اشتباهات رایج کسب و کارهای فصلی در مورد ایمیل مارکتینگ




کسب و کارهای کوچک معمولا از ایمیل مارکتینگ و ابزار MailChimp برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند. اما آیا ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای فصلی نیز نتایج مشابهی دارد؟ کسب و کارهای فصلی معمولا فرصت­‌های ارتباطی با ارزش خود را با برخی اشتباهات بازاریابی از طریق پست الکترونیکی از دست می­‌دهند و در نتیجه با فروش ناموفق، افراد مزاحم و تحلیل ضعیف آگهی روبه رو خواهند شد. در ادامه‌­ی این مقاله با تراپی همراه باشید تا شما را با اشتباهات رایج کسب و کارهای فصلی در مورد ایمیل مارکتینگ آشنا کنیم.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ به معنی بازاریابی سریع و مقرون به صرفه محصولات یا خدمات از طریق ایمیل برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود است. بازاریابی ایمیل می‌­تواند به شما در ارسال پیام­‌های هدفمند و شخصی و ایجاد روابط معنی‌دار با مشتریان کمک کند. این کار همچنین می‌تواند میزان پاسخ دهی به کمپین­‌های بازاریابی مستقیم را بهبود ببخشد.

اشتباهات رایج کسب و کارهای فصلی

از جمله مزایای ایمیل مارکتینگ را در ادامه برای شما آورده‌ایم.

  • طراحی انعطاف پذیر : شما می‌­توانید متن ساده، گرافیک و یا ضمیمه فایل ارسال متناسب با تبلیغات کسب و کار خود را انتخاب نمایید.
  • مقیاس پذیر : بازاریابی ایمیل می­‌تواند برای رسیدن به مخاطبان بزرگ­‌تر یا لیست­‌های هدفمند بسیار کمک کننده باشد.
  • قابل سنجش : شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل وب، موفقیت کمپین خود را ارزیابی کنید.
  • معیار : شما می‌­توانیدبا استفاده از گزارش‌­های ارزیابی ایمیل، نتایج کار خود را با سایر رقبا مقایسه کنید.

با اشتباهات رایج کسب و کارهای فصلی در مورد ایمیل مارکتینگ آشنا شوید

در این بخش از مقاله برای شما عزیزان خواهیم گفت که صاحبان کسب و کارهای فصلی چه اشتباهاتی را در در مورد ایمیل مارکتینگ مرتکب می‌شوند. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

ارسال پیام در فصل­‌های بیکاری

یکی از اشتباهات رایج کسب و کارهای فصلی در مورد ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل در طول فصل­‌های بی‌کاری این است واین باعث می شود که مشتریان شما را فراموش ­‌کنند و این امر می­‌تواند منجر به ایجاد نتایج ضعیف در فصل­‌های کاری شود.

 به نظر می‌رسد که این کار برای آن‌ها جوابگو است، در حالیکه، ایمیل­‌های ارسالی از پایان تابستان و شروع فصل پاییز باعث می‌­شود که این کسب و کار به خوبی شروع نشود. چرا که ایمیل­‌های آن‌ها ناکافی و زمان ارسال آنها بسیار طولانی مدت است و مخاطبان این آگهی را فراموش کرده‌­اند. بنابراین به یاد داشته باشید که در صورت ایجاد صمیمیت با مشتریان و عدم فراموشی آنها، در طول فصل­های بی کاری با مشتریان خود در تماس باشید و ارتباط خود را قطع نکنید.

در صورت استفاده از ایمیل هم هر ماه حداقل یک ایمیل به مشتریان خود ارسال نمایید تا آن ها با کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند و زمان شروع آن را فراموش نکنند.

ارسال بیش از حد ایمیل­‌ها در هنگام آغاز فصل

در هنگام شروع فصل کسب و کار باید سطح بازاریابی ایمیل خود را ارتقا دهید، با این حال، اگر در طول فصل­‌های بیکاری هیچ ارتباطی با مشتریان خود نداشته باشید و ناگهان ایمیل­‌های زیادی به آن‌ها ارسال نمایید، آزار دهنده است و حتی به عنوان هرزنامه در نظر گرفته می­‌شود.

یکی دیگر از اشتباهات رایج ارسال ایمیل در طول بازه­‌ی کسب و کار، این است که تنها یک دوره­‌ی زمانی کوتاه مدت برای ارتباط با مشتریان و تبادل اطلاعات خواهید داشت. بنابراین در طول این فرصت کوتاه نیز به منظور جذب حداکثری مشتریان محتوای ضعیف ارسال خواهید کرد.

اشتباهات رایج کسب و کارهای فصلی

بنابراین در زمان آغاز فصل کسب و کار سعی کنید از ارسال حجم زیاد ایمیل به مشتریان خودداری نمایید و تنها سعی کنید ایمیلی جهت آماده سازی آن‌ها و آشنایی بیشتر آن‌ها از آغاز فعالیتتان ارسال نمایید.

بیشتر بخوانید : نکته های بازاریابی محتوایی برای استارت اپ ها

چشم پوشی از ارزش ارتباطات پایدار

برای گرفتن نتایج بهتر باید در ایمیل مارکتینگ ثبات داشته باشید. برای این منظور باید هر هفته، دو هفته یا هر ماه با مشتریان خود در ارتباط باشید و برای آن‌ها پیام ارسال کنید. این کار باعث می‌­شود مشتریان از دیدن پیام شما لذت ببرند و منتظر آغاز فصل کسب و کارتان باشند.

بنابراین برای داشتن مشتریان ثابت باید برنامه ریزی کنید و در زمان­‌های مشخص و از زمان آغاز کسب و کار و جزییات آن برای آن‌ها ایمیل ارسال کنید.

در صورتی که از اشتباهات رایج کسب و کارهای فصلی با بازاریابی ایمیل رنج می‌برید، سعی کنید با رویکردهای ذکر شده آن‌ها را اصلاح نمایید و مشتریان خود را جذب کنید.

سوالات خود را از ما بپرسید

مشاوره رایگان