اگر شما از علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه‌ی ارز دیجیتال باشید حتما می‌دانید که از طریق ترید یا مبادلات رمز ارزها و از طریق ماینینگ یا استخراج می‌توانید ارز دیجیتال به دست آورید. نحوه‌ی سود دهی ارزهای دیجیتال همواره در حال تغییر می‌باشد و با توجه به سختی بازار (میزان قدرت و نرخ هش) میزان سوددهی از طریق ماینینگ متفاوت می‌شود. بنابراین ماینرها برای اینکه بتوانند موفق عمل کنند باید چکار کنند؟ استخراج ارز دیجیتال را از کجا شروع کنند؟ برای شروع بهتر است ابتدا شما را با رویکردهای استخراج ارز دیجیتال آشنا نمائیم. در ادامه با تراپی همراه باشید تا شما را با نکات مهم در مورد استخراج ارز دیجیتال آشنا کنیم و به شما بگوئیم که ماینینگ را از کجا آغاز کنید.

با رویکردهای استخراج ارز دیجیتال آشنا شوید

در این بخش از مقاله شما را با رویکردهای استخراج ارز دیجیتال در سال 2019 آشنا خواهیم کرد.

رویکردهای استخراج ارز دیجیتال

به طور کلی دو رویکرد کلی برای استخراج ارز دیجیتال در سال 2019 وجود دارد که عبارتند از :

  1.  یکی از رویکردهای استخراج ارز دیجیتال این است که، ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید با توجه به آن سخت افزار مناسبی را تهیه کنید. سخت افزار مربوطه بستگی دارد به الگوریتمی که توسط ارز مورد نظر شما استفاده می‌شود. به عنو.ان مثال اگر بخواهید ارز دیجیتال را با الگوریتم  SHA256 ماین کنید(بیت کوین، بیت کوین کش، لیت کوین کش) می‌توانید ASIC خریداری کنید. اما اگر دیدید که سکه‌ی مورد نظرتان به دستگاه ASIC (Monero, Grin-С29) مقاوم است، شما باید GPU خریداری کنید.
  2. از دیگر رویکردهای استخراج ارز دیجیتال این است که  برای استفاده از سخت افزاری که در حال حاضر در اختیار دارید، به طور مثال پردازنده‌ی گرافیکی(GPU) که برای بازی‌های کامپیوتری از آن‌ها استفاده می‌کنید، فقط یک سکه را برای استخراج متناوب انتخاب کنید. کارت‌های گرافیکی می‌تواند با هر نوع سکه‌ای سازگار باشد و با آن می‌توان هر نوع ارز دیجیتال را استخراج کرد.

ماینینگ و غیرمتمرکز سازی

سکه‌هایی که با استفاده از پروتکل Proof-of-Work استخراج می‌شوند، می‌توانند مستقیما متمرکز شوند، زیرا در آن استخرهای بزرگ ماینینگ ظاهر می‌شوند و استخراج ارز دیجیتال را در مکان‌هایی که هزینه‌ی برق ارزان است، متمرکز می‌کند. به طور مثال استخراج ارز دیجیتال در گرجستان، چین، روسیه، هند و... ارزان قیمت است.

سکه‌هایی که توسط GPU  ماین شده‌اند، تمایل دارند که با تلاش برای مقاومت در برابر  ASIC  عدم تمرکز را حفظ کنند و جامعه‌ی سرمایه گذاران از این ایده حمایت می‌کنند. سکه‌هایی که در برابر ASIC  از خود مقاومت نشان می‌دهند باید مرتبا و به طور متناوب شکار شوند، چنانچه این کار انجام نشود آن‌ها به محض اینکه ASIC های پیشرقته‌تر به بازار عرضه شد برای الگوریتم‌هایشان مقاومت در برابر ASIC  ها را از دست می‌دهند و می‌توانند متمرکزتر شوند.

رویکردهای استخراج ارز دیجیتال

حال که شما را با رویکردهای استخراج ارز دیجیتال آشنا کردیم، می‌توانید با دید بهتری ماینینگ را آغاز کنید. اما عزیزان این را بدانید که برای موفقیت در کار خود لازم است تا در مورد روش‌های استخراج ارز دیجیتال نیز اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه به معرفی انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

شما همراهان تراپی میتوانید برای خرید انواع ارزهای دیجیتال روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

 

انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال

  • CPU Mining
  • GPU Mining
  • ASIC Mining
  • Mining Solo or in a Pool

این‌ها روش‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می توانید به استخراج ارز دیجیتال بپردازید  اما هر کدام از این روش‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که خوب است آن‌ها را بدانید. عزیزان برای اطلاع از چگونگی ماینینگ با استفاده از این روش‌ها ما را در قسمت دوم این مقاله دنبال کنید تا مطالب مفیدی را در این زمینه در اختیار شما دوستان قراردهیم. به این ترتیب می توانید با انتخاب روش مناسب و دستگاه مربوطه به استخراج ارز دیجیتال بپردازید و در این زمینه موفق شوید.

گرامیان، از این که همواره با ما همراه و همگام هستید از شما صمیمانه سپاسگزاریم. چنانچه بعد از مطالعه ی مقالات ما با سوال یا مشکلی مواجه حتما با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم تراپی آماده ی پاسخگوئی به کلیه ی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

چنانچه شما دوستان عزیز نیز در زمینه ی ترید یا استخراج و ماینینگ ارز دیجیتال فعالیت دارید تا کنون توانسته اید تجربیات مفیدی در این زمینه کسب نمائید، لطفا آن ها را از طریق کامنت با دیگر دوستان در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 08 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر