در اکثر کشورهای وابسته‌ی آن‌ها تمایل زیادی به درک و فهم  بهتر تکنولوژی‌های بلوچین و پذیرش احتمالی آن دارند. بخشی از این گزارش بیان‌گر این مسئله است که : علاوه بر تغییرات در نحوه پرداخت، حتی نوع استفاده از واحدهای ارزی نیز می تواند تغییر کند. در سراسر جهان، بانک‌های مرکزی به این مسئله فکر می‌کنند که چگونه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) می‌تواند جایگزین پول‌های سنتی ((CPMI-MC (2018) شود و به طور کلی علاقه‌ی ویژه و عمومی به چنین پتانسیلی برای ایجاد این تغییر اساسی وجود دارد."

بیشتر بخوانید :

افزایش عرضه ی آلت کوین ها باعث کاهش ارزش بیت کوین (BTC) می شود

بررسی بیت کوین در سال گذشته | مروری بر بیت کوین در سال 2018

نقش هکرها در سقوط ارزش بیت کوین

به منظور تنظیم این گزارش، BIS به 63 شعبه از شعب بانک مرکزی مراجعه کرد و با حدود 80 در صد از جمعیت جهان مصاحبه به عمل آورد، جهت نظر‌سنجی در خصوص تراکنش‌های اقتصادی سراسری. مطالعات نشان داده است که 70 درصد از بانک‌های مرکزی درحال حاضر یا بر روی ارز دیجیتال بانک مرکزی کار می‌کنند و یا در حال پیوستن به آن برای انجام این فعالیت هستند. با این وجود 85 درصد ازافرادی که در این مصاحبه شرکت کردند بیان کرده‌اند که آن ها با شرایط تعیین شده برای ارائه‌ی ارزهای دولتی برای مدت سه سال موافق نیستند.

مشارکت بانک مرکزی در بیت کوین

در واقع، بانک‌های مرکزی حجم کاری زیادی را متحمل شده‌اند، که شامل بحث و مطالعات زیادی در این زمینه است که آیا این تکتولوژی می‌تواند باعث ایجاد یک درک کلی از این زمینه‌ی مطالعاتی جدی شود یا نه. این بانک‌های مرکزی همچنان در حال فعالیت هستند تا بتوانند به نتایج ارزشمندی دست یابند و نیز نتایج به دست آمده را مورد ارزیابی قرار دهند.

طبق گزارش اتریوم ورد نیوز :

BIS همیشه یک موضع تردید در مورد مزایای استفاده از ارز دیجیتال یا صدور CBDC داشته است. در سال 2018سال گزارشی منتشر شد مبنی بر این که استفاده  از ارزهای دیجتال چندان مستحکم و پایدار نمی باشد و نیز اشاره دارد که ارز دیجیتال در بهینه سازی وظایف بانک مرکزی نقشی مهمی ایفا نمی کند.

چندین بانک هستند که در مورد ایده‌ی انتشار اولیه CBDC بسیارمحتاط عمل کرده‌اند؛ در واقع، برخی از کشورها تلاش کرده‌اند تا در حالی که مشغول تلاش برای ادغام راه حل‌های قابل اعتماد و موثر برای اهداف کوتاه مدت خود هستند، در زمینه‌ی تکنولوژی نیز فعالیت‌های نوآوران‌های انجام دهند.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا میزان مشارکت بانک مرکزی در بیت کوین بیشتر خواهد شد؟

همراهان همیشگی تراپی، با مقاله‌ای دیگر درزمینه‌ی ارز دیجیتال با شما بودیم. از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید از شما کمال تشکر را داریم. ایا با خدمات تیم حرفه‌ای تراپی آشنایی دارید؟ ما علاوه بر ارائه‌ی خدمات پرداخت‌های ارزی، در زمینه‌ی پرداخت هزینه‌ی رزرو بلیت هواپیما، هتل، ویلا وآپارتمان، خرید کتاب‌های خارجی و...آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشیم.

تاریخ انتشار 09 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر