شما شبکه‌ی اجتماعی بزرگ فیسبوک را می‌شناسید و مطلع هستید که از سال‌ها قبل تا کنون فیسبوک یک شرکت پرحاشیه و بحث برانگیز بوده است. اخیرا خبری منتشر شده است و بیان کننده‌ی این موضوع است که شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک در حال مشارکت در CTRL-labs می‌باشد و از آنجا که این آزمایشگاه‌ها مربوط به انجام مطالعات برای برقراری ارتباط بین مغز انسان و سیستم کامپیوتر می‌باشد، بسیاری از کاربران را در این مورد نگران کرده است و آن‌ها نگران نقض حریم خصوصی خود هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید سهام CTRL-labs توسط فیسبوک تا پایان این مقاله با تراپی همراه شوید.

بیشتر بخوانید : جلوگیری از نقض امنیت توسط اینترنت اشیا

CTRL-labs

آیا خرید سهام CTRL-labs توسط فیسبوک حریم خصوصی کاربران را نفض خواهد کرد؟

 فیسبوک یک شرکتی است که معمولا دیده شده است توسط مدیر اجرایی خود (CEO) به حریم خصوصی کاربران تجاوز می‌کند. به همین دلیل است که در سال گذشته مارک زاکربرگ برای شرکت در جلسات دادرسی دولت فرا خوانده شده است. ظهور یک ارز دیجیتال پایدار از میان شبکه‌های اجتماعی، یعنی ارز دیجیتال فیسبوک با نام لیبرا نیز خودش بسیار بحث براگیز است. اما این بار به نظر می‌رسد فیسبوک قصد دارد با ذهن کاربران خود درگیر شود. این موضوع بسیار جالب است و توسط CCN در این هفته مطرح شده است.  

خبر مهم‌تر این است که فیسبوک در حال راه اندازی یک استارت اپ می‌باشد که قرار است در نیویورک مستقر شود به نام CTRL-labs به ارزش یک میلیارد دلار. آنچه در مورد این معامله بسیار جالب است خود استارت اپ است. آیا می‌دانید CTRL-labs یک شرکت است که در زمینه‌ی ارتباط بین مغز انسان و کامپیوتر در حال فعالیت است؟ دیدگاه آن‌ها این است که یک مچ بند ایجاد کنند که بتواند برای کاربران این امکان را فراهم کند تا از طریق آن بتوانند کنترل دستگاه‌های خود را به دست گیرند.

 گروه CTRL-labs می گوید : ما امروز از توافق با فیسبوک برای مشارکت در پروژه‌ی CTRL-labs بسیار خرسند هستیم. گروه ما بسیار هیجان زده است که به @boztank و تیمش Facebook Reality Labs بپیوندد تا با رابط‌های غیر تهاجمی عصبی مقیاس پذیر، کاربران را قدرتمند سازد.

بر اساس گفته‌ی مدیر ارشد فیسبوک آندرو بوس ورث، این دستبند، سیگنال‌های الکترونیکی را رمزکشایی می‌کند و از طریق نخاع شما ارسال می‌کند تا این سیگنال‌ها دیجیتالی شوند و دستگاه شما قادر به فهمیدن و درک آن‌ها باشد و نتیجه این می‌شود که شما توسط کنترل بر زندگی دیجیتالی خود ، به فردی قدرتمند تبدیل خواهید شد.

در حقیقت این دستبند افکار و عقاید شما را دریافت می‌کند و تنها از طریق یک صفحه‌ای که شما به آن می نگرید، آن‌ها دیجیتال می‌کند.

CTRL-labs

از لحاظ شخصی، به نظر می‌رسد که ما به سمت دنیای شبیه سازی در حرکت هستیم، با این وجود، گفته شده است که فیسبوک با وجود این دستگاه می‌تواند بفهمد که ما  چگونه فکر می‌کنیم و عقایدمان چیست. البنه ممکن است این یک اغراق باشد و این اختراع راهی به سوی رسیدن به آسایش بیشتر از طریق فناوری و تکنولوژی باشد. که تصور چنین دنیایی برای بسیاری از افراد می‌تواند بسیار جذاب باشد.

سخن آخر

همان قدر که پیشرفت تکنولوژی می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی در زندگی افراد جامعه داشته باشد، به همان اندازه نیز ممکن است برای آن‌ها نگران کننده باشد، زیرا کاربران اینترنتی همواره نگران نقض حریم خصوصی خود بوده‌اند. به خصوص زمانی که قرار است پروژه‌ای توسط شرکتی ارائه شود که در گذشته سابقه ی ورود به حریم خصوصی کاربران خود را داشته است. مسلم است که این مسئله می‌تواند نگران کننده باشد. اما در کل باید اندکی صبور بود و منتظر نتیجه ماند.

در این مقاله در مورد پروژه‌ی جدید فیسبوک، یعنی مشارکت در CTRL-labs برای شما مطالبی را ذکر کردیم. امید است مطالب گفته شده برایتان مفید واقع شده باشد.

همراهان گرامی، اگر بعد از مطالعه‌ی مقالات ما با سوال یا مسئله‌ای مواجه می‌شوید ، حتما با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما مطرح نمائید. همکاران ما در تیم تراپی کلیه‌ی سوالات شما را با کمال میل پاسخگو هستند.

تیم حرفه‌ای تراپی برای انجام پرداخت‌های ارزی آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان برای تبدیل ارز، ثبت نام آزمون‌های بین المللی، خرید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر و ... می‌باشد. لطفا با ما در تماس باشید و از خدمات مشاوره‌ای مشاوران کاردان تیم تراپی بهره‌مند گردید.

تاریخ انتشار 07 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر