در روز 9 آوریل سال جاری، رویترز اعلام کرد که یک سازمان دولتی چینی در حال بررسی حذف استخراج ارزهای دیجیتالی در این کشور است. در حالیکه اکثریت استخرهای ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال در خاک چین قرار دارد، صنعت جهانی ارزهای دیجیتالی ممکن است در انتظار یک تحول عظیم باشد. اما این طرح تا به امروز در هیچ کجا به صورت رسمی نوشته نشده است. بنابراین با تراپی همراه باشید تا از اخبار مرتبط با تحولات چین در زمینه­‌ی ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال بیشتر مطلع شوید. 

مقدمه‌­ای مختصر درباره­‌ی رابطه چین با ارزهای دیجیتال و ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین

در ماه فوریه سال 2018، CNN گزارش داد که دولت چین، ماینرهای ارزهای دیجیتال را به دلیل مسائل مالیاتی و زیست محیطی تحت فشار قرار داده است. گروه پیشرو در زمینه­‌ی بهبود ریسک­‌های مالی اینترنت در چین، به مقامات محلی این کشور دستور داده تا از تمام گزینه­‌های موجود اعم از افزایش قیمت برق، زمین، مالیات و محیط زیست جهت تعطیل کردن کار ماینرها استفاده کنند.

ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال

علاوه بر این، این آژانس مسئولان منطقه‌­ای را مجبور به ارائه گزارش از پیشرفت‌­ها و جزئیات مراکز استخراج موجود در حوزه­‌های قضایی کرده است. در پاسخ به این سرکوب شدید، برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های استخراج در چین تصمیم به تغییر مکان زمین‌ها و حتی تغییر خط اصلی کسب و کار خود افتادند.

از این رو، تولید کننده چیپ ASIC چینی و تجهیزات Bitmain استخراج معدن که زمانی جز سودآورترین شرکت‌های موجود در صنعت بوده­‌اند، در حال حاضر با ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال و مشکلات عمده ناشی از بازار خرس، تصمیم به تغییر موضع خود به هوش مصنوعی (AI) و منبع درآمد متناوب گرفتند.

طبق اطاعات و اخبارهای Blockchain.com، بیشترین و بزرگ‌ترین استخرهای بیت‌کوین توسط سازمان‌های چینی کنترل و اداره می‌شوند. مطالعات قبلی در دانشگاه کمبریج نشان دهنده­‌ی سلطه‌­ی چین بر بازار استخراج ارزهای دیجیتالی با برق ارزان قیمت و زمین­‌های موجود در مناطقی همچون سین کیانگ، مغولستان، یوننان و سیچوان است. این گزارش‌ها همچنین از استقرار بیش از دو سوم استخرهای استخراج جهانی در چین خبر داده­‌اند.

برنامه‌های جدید NDRC استخراج ارزهای دیجیتالی را یک فعالیت غیر بشر دوستانه در محیط زیست می‌داند

اکنون، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) و آژانس برنامه ریزی ملی مرکزی چین، اسنادی را به نمایش گذاشتند که احتمالا منجر به محدود شدن استخراج ارزهای دیجیتالی در تمامی کشور خواهد شد.

واکنش جامعه

این خبر بزرگ تاثیر زیادی بر بازار ارزهای دیجیتالی خواهد داشت؛ چرا که در ماه ژانویه سال گذشته چین محدودیتی را بر ارزهای دیجیتالی اعمال کرد و از این رو سهام آن‌ها به سرعت پایین کشیده شد، پس به طور مشابه اعمال ممنوعیت جدید بر ارزهای دیجیتالی نیز تاثیر زیادی بر صنعت ارزهای دیجیتالی جهانی خواهد داشت.

به گفته­‌ی یکی از کارشناسان خبره­‌ی استخراج ارزهای دیجیتالی، محرومیت چین در این زمینه تنها در بازه‌­ای کوتاه مدت بر ارزهای دیجیتالی تاثیر گذار است. اما این روند تا حد زیادی به زمان و چگونگی ممنوعیت اجرای این حکم وابسته است. در بدترین حالت این روند چند ماه به طول می‌­انجامد تا شبکه به حالت عادی خود بازگردد اما در هر صورت بلاکچین بیت کوین در دراز مدت امنیت لازم را خواهد داشت.

ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال

FUD

سایر قسمت‌های ارزهای دیجیتالی هیچ دلیلی برای ترس و وحشت ندارند. محدودیت‌های اعمال شده توسط NDRC در رابطه با صنایعی که خواستار از بین رفتن آن‌ها است، محدود می‌باشد. از این رو بسیاری از افراد این محدودیت را مربوط به مقررات ارزهای دیجیتالی و صنایع مرتبط با آن می‌دانند.

به گفته­‌ی مخترع اولین ارز دیجیتالی در جهان، این محدودیت باعث می‌شود تا اکثر سازنده‌­ها در زیرزمین یا سالن­‌های قدیمی کارخانه­‌ها به کار خود ادامه دهند. بنابراین امکان دارد که هزینه­‌ی تولید سکه افزایش یابد اما این امر به هیچ وجه قیمت نهایی سکه را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

در قوانین مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتالی نه تنها چین بلکه آمریکا نیز محدودیت­‌هایی را اعمال کرده است. در هفته­‌ی گذشته در ایالت مونتانا نیز قوانین جدیدی برای استخراج ارزهای دیجیتالی به تصویب رسیده که در آن باید ماینرها تنها از انرژی‌های تجدید پذیر جهت استخراج ارزهای دیجیتالی استفاده کنند.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، صمیمانه از شما سپاسگزاریم، اگر در زمینه­‌ی اخبار منتشر شده از ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین مطلع هستید، لطفا نظرات خود را در کامنت‌ها بیان کنید تا دیگر کاربران نیز از آن‌ها استفاده کنند.

تاریخ انتشار 09 اردیبهشت 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر