آشنایی با ایده های خلاقانه و جالب در شبکه های اجتماعی برای جذب مشتری




این روزها بیشتر تبادلات میان افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. بنابراین بالا بردن نرخ تبادل با مشتری درکانال‌های شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند در موفقیت کسب و کار شما بسیار تاثیر گذار باشد. به منظور اینکه بتوانید در برقراری ارتباط با دیگران بسیار موثر عمل کنید، لازم است اطلاعات مفیدی در مورد عادات و علاقه‌مندی‌های آن‌ها به دست آورید تا بتوانید مطابق با میل و سلیقه‌ی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت کسب و کارتان کارا و موثر ظاهر شوید. با تراپی همراه باشید تا برای شما ایده های خلاقانه و جالب در شبکه های اجتماعی برای جذب مشتری را بیان کنیم.

ایده های خلاقانه و جالب در شبکه های اجتماعی برای جذب مشتری

در این بخش از مقاله یک سری ایده و ترفند به شما یاد خواهیم داد که با استفاده از آنها بتوانید نرخ تعامل با مشتری را بالا ببرید و بتوانید هر چه بیشتر با مشتریان و مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی ارتباط موثر برقرار کنید.

ایده های خلاقانه و جالب در شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری اطلاعات

یکی از ایده های خلاقانه و جالب در شبکه‌های اجتماعی ، به اشتراک گذاری اطلاعات است. اقتصاد اطلاعات یک واقعیت است و دانستن اینکه چگونه اطلاعاتی را برای به اشتراک گذاشتن با دیگران انتخاب کنیم، یک مولفه کلیدی برای اعتبار دادن به نام تجاری شما می‌باشد. با وجود اینکه به هیچ وجه نباید اسرار حساس مربوط به کسب و کارتان را افشا کنید، اما با انتخاب اطلاعات مفیدی که مربوط به اسرار کاری شما نباشد و اشتراک گذاری آن‌ها، می‌توانید مخاطبان را  به خود جذب کنید.

صادقانه به مخاطبان خود پیشنهاد کمک دهید و به آنها ثابت کنید که برای حمایت از آنها حضور موثر و فعالی خواهید داشت.  

قدردان باشید

یکی دیگر از ایده های خلاقانه و جالب در شبکه های اجتماعی این است که سعی کنید از افراد به طور عمومی در رسانه‌های اجتماعی قدردانی کنید و یا اگر از شما قدردانی می‌شود حتما به بهترین نحو پاسخ دهید. رعایت این نکته می‌تواند به بهبود رابطه‌ی شما با مخاطبان کمک نماید.

بالا بردن اعتماد به نفس

سعی کنید فضای پر از اعتماد به نفس در کانال شبکه‌ی اجتماعی خود ایجاد کنید. همانطور که می‌دانید در یک مذاکره‌ی رو در رو چگونگی صحبت کردن، طرز بیان، آهنگ و شیوه‌ی سخن گفتن شما است که می‌تواند بیان کننده‌ی میزان اعتماد به نفس شما باشد و مخاطب را به سمت شما جذب کند در فضای مجازی نیز باید تکنیک‌های لازم برای ایجاد اعتماد به نفس را به خوبی بیاموزید و به کار ببندید، به این ترتیب مخاطبان شما بسیار ثابت قدم‌تر و مطمئن‌تر به سمت شما خواهند آمد.

مودب باشید

مبادی آداب باشید و تحت هر شرایطی با مخاطبان خود بسیار مودب برخورد کنید. این را بدانید که هر چه مودب‌تر و جذاب‌تر باشید، مخاطبان بیشتر تمایل دارند که به آنچه شما گفته‌اید توجه کنند و به این ترتیب نرخ تبادل با مشتریان در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی شما افزایش خواهد یافت.

راهنمایی درست بکنید

در جهت اهداف مشتریان خود آن‌ها را راهنمائی کنید. هرگز قدرت تائید از خارج را دسته کم نگیرید. افرادی که به سمت شما می‌آیند تا از شما راهنمائی و مشاوره بگیرند، اغلب از اعتماد به نفس پائینی برخوردارند. شما باید سعی کنید به نحوی آنها را راهنمائی نمائید که بتوانید اعتماد به نفس آنها را افزایش دهید.

ایده های خلاقانه و جالب در شبکه های اجتماعی

ایجاد صمیمیت

سعی کنید هنگام گفتگو با مخاطبان، نام آنها را ذکر کنید، به این ترتیب احساس آرامش و صمیمیت بیشتری به آنها منتقل خواهید کرد و در نتیجه تمایل بیشتر به حفظ ارتباط با شما پیدا خواهند کرد و به این ترتیب شما می‌توانید نرخ تعامل و به طبع نرخ تبدیل را افزایش دهید.

گوش دادن به حرف های مشتری

سعی کنید شنونده‌ی بسیار خوبی باشید. چه کاربران مشکلات خود را مطرح کنند و از شما راهنمائی بخواهند و چه پیشنهادات و انتقادات خود را با شما مطرح کنند؛ در هر دو صورت باید بسیار با حوصله به گفته‌های آنها توجه نمائید و آنها را راهنمائی کنید. زمانی که مشتریان حس کنند به خوبی درک‌شان می‌کنید و تمام تلاش خود را در جهت خدمت به آنها به کار گرفته‌اید، بیش از پیش به شما اعتماد پیدا خواهند کرد.

مسئولیت پذیر باشید

سعی کنید در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی در کنار بیوگرافی مختصری که از خود و فعالیت‌ها و توانمندی‌های‌تان، بیان می‌کنید، قدری هم در مورد مسئولیت پذیری و تعهد کاری‌تان صحبت کنید.

همراهان همیشگی تراپی در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ایده های خلاقانه و جالب در شبکه های اجتماعی که می‌تواند در جذب مشتری و افزایش نرخ تبدیل به شما کمک بسیاری نماید. در صورتی که شما نیز ایده‌ی خلاقانه‌ای به ذهن دارید یا روش خاصی را تجربه نموده‌اید آن را از طریق کامنت با دیگر اعضا به اشتراک بگذارید. از توجه و همراهی‌تان تا پایان این مقاله صمیمانه سپاسگزاریم.

سوالات خود را از ما بپرسید

مشاوره رایگان