کارآفرینانی که علاقه‌مند به راه اندازی کسب و کارهای مختلف هستند بادید بدانند که قبل از شروع  ابتدا باید مقدمات کار را بدانند سپس به راه اندازی استارت اپ خود بپردازند تا بتوانند در کسب و کار خود به موفقیت برسند. طبق گفته‌ی بسیاری از سرمایه گذاران موفق در بازار کسب و کار یکی از فاکتورهای مهم در این زمینه توجه به مزیت های رقابتی برای شروع یک استارت اپ می‌باشد. آیا مایلید تا با مطالب بیشتری در این زمینه آشنا شوید؟ پس لطفا با تراپی همراه شوید.

آشنایی با عوامل تاثیرگذار بر مزیت های رقابتی در بازار کسب و کار

در این مقاله برای شما عزیزان خواهیم گفت که چگونه می‌توان با در نظر گرفتن یکسری نکات، مزیت های رقابتی را در بازار کسب و کار در نظر داشت تا بتوانید با موفقیت در کنار سایر رقبای خود برای مدت زمان طولانی به فعالیت بپردازید. در ادامه به ذکر نکاتی خواهیم پرداخت که بر مزیت های رقابتی در بازار کسب و کار تاثیر گذارند.

مزیت های رقابتی

توجه به سود و ناکارآمدی

اقتصاد دانان از این مورد با عنوان "سود انحصاری" یاد می‌کنند. علت آن است که این نوع سود بر اثر یکسری نقص‌های رقابتی برای آن‌ها به دست می‌آید. به این ترتیب آن‌ها در بازارهای کاملا رقابتی ناپدید می‌شوند و به این ترتیب راندمان اقتصادی دقیقا برابر خواهد بود با سود اقتصادی صفر.

ایجاد ارزش می‌تواند بر مزیت های رقابتی تاثیرگذار باشد

یکی دیگر از موار تاثیرگذار بر مزیت های رقابتی برای شروع یک استارت اپ ایجاد ارزش است. در حقیقت برای شروع یک کسب و کار نباید به این فکر کنند که اول به فکر ایجاد و ساخت کسب و کار خود باشند یا اینکه قبل از آن به ایجاد موقعیت برای دست یابی به مزیت های رقابتی بپردازند، بلکه کارآفرینان باید به طور همزمان هر دو این موارد را در طرح کسب و کار خود قرار دهند. چرا که مورد اول باید بت.اند مورد دوم را ایجاد کند.

یک کارآفراین موفق ابتدا به فکر ایجاد یک قلعه‌ی مستحکم برای خود است که در کنار آن یک دریاچه‌ی کوچک و کم عمق نیز وجود دارد و در نهایت آنچه ایجاد می‌شود قلعه‌ای با یک قنات پر آب است. این مثالی بود که شما دوستان متوجه شوید چگونه این دو مورد به یکدیگر می‌تواند مرتبط باشد و اگر در مسیر صحیح ارزش گذاری برای کسب و کار خود قرار بگیرید چگونه می‌توانید به موفقیت‌هایی دست پیدا کنید که حتی فراتر از تصورات شما باشد.

برای این منظور کارآفرینان باید بر ایجاد ارزش‌های جدید متمرکز شوند تا بتوانند مزیت‌های رقابتی بیشتری ایجاد کنند. ارزش گذاری‌ها باید از مواردی باشد که برای مشتریان جدید باشد و به نیازهای جدید آن‌ها پاسخگو باشد. این مسئله نه تنها می‌تواند برای مصرف کنندگان و مشتریان شما جذاب‌تر باشد، بلکه نشان دهنده‌ی ناکارآمدی رقبای شما در بازار کار نیز می‌باشد و این باعث ایجاد مزیت‌های رقابتی بیشتر برای شما می‌باشد.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می‌توان ارزش گذاری را انجام دارد و مزیت های رقابتی ایجاد کرد؟ در ادامه به بیان پاسخ این سوال برای شما خواهیم پرداخت و نکاتی را در مورد چگونگی ارزش گذاری استارت اپ‌ها ذکر خواهیم کرد.

مزیت های رقابتی

چگونگی ارزش‌گذاری استارت اپ‌ها برای ایجاد مزیت های رقابتی

در این بخش از مقاله برای شما عزیزان خواهیم گفت که چگونه می‌توانید برای استارت اپ خود ارزش گذاری کنید.

  •  استراتژی که به کار می‌برید را ارزشمند کنید. به این ترتیب که ابتدا به مشتری و نیازهای او فکر کنید. در حقیقت اگر استارت اپ شما می‌تواند کاری ارزشمند‌تر از سایر رقبا برای مشتریان انجام دهد و خدمات متفاوت‌تری برای آن‌ها ارئه دهد، پس آن را مطرح کنید و در قالب یک ارزش در استراتژی کسب و کار خود بگنجانید.
  • سعی کنید با ایجاد ارزش‌های صحیح و جدید، قدرت خود را نسبت به رقبا به مشتریان ثابت کنید. به این ترتیب که وقتی مشتریان ارزش‌های جدید شما را با ارزش‌های قدیمی رقبا مقایسه می‌کنند، می‌توانند به ناکارآمدی رقبای شما پی ببرند و این خود مزیت های رقابتی را به همره خواهد داشت.
  •  ماندن در جلو نیازی به دفاع ندارد. این یک اصل است که در ورزش نیز بسیار مصداق دارد. زمانی که شما نسبت به سایر رقبای خود موثرتر عمل کنید، مشابه مسابقات ورزشی، پیروزی شما به دفاع در برابر رقیب بستگی نخواهد داشت. اما این را هم بدانید که تنها با پیشتاز بودن به پیروزی نخواهید رسید و باید به اصطلاح بتوانید گل بزنید. به این معنا که باید با ارائه ی خدمات خود رضایت مشتریان را جلب نمائید.

بیشتر بدانید : نکته‌های حیاتی بازاریابی محتوایی برای استارت اپ ها

این نکات از مهم‌ترین نکاتی بود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در کسب و کار خود مزیت های رقابتی ایجاد کنید و نسب به سایر رقبا پیشی بگیرید و گوی سبقت را از آنان بربائید تا کسب و کار خود را به موفقیت برسانید.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 27 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر