استفاده از کارت‌های اعتباری مزایای بسیاری دارد و شرکت‌های بزرگی نظیر مسترکارت و پی پال و ... انواع کارت‌های اعتباری را برای کاربران ارائه داده‌اند. نکته‌ای که وجود دارد این است که شما باید نکات مربوط به نگهداری از کارت‌های اعتباری را به خوبی بدانید و همچنین با اصطلاحات کارت های اعتباری آشنا شوید تا بتوانید به درستی از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله با تراپی همراه شوید تا شما را با اصطلاحات کارت های اعتباری آشنا کنیم.

آیا تا کنون به این مشکل در مورد صورتحساب‌های مالی کارت‌های اعتباری خود برخورد کرده‌اید که متوجه برخی از اصطلاحات موجود بر در صورتحساب نشوید؟ آیا می‌دانید اگر با این اصطلاحات به خوبی آشنا نشوید مدیریت حساب‌های شما دشوار خواهد بود؟ پس توصیه می‌شود اصطلاحات کارت های اعتباری را که در ادامه برای شما آورده‌ایم را به دقت مطالعه کنید تا با آن‌ها به خوبی آشنا شوید.

با اصطلاحات کارت های اعتباری آشنا شوید

در این بخش از مقاله برخی از اصطلاحاتی را که ممکن است در صورتحساب کارت‌های اعتباری خود با آن مواجه شوید را برای شما بیان خواهیم کرد.

اصطلاحات کارت های اعتباری

هزینه سالانه (Annual Fee)

یکی از اصطلاحات کارت های اعتباری ، Annual Fee یا هزینه‌ی سالانه است. این هزینه عبارتست از هزینه‌ای که به صورت سالانه برای استفاده از مزایای کارت اعتباری باید بپردازید. برخی آن را هزینه‌ی عضویت یا هزینه‌ی مشارکت می‌نامند. هزینه‌ی سالانه استفاده از کارت‌های اعتباری از 15 دلار تا 300 دلار متغیر است. اما حالت ایده آل برای شما این است که از کارت‌هایی استفاده کنید که دارای هزینه‌ی سالانه نمی‌باشد.

نرخ درصد سالانه یا APR

این نرخ هزینه‌ی تعیین شده برای افرادی است که وام گرفته‌اند. یکی از اصطلاحات کارت های اعتباری APR می‌باشد که ممکن است APR های متفاوتی برای شما در نظر گرفته شود با توجه به مواردی مختلف.

میانگین موجودی روزانه (Average Daily Balance)

از تقسیم میزان مانده حساب روزانه شما بر چرخه‌ی صورت حسابتان، میانگین مانده روزانه تعیین می‌شود.

میانگین انتقال (Balance Transfer)

این اصطلاح کارت های اعتباری عبارتست از انتقال مبلغی غیرنقدی از یک کارت به کارت دیگر.

محدودیت اعتبار (Credit Limit)

این اصطلاح یکی از مهم‌ترین اصطلاحات کارت های اعتباری است که تعیین کننده‌ی حداکثر میزان مجاز برای وام گرفتن در کارت اعتباری‌تان می‌باشد.

هزینه‌ی مالی (Finance Charge)

این اصطلاح کارت های اعتباری عبارتست از هزینه‌ای که باید بپردازید برای استفاده از کارت‌های اعتباری. این هزینه برای نقل و انتقال موجودی‌های مختلف متفاوت است.

اصطلاحات کارت های اعتباری

دوره‌ی بهره وری (Grace Period)

این دوره معمولا بین 20 تا 30 روز است از زمان دریافت وام تا زمان پرداخت که هیچ هزینه‌ای برای آن در نظر گرفت نشده است.

هزینه‌ی دیرکرد (Late Fee)

اگر از سررسید تاریخ پرداخت خود مدت زمانی بگذرد، هزینه‌ای برای آن باید بپردازدی تحت عنوان هزینه‌ی دیرکرد. که این هزینه معادل 30 تا 35 دلار در ماه می‌باشد.

حداقل پرداخت (Minimum Payment)

حداقل پرداخت (Minimum Payment) یکی دیگر از اصطلاحات کارت های اعتباری است. حداقل مبلغی که می‌توانید بپردازید تا حساب تان از حالت غیرفعال خارج شود. این مبلغ معدل است با 2 درصد ماند حساب شما. برای این منظور حساب شما باید دارای موجودی معادل مبلغ پرداختی به علاوه دو درصد اضافه‌تر باشد.

هزینه برای استفاده بیش از حد مجاز

اگر بیش از حد اعتبار کارت اعتباری خود از آن استفاده کردید، باید برای آن هزینه‌ای را بپردازید.

مواردی که گفته شد از مهم‌ترین اصطلاحات مربوط به کارت‌های اعتباری می‌باشد که دارندگان کارت‌های اعتباری باید آن‌ها را بدانند تا بتوانند به درستی کارت اعتباری خود را مدیریت کند و با مشکلی در این رابطه مواجه نشوند.

دوستان با دانستن این اطلاعات از این زمان به بعد هرگاه صورتحساب کارت اعتباری خود را دریافت کردید، با خواندن آن با هیچ مسئله یا مشکل پیچیده‌ای مواجه نخواهید شد و با دید بهترین برای پرداخت هزنیه‌ها وانجام تراکنش‌ها تصمیم گیری خواهید کرد.

بیشتر بخوانید : کارت اعتباری مجازی

امید است انچه در قالب این مقاله برایتان گفتیم، مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته باشد و توانسته باشیم با ذکر این نکات بر اطلاعات مفید شما در خصوص کارت‌های اعتباری افزوده باشیم.

شما دوستان عزیز نیز در صورت تمایل می‌توانید اطلاعات مفید و تجربیات خود را از طریق کامنت با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی نمودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید.

تاریخ انتشار 13 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر