آیا ارزهای دیجیتالی نیز نابود می‌شوند یا دزدیده می‌شوند؟ آیا درباره‌ی امنیت ارز دیجیتال چیزی می‌دانید و به روش‌های موجود در هک و کلاهبرداری از ارزهای دیجیتالی آشنا هستید؟ با مفهوم فورک در حوزه ارز دیجیتال تا چه حد آشنا هستید؟ فکر می‌کنید چند درصد از ارزهای دیجیتالی براساس اشتباهات شخصی، کلاهبرداری یا هک از دست رفته‌اند؟ برای جلوگیری از این اقدامات چه راه کارهایی مد نظرتان است؟ در ادامه با تراپی همراه باشید تا به منظور آگاه سازی و مراقبت هر چه بیشتر، شما را با راه‌های سرقت یا ارسال غلط ارزهای رمزنگاری شده که باعث از بین رفتن ارز دیجیتال می‌شود آشنا سازیم.

چه عواملی باعث از بین رفتن ارز دیجیتال می شود

بر طبق تحقیقات Chainanalysis تا حدود ۲۰ درصد از تمام ارزهای بیت کوین که در حال حاضر در گردش است، توسط عوامل مختلفی از بین می‌رود. هنگامی که این تحقیق انجام شد،‌ این مقدار به حدود ۳.۸ میلیون بیت کوین رسید که هرگز قابل بازیابی نیست.

بنابراین در ادامه به تمام روش‌هایی که امکان دارد باعث از بین رفتن ارز دیجیتال از جمله بیتکوین شود، اشاره شده است. با ما همراه باشید.

از بین رفتن ارز دیجیتال

برنامه‌های هرمی

در بین آمارهای اطلاع داده شده استفاده از این روش در فضای رمزنگاری نسبت به دیگر روش‌های موجود بیشتر است. این روش نوعی تقلب به حساب می‌آید و در آن سرمایه گذاران اولیه با استفاده از منابع مالی به دست آمده از سرمایه گذاران جدید، سود زیادی را کسب خواهند کرد و از این رو مبلغ سرمایه گذاران جدید از آنها گرفته می‌شود. طرح هرمی یا Ponzi راهی غیر واقعی برای کسب درآمد و سود زیاد است که هر ساله افراد زیادی در تله آن می‌افتند. برنامه‌های هرمی یکی از عوامل از بین رفتن ارز دیجیتال می‌باشد.

BTC Global  نمونه‌ای از ارزهای رمزنگاری طرح Ponzi است که در آن به سرمایه گذاران وعده داده شده که از ۲ درصد در روز تا ۱۴ درصد در هفته سود تعلق خواهد گرفت. در این روش تقریبا ۳۰،۰۰۰ سرمایه گذار از آفریقای جنوبی در حدود ۱ میلیارد دلار از دست داده‌اند.

فیشینگ

هکرها و کلاهبردان اینترنتی همیشه راهی برای دستیابی به رمز و اطلاعات شخصی کاربران پیدا خواهند کرد. ارزهای دیجیتالی نیز از این قاعده مستثنی نیستند،‌ آنها با استفاده از راه‌کارهای متقلبانه و فریب دهنده نام کاربری، گذر واژه و صفحه ورود به کیف پول دیجیتالی کاربران را از آن‌ها می‌گیرند.

از رایج‌ترین کلاهبرداری‌ رمزنگاری می‌توان به کلاهبرداری جعل هویت اشاره کرد، که در آن جاعلان از قالب‌های درست و قانونی در ایمیل‌ها استفاده کرده و نمونه‌ای واقعی از آنها را ایجاد می‌کنند. ایمیل‌های فیشینگ معمولا برای فعال شدن به شما نیاز دارند، از این رو از شما خواسته می‌شود تا مثلا با کلیک بر روی لینک داده شده مشکل اکانت خود را بر طرف سازید سپس با ورود به صفحه اطلاعات شخصی کلیه داده‌های مهم اعم از گذر واژه و رمزهای کیف پول دیجیتالی را از شما خواهند گرفت و به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.  اتریوم یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی در حملات فیشینگ است.

از بین رفتن ارز دیجیتال

هکرها

به طور کلی، اکانت هکرهای ارزهای دیجیتالی در اکثر مواقع، بیت کوین است. مبادلات یکی از هدف‌های مهم هکرها در ارزهای دیجیتالی هستند که در سال گذشته تنها حدود ۳۰ درصد از حملات را تشکیل داده است. اولین هک بزرگ در این زمینه  Gox . Mt نام داشت، پس از آن، حملات دیگری در مبادلات نیز صورت گرفته است. یکی از جدید‌ترین هک‌های صورت گرفته در نیوزلند مبتنی بر مبادلات ارزهای دیجیتالی Cryptopia بود که باعث سرقت حدود ۹.۴ درصد از ارزهای دیجیتالی آن شد.

اشتباهات شخصی

یکی دیگر از راه‌هایی که باعث از بین رفتن بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی می‌شود،‌ اشتباهات یا بی‌دقتی شخصی است. بعضی از کیف پول‌ها و مبادلات گزینه‌هایی دارند که در آن کاربران را از ارسال سکه به کیف پول‌های غیر قانونی باز می‌دارند. با این حال همیشه آدرس ارسالی خود را به جهت از بین نرفتن سرمایه و ثروت خود بررسی کنید.

شما همراهان تراپی میتوانید برای خرید انواع ارز دیجیتال روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

 

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با راه‌کارهای مختلفی در خصوص هک و کلاهبرداری کیف پول و ارزهای دیجیتالی آشنا سازیم. امید است با اطلاع از روش‌های ارائه شده در این زمینه محتاطانه‌تر عمل کنید تا سرمایه و ثروت خود را از دست ندهید. در صورت هر گونه سوال یا پیشنهاد با ما تماس بگیرید.

تاریخ انتشار 24 اسفند 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر