انتخاب ایالات متحده برای ادامه تحصیل یک انتخاب هیجان‌انگیز است، اما همچنان که به دنبال یک دانشگاه مناسب برای ادامه تحصیل در آمریکا می‌گردید، ممکن است علاوه بر هیجانی که بر شما غلبه کرده است، اندگی دلهره و اضطراب نیز داشته باشید. شاید برخی از شما بدانید که دقیقا در چه رشته‌ای می‌خواهید ادامه تحصیل دهید، و بر این اساس به دنبال محل تحصیل مورد نظر خود می‌گردید، اما برخی دیگر تنها رویای تحصیل در آمریکا را در سر می‌پرورانند اما نمی‌دانند چگونه رویای آن‌ها تحقق خواهد یافت زیرا زمانی که در مورد مهارت زبان انگلیسی که باید داشته باشید تا بتوانید در دانشگاه‌های ایالات متحده ادامه تحصیل بدهید تحقیق و بررسی می‌کنید، ممکن است از دانش و مهارت کافی در زمینه زبان انگلیسی برخوردار نباشند و از ادامه تحصیل در ایالات متحده ناامید شوند. اما برای کسانی که با چنین مشکلی مواجه شده‌اند جدیدا گزینه‌ای در نظر گرفته شده است به نام پذیرش کاندیشنال. بسیاری از دانشگاه‌ها پذیرش مشروط یا پذیرش کاندیشنال (conditional admission) را برای متقاضیانی در نظر گرفته‌اند که نیاز به بهبود و ارتقا سطح زبان انگلیسی دارند و در حقیقت سطح زبان انگلیسی آن‌ها در حد قابل قبول نیست. در ادامه با تراپی همراه شوید تا شما را با مطالب بیشتری در مورد پذیرش کاندیشنال آشنا کنیم.

پذیرش کاندیشنال

آشنایی با پذیرش مشروط یا پذیرش کاندیشنال (conditional admission)

با وجودی که نمرات و سوابق تحصیلی شما برای پذیرش در یک دانشگاه خارجی تعیین کننده است، همچنین داشتن استطاعت مالی نیز بسیار اهمیت دارد، اما دانش زبان انگلیسی نیاز برای ادامه تحصیل از الزامات است. و تنها مشکلی که ممکن است بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل در خارج از کشور یا ایلات متحده آمریکا داشته باشند این است که سطح زبان انگلیسی آن‌ها پائین است و در حد قابل قبول نیست و این ممکن است برنامه‌های تحصیلی را برای آن‌ها به تعویق انداخته و یا کنسل کند. اما خبر خوب این است که بسیاری از دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین المللی راه دیگری در نظر گرفته‌اند که در صورتی که زبان انگلیسی آن‌ها قوی و قابل قبول نیست، اما از استعداد و توانایی‌های کافی برخوردار هستند، برای آن‌ها پذیرش مشروط یا پذیرش کاندیشنال (conditional admission) در نظر بگیرند.

آیا مایلید تا با نحوه‌ی اپلای کردن برای دریافت پذیرش مشروط یا پذیرش کاندیشنال (conditional admission) برای تحصیل در آمریکا آشنا شوید؟ در ادامه با ما همراه شوید.

چگونه برای پذیرش مشروط یا پذیرش کاندیشنال (conditional admission) اپلای دهیم؟

برای دریافت پذیرش مشروط یا پذیرش کاندیشنال (conditional admission) چند مرحله وجود دارد. این مراحل عبارتند از :

مرحله اول : برای دریافت پذیرش مشروط یا پذیرش کاندیشنال (conditional admission) درخواست دهید

البته این را هم بدانید که همه‌ی دانشگاه‌ها و کالج‌های خارج از کشور شرایط دریافت این نوع پذیرش را برای دانشجویان در نظر نگرفته‌اند. بنابراین قبل از هر چیز ابتدا در دانشگاه‌های ایالات متحده جستجو کنید تا دانشگاه‌هایی را که شرایط  پذیرش مشروط برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند را بیابید. سپس در دانشگاه مورد نظر برای دریافت پذیرش کاندیشنال درخواست دهید. دانشگاه اسناد درخواست شما را ارزیابی می‌کند و در صورت پذیرش، نامه پذیرش مشروط را برای شما صادر می‌کنند. پذیرش کاندیشنال به این معناست که پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه مشخص شده انگلیسی و / یا گزارش نمره قبولی آزمون (TOEFL یا IELTS )، به شما امکان پذیرش کامل در دانشگاه داده می‌شود.

پذیرش کاندیشنال

مرحله دوم : درخواست برای پذیرش برنامه فشرده تقویت زبان انگلیسی

پس از پذیرش مشروط، باید برای پذیرش در دانشگاه برنامه فشرده انگلیسی تأیید شده نیز اقدام کنید. پس از طی کردن مراحل درخواست پذیرش، برنامه فشرده انگلیسی یک نامه پذیرش و فرم مهاجرت ، معمولاً فرم I-20 را برای شما صادر می‌کند.

مرحله سوم : درخواست برای ویزای دانشجویی

برای درخواست ویزای دانشجویی ، باید مدارک مربوط به پذیرش برنامه فشرده انگلیسی ، اسناد اصلی حمایت مالی و نامه پذیرش مشروط از دانشگاه را دریافت و به کنسولگری یا سفارت آمریکا ارائه دهید.

مرحله چهارم : تأیید

هنگامی که شما تحصیل در برنامه فشرده انگلیسی را آغاز کردید ، باید با دانشگاهی که به صورت مشروط پذیرفته شده‌اید، نیز تماس بگیرید و آن دانشگاه را در جریان کار خود قرار دهید. این کار به منزله‌ی تائید این مرحله توسط شما و شرکت در این دوره و آگاهی دانشگاه از اینکه شما در این دوره برای تقویت زبان انگلیسی خود شرکت کرده‌اید.

مرحله  پنجم : اتمام دوره تقویت زبان انگلیسی

پس از اتمام برنامه فشرده زبان انگلیسی ، شما به دانشگاه مربوطه منتقل خواهید شد و ویزای دانشجویی شما نیز به دانشگاه انتقال می‌یابد و پذیرش مشروط یا پذیرش کاندیشنال (conditional admission) به یک پذیرش کامل در دانشگاه تبدیل خواهد شد. البته مجددا سایر شرایط از جمله شرایط مالی و ... مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخن آخر

بهتر است از کلیه کلاس‌هایی که توسط برنامه فشرده انگلیسی ارائه می‌شود استفاده کنید و در داخل و خارج از کلاس به زبان انگلیسی صحبت کنید. به این ترتیب نه تنها مهارت‌های لازم را در زمینه‌ی زبان انگلیسی کسب خواهید کرد، بلکه مهارت‌های تحصیلی لازم برای موفقیت در دانشگاه را نیز تجربه خواهید کرد.

تاریخ انتشار 10 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر