آیا شما از دارندگان کارت های اعتباری هستید و تجربه‌ی استفاده از آن را تا کنون داشته‌اید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، قطعا با اصطلاحات کارت های اعتباری آشنا هستید و از هزینه‌های آن‌ها آگاهی دارید. آیا اصلی ترین ویژگی های کارت های اعتباری را هم می‌دانید؟ در این مقاله با تراپی همراه باشید تا شما را با این ویژگی‌ها آشنا کنیم.

درست است که کارت‌های اعتباری در خدماتی که ارائه می‌دهند با یکدیگر متفاوت هستند، اما بیشتر آن‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که درهمه‌ی آن‌ها مشترک است. اطلاع از این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا در انتخاب یک کارت اعتباری بسیار عاقلانه تر و دقیق‌تر عمل کنید.

انواع کارت‌های اعتباری

قبل از اینکه اصلی‌ترین ویژگی های کارت های اعتباری را برای شما بازگو کنیم، بهتراست اندکی در مورد انواع کارت‌های اعتباری بدانید.

ویژگی های کارت های اعتباری
  • کارت اعتباری استاندارد یا ساده : هیچ مزیت خاصی ندارد اما نرخ بهره‌ی کارمزد کمی در نظر می‌گیرد تا کاربران بیشتری را به خود جذب کند.
  • کارت اعتباری انتقال موجودی : این نوع کارت‌ها درصد کمی سود برای کاربران در نظر می‌گیرد، به علاوه دارای درصد کارمزد بسیار ناچیزی هم می‌باشد.
  • کارت اعتباری پاداش : در ازای خرید با استفاده از این نوع کارت اعتباری، پاداش دریافت خواهید کرد.
  • کارت اعتباری ممتاز : این نوع کارت اعتباری دارای مزیت‌های بسیاری است، اما در عوض دارای هزینه‌هایی نیز می‌باشد، به طور مثال هزینه‌ی نگهداری، هزینه‌ی سالانه و ... .
  • و چندین نوع کارت اعتباری دیگر.

در ادامه‌ی این مقاله شما را با اصلی‌ترین ویژگی های کارت های اعتباری آشنا خواهیم کرد.

اصلی‌ترین ویژگی های کارت های اعتباری کدامند؟

برای هر کارت اعتباری دارای ویژگی‌هایی است که عبارتند از :

حد اعتبار

حد اعتبار نشان دهنده‌ی ماکزیمم اعتباری است که شما می‌توانید در کارت اعتباری خود داشته باشید. این ماکزیمم موجودی شامل : خریدهای شما، انتقال موجودی، برداشت پول نقد، هزینه‌های مالی  و کارمزدها می‌باشد. زمانی که بخواهید این اعتبار را افزایش دهید، هزینه‌ای برای آن باید بپردازید.

اعتبار کارت

اعتبار کارت اعتباری شما در مدت زمانی که برای تان در نظرگرفته شده است، عبارتست از مبلغی که شما در حقیقت آن را بدهکار می‌شوید و شامل خریدهای شما، هزینه‌های مالی، کارمزدها و ... می‌باشد.

APR

  APRعبارتست از نرخ درصد سود سالانه‌ای که برای کوتاه مدت بر موجودی شما اعمال می‌شود. البته کارت‌های اعتباری می‌توانند APR‌های متفاوتی داشته باشند. همچنین APR‌ها می‌توانند ثابت یا متغیر باشند.

مهلت پرداخت (Grace Period)

مهلت پرداخت عبارتست از مدت زمانی که شما باید در آن هزینه‌های پرداخت شده با استفاده از کارت اعتباری خود را باز گردانید و آن‌ها را پرداخت کنید. برای اطلاع از این مهلت زمان پرداخت باید به اطلاعات و قوانین مربوط به کارت اعتباری خود مراجعه و آن‌ها را به دقت مطالعه کنید.

ویژگی های کارت های اعتباری

پاداش

شرکت‌های ارائه دهنده‌ی کارت‌های اعتباری به اشکال مختلف، برای دارندگان آن کارت‌ها پاداش در نظر گرفته‌اند. به طور مثال این پاداش به صورت وجه نقد، امتیاز بدون باز پرداخت، تخفیف خرید  و... می‌باشد.

امکانات دیگری برای کاربران کارت‌های اعبتاری به عنوان شکل دیگری از پاداش درنظر گرفته شده است به نام Perk که شامل : بیمه‌ی سفر، بیمه‌ی اتومبیل‌های کرایه‌ای و ... می‌باشد.

هزینه‌های کارت های اعتباری

انواع هزینه‌ی کارت‌های اعتباری برای شرکت‌های مختلف ارائه دهنده‌ی این نوع کارت‌ها، با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی متداول‌ترین هزینه‌هایی که برای کارت‌های اعتباری در نظرگرفته می‌شود، عبارتند از : هزینه‌های سالانه، هزینه‌های مالی، هزینه‌های دیرکرد و ... .

بیشتر بدانید : راه های نگهداری از کارت های اعتباری

سخن آخر

با وجودی که کارت ‌های اعتباری توسط شرکت‌های مختلفی ارائه می‌شود و قوانین و شرایط موجود برای هر کارت با دیگری متفاوت است، در کل یکسری ویژگی‌های اصلی برای همه‌ی آن‌ها وجود دارد که مربوط می‌شود به میزان اعتبار کارت، مدت زمان بازپرداخت، هزینه‌ها و ... ، که خوب است در مورد آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید و هر زمان نیاز به تهیه‌ی یک کارت اعتباری داشتید، با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها کارت درستی را انتخاب کنید. این مسئله به خصوص در مورد هزینه‌های کارت‌های اعتباری بسیار اهمیت پیدا می‌کند، چرا که در غیر این صورت متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین خواهید شد.

از اینکه همواره با ما همراه و همگام هستید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. چنانچه پس از مطالعه ی مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه شدید، لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 25 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر