انتقال پول بین المللی به شما امکان می دهد به فردی در همان کشور یا یک کشور دیگر پول ارسال کنید. شما وجوه و جزئیات گیرنده خود را به یک بانک یا یک ارائه دهنده مبادلات مستقل مالی ارائه می دهید که پول را به ارز مورد نظر خود مبادله می کند و سپس این پول را برای گیرنده خود در کشور دیگری می فرستد. متناسب با فرد ارائه دهنده، انتقال می تواند بصورت حضوری، از طریق تلفن، از طریق برنامه تلفن همراه یا به صورت آنلاین انجام شود. این وجوه به حساب بانکی یا کیف پول موبایل گیرنده شما واریز می شوند یا به عنوان وجهی در اختیار آنها قرار می گیرد تا در محلی در کشورشان برداشت کنند. تحویل وجوه از یک ارائه دهنده به ارائه دهنده دیگر متفاوت است. در ادامه با تراپی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد بهترین روش انتقال پول بین المللی کسب کنید.

 

انتقال پول بین المللی

 

هزینه انتقال پول بین المللی چقدر خواهد بود؟


از 2 طریق سرویس مبادلات بین المللی از شما پول دریافت می کند که عبارتند از:

 

 کارمزد


بیشتر ارائه دهندگان یا برای هر تراکنش هزینه ای تعیین می کنند یا درصدی از کل مبلغ انتقال شما کسر می کنند. برای صرفه جویی در هزینه ها باید مراقب کارمزد مبادلات ویژه خود باشید. به عنوان مثال، TransferWise یک هزینه ثابت به علاوه یک درصد از مبلغی که ارسالی را کسر می کند. این هزینه و درصد ثابت هر دو با توجه به پولی که شما به مقصد ارسال می کنید، متفاوت است. 

 

نرخ مبادله

نرخ مبادله (مبادله پول یک کشور به ارز یک کشور دیگر) نیز نیز با توجه به ارزش پول کشور مبدا و مقصد تایین شده و کسر می گردد. عوامل مؤثر بر نرخ ارز شامل نرخ بهره، ثبات اقتصادی و تورم است. بیشتر شرکت های نقل و انتقال جهانی، نرخ واقعی ارز یا "نرخ متوسط ​​بازار" را کسر می کنند (نقطه میانی قیمت خرید و فروش دو ارز در بازار جهانی). با استفاده از ارائه دهنده ای که رقابتی ترین نرخ  مبادله ارز را ارائه می دهد، می توانید میزان هزینه ی کمتری به منظور کسر وجه از مبادلات خود پرداخت کنید.

انتقال پول بین المللی

نکاتی درباره صرفه جویی در انتقال پول بین المللی


هیچ یک از راه های موجود به منظور انتقال وجه نسبت به روش دیگر برتری ندارد. متناسب با میزان انتقال شما، در ادامه چند نکته وجود دارد که می توانید از آنها هنگام ارسال پول به خارج از کشور استفاده کنید:

  • نرخ ارز متوسط ​​بازار lمبادله خود را بدانید. این نرخ حد واسط بین عرضه و تقاضا در سراسر جهان برای آن ارز است و نرخی است که بانک ها و شرکت های خدمات انتقال وجه هنگام مبادله بین خود استفاده می کنند. از این نرخ به عنوان مبانی اولیه استفاده کنید تا با نرخ هایی که شرکت های دهنده خدمات ارائه می دهند، مقایسه کنید. شرکتی که نزدیکترین نرخ را پیشنهاد می دهد، بهترین شرکت انتخابی است.

  • برای هر مبادله، سعی کنید پول بیشتری ارسال کنید. بسیاری از شرکت ها هنگام ارسال هزینه های بیشتر، در پرداخت کارمزد تخفیف می دهند یا در کل از آن چشم پوشی می کنند.
     
  • در صورت ارسال پول به صورت مرتب از قراردادهای ارسال استفاده کرده و تعداد سفارشات را محدود کنید. یک قرارداد ارسال به شما امکان می دهد برای نقل و انتقالات آینده، نرخ مبادله مطلوب تری داشته باشید. از این رو تغییری در نرخ مبادلات خود نخواهید داشت. سفارش محدود نیز به شما امکان می دهد تا پیدا کردن نرخ ارز مطلوب صبر کنید.
     
  • گاهی اوقات انتقال دلار آمریکا به شخص گیرنده ارزانتر است و به او امکان می دهد دلار را با قیمت بهتری در مقصد به ارز خود تبدیل کند.

کسب و کار یا شخصی؟


هدف از انتقال وجه چیست؟ آیا برای دوستان یا خانواده خود در خارج از کشور پول ارسال می کنید، یا آیا شما به طور بالقوه به دنبال پرداخت هزینه کالاها و خدمات برای کسب و کار خود هستید؟ برای صاحبان مشاغل زمان بزرگترین کالا محسوب می شود. اما برنامه ریزی و تحقیق می تواند به شما در صرفه جویی و پس انداز قابل توجهی پول در مبادلات کمک کند. به عنوان مثال، اگر هر هفته 1000 دلار پول ارسال می کنید، می توانید هر بار 40 دلار پس انداز کنید. صرفاً با انتخاب یک سرویس مستقل رقابتی با بانک، شما می توانید سالانه 2000 دلار پس انداز داشته باشید.

نقل و انتقالات نقدی فوری
بسیاری از ارائه دهندگان انتقال پول آنلاین به شما امکان می دهند تقریبا بلافاصله پول نقد ارسال و دریافت کنید. نقل و انتقالات بانکی می تواند چندین روز طول بکشد. اگر شما نیاز به ارسال سریع و اورژانسی وجه دارید، ارائه دهنده گانی وجود دارند که به گیرنده اجازه می دهند سریعا و طی یک ساعت پول خود را دریافت کنند.

 

چگونه می توان ارائه دهندگان انتقال پول بین المللی را مقایسه کرد؟

برای مقایسه ارائه دهندگان انتقال پول بین المللی باید ویژگی های ارائه شده در ادامه مطلب را در نظر بگیرید:


نرخ تبدیل
این نرخی است که پول شما به ارز هدف تبدیل می شود. برخی از ارائه دهندگان خدمات ارزی، نرخ پایین تری را ارائه می دهند، کل هزینه مبادله شرکت ها و بانک ها را با یکدیگر مقایسه کنید تا مطمئن شوید که بهترین سرویس را انتخاب می کنید.

هزینه
بانک یا ارائه دهنده خدمات ارزی، معمولاً مبلغی را برای نقل و انتقال وجه دریافت می کند. این هزینه می تواند بسیار متفاوت باشد. به طور کلی، هزینه ها به صورت هزینه flat (مانند 5 دلار برای مبادله تا 5000 دلار) یا درصدی از معامله شما (مانند 1٪ مبلغ انتقال) در نظر گرفته می شوند.

گزینه های مبادلاتی مختلف
سرویس های مبادلات ارزی مستقل مانند OFX و TransferWise نرخ مبادله و کارمزد رقابتی و بدون هیچ گونه هزینه ای را ارائه می دهند. اگر می خواهید بلافاصله پول نقد ارسال و دریافت کنید، گزینه هایی مانند WorldRemit ،Ria ،MoneyGram و Western Union را با یکدیگر مقایسه کنید. مبادلات بانکی جز ایمن ترین و راحت ترین گزینه ها است اما به طور معمول ارزان ترین یا سریع ترین گزینه ممکن نیست.

 

مقدار
بهترین روش برای انتقال پول بین المللی ممکن است بستگی به میزان ارسال مبلغ شما داشته باشد. اگر قصد انتقال وجه با پنج رقم یا بیشتر را دارید، می خواهید بهترین نرخ ارز را بدست آورید. به ویژه اینکه ارائه دهندگان با ارائه هزینه های کم انتقال بزرگ را ترغیب می کنند. اگر مبلغ کمی را به دوستان یا خانواده خود ارسال می کنید، عاقلانه است که هر گونه هزینه ای را که بالاتر از نرخ ارز پرداخت خواهید کرد نیز در نظر بگیرید.

 

فرکانس و هدف
ارسال نقل و انتقالات یک بار با ارسال نقل و انتقالات منظم، چه پرداخت قبوض مانند پرداخت وام مسکن در خارج از کشور یا کالاها و خدمات متفاوت است. ممکن است با یک بار انتقال یک بار ، سرعت و انعطاف پذیری بیشتری در تحویل ، مانند وانت نقدی داشته باشید. اما اگر پرداخت های مکرر را ارسال می کنید ، می خواهید نقل و انتقالات منظم را تنظیم کنید که می تواند در طولانی مدت بیشترین نرخ را در نرخ ها و هزینه های شما پس انداز کند.

 

سرعت
گاهی اوقات شما یا یک عزیز در شرایط اضطراری قرار دارید و به سرعت و به صورت نقدی به بودجه احتیاج دارید. خوشبختانه ارائه دهندگان انتقال پول جهانی با تنوع مکان های نمایندگی وجود دارند که به گیرنده شما اجازه می دهد وامها را به صورت نقدی و غالباً در عرض چند دقیقه بگیرد. اگر زمان کمی بیشتر دارید ، ارائه دهنده نقل و انتقالات مستقل را در نظر بگیرید که می تواند هزینه های بسیار پایین تری داشته باشد و نرخ ارز قوی تری داشته باشد.

 

تاریخ انتشار 08 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر