اگر به مطالب مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه مند باشید، قطعا با اصطلاحات مربوط به آن : بیت کوین، ماین کردن بیت کوین، سیگنال معاملاتی، بلاک چین و...آشنا هستید. اما اصطلاح ترید ارز دیجیتال چطور؟ آیا تا کنون در مورد آن شنیده اید؟ برای ترید ارزهای دیجیتال یا مبادلات ارزهای دیجیتالی پلتفرم‌­های آنلاینی موجود می­‌باشد که با استفاده از آن‌ها می‌­توانید علاوه بر انجام تبادلات ارزی یک ارز دیجیتال را به ارز دیجیتال یا ارز فیات دیگری تبدیل نمایید. مبادلات ارزهای دیجیتالی همانند مبادلات سهام یا ارزهای فیات در صرافی، بانک یا فرودگاه­‌ها صورت می گیرد.در ادامه با تراپی همراه باشید تا از انواع ترید ارزهای دیجیتال مطلع گردید.

آشنایی با مبادلات ارز دیجیتال ( ترید ارزهای دیجیتال )

ارزهای دیجیتالی به لحاظ ذاتی از نظر ارزش و منابع بی ثبات می­‌باشند. به عنوان مثال بیت کوین با رویدادها و نوسانات زیادی همراه بوده که ارزش آن را در طول یک دوره­‌ی کوتاه زمانی به طور چشم گیری تغییر داده یا مورد سرقت یا کلاهبرداری قرار گرفته است. با این حال مبادلات یا ترید ارزهای دیجیتال به صورت موازی و درست مانند مبادلات سنتی انجام می‌­ شود. اما در بسیاری از این پلت فرم‌­ها، خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتالسفارشات بازار را محدود می‌­سازند.

ترید ارزهای دیجیتال

انواع ترید ارزهای دیجیتال

سبک­‌های مختلف مبادلات یا ترید ارزهای دیجیتال عبارتند از:

مبادلات سنتی ارزهای دیجیتال

این نوع از مبادلات مشابه سهام و بورس است و در آن خریداران و فروشندگان بر مبنای قیمت فعلی ارزهای دیجیتالی مبادله می ­کنند. در این نوع از پلت فرم­ های سنتی معمولا کارمزد هر معامله پرداخت می ­شود. برخی از این نوع مبادلات تنها با ارزهای دیجیتالی دیگر قابل تعویض می­ باشند،در صورتی که در بعضی دیگر کاربران اجازه دارند تا با ارزهای فیات نظیر دلار آمریکا نیز مبادله کنند. Coinbase’s GDAX نمونه­­ ای از این نوع مبادله است. این مبادلات توسط شخص ثالث و به صورت غیر متمرکز یا DEX (مبادلات مبتنی بر قراردادهای هوشمند) انجام می­ شود. با این حال مبادلات DEX  نیاز به اطلاعات کمتری نسبت به مبادلات متمرکز دارند و اجازه­ ی تجارت فیات ندارند.

کارگزاران ارز دیجیتالی

این نوع از مبادلات مبتنی بر وب و سادهترین راه حل برای کاربران جدید می‌­باشند و نحوه­‌ی عملکرد آن همانند مبادلات ارزی در فرودگاه است. در این مبادلات مشتریان می­‌توانند ارزهای دیجیتالی را با قیمت تعیین شده توسط کارگزار (قیمت بازار به همراه حق بیمه) خرید و فروش کنند. بنابراین این مبادلات تنها بین خریدار و فروشنده انجام نمی‌­گیرد، بلکه بین خریدار، فروشنده و کارگزار انجام می‌­شود.  Coinbaseو Shapeshift نمونه‌­هایی از این نوع مبادلات می­‌باشند.

پلت فرم­‌های معاملاتی مستقیم

این پلت فرم‌­ها به صورت مستقیم و نظیر به نظیر بین خریداران و فروشندگان عرضه می‌­شوند. در این نوع از مبادلات نرخ ثابت بازار استفاده نمی‌­شود و به دو روش صورت می گیرد.

  • روش اول : فروشندگان نرخ ارز خود را تنظیم کرده و خریداران از طریق پلتفرم فروشندگان را پیدا می­کنند. 
  • روش دوم : خریداران نرخ مورد علاقه­‌ی خود را علامت گذاری کرده و در زمانی که قیمت به نقطه­‌ی دلخواه رسید، پلت فرم خریدار و فروشنده را به یکدیگر متصل می­‌کند.

بسیاری از مبادلات غیر متمرکز در این پلت فرم قرار دارند. بنابراین در صورتیکه قادر به مبادلات مستقیم یا قراردادهای هوشمندانه نباشید، این روش بسیار موثر است. با این حال تحقیقات لازم را انجام داده و قیمت بازار را در Coinmarketcap بررسی کنید. AirSwap.io یکی از پلت فرم­‌های مبادلاتی غیر متمرکز نظیر به نظیر و LocalBitcoins.com یکی از پلت فرم‌­های متمرکز نظیر به نظیر فیات و ارز دیجیتال می­‌باشد.

Funds ارز دیجیتالی

Funds مخزنی از دارایی­‌های مدیریت شده‌­ی ارز دیجیتالی است، که اجازه­‌ی خریدهای رایج و نگهداری ارزهای دیجیتالی از طریق صندوق را می‌­دهد. یکی از این صندوق‌ها GBTC است، که با استفاده از آن می­‌توانید در ارزهای دیجیتالی و بدون نیاز به خرید یا ذخیره­‌ی مستقیم آن سرمایه‌گذاری کنید. 

تقریبا در هر مورد، فردی که نیاز به مبادله ارز دیجیتالی دارد،  از مبادله یا کارگزاری استفاده می­‌کند. با این حال تازه واردان به دلایلی همچون مقررات و نوع سکه، گزینه‌­های محدودی در انتخاب پلت فرم دارند، بنابراین از سیستم معاملاتی مستقیم استفاده می­‌کنند.

ترید ارزهای دیجیتال

کدام مبادله را باید انتخاب کرد؟

با توجه به انواع مبادلات ذکر شده در قسمت بالا، بهتر است که در مکان­‌هایی که کوین بیس فعال است، از ویژگی Coinbase/GDAX برای انجام مبادلات خود استفاده نمایید.  در غیر این صورت می‌­توانید هر یک از روش‌­های ذکر شده‌­ی دیگر را با تحقیق در مورد قیمت واقعی ارز دیجیتالی مورد نظر در بازار انتخاب کنید.

در مبادلات ارزهای دیجیتالی به یاد داشته باشید که در بیشتر مواقع خرید و فروش باعث سود شما نخواهد شد، بلکه شناسایی درست زمان خرید و فروش باعث رسیدن به سود می­‌شود، از این رو برای این کار باید با عنصر اساسی ترید ارزهای دیجتال که عبارتست از ذخیره یا نگهداری نیز آشنا شوید.

از توجه و همراهیتان سپاسگزاریم. گرامیان لطفا سوالات و مشکلات خود را از طریق تماس تلفنی با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 09 خرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر