در کل افراد جامعه همواره در حال تلاش و تکاپو هستند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن زندگی کنند و این مستلزم آن است که بتوانند خود را با شرایط اقتصادی جامعه وفق دهند. به نظر شما این امر چگونه میسر خواهد شد؟ برخی بر این باورند که اگر بتوانند قیمت طلا و سکه را پیش بینی کنند، تا حدودی می ‌وانند آینده‌ی نزدیک اقتصاد مملکت خویش را برآورد کنند و بر آن اساس می‌توانند به درستی سرمایه گذاری‌ کنند. برخی دیگر معتقدند که سرمایه گذاری درزمینه‌ی ارزهای دیجیتال می‌تواند راه درستی باشد و تلاش می‌کنند تا به مقایسه‌ی بیت کوین و طلا بپردازند و بسیاری راه‌ها و روش‌های دیگر. برای دوستانی که پیگیر قیمت طلا هستند، باید بگوئیم که دو روز پیش خبری منشر شده است مبنی بر اینکه قیمت طلا در سه ماه آینده کاهش خواهد یافت. به منظور آگاهی از جزئیات خبر کاهش قیمت طلا با تراپی همراه شوید.

کاهش قیمت طلا طی سه ماه آینده

قیمت طلا در ماه‌های آینده به کمترین حد خود خواهد رسید و این به دلیل کاهش میزان تقاضا برای این فلز ارزشمند می‌باشد و در عوض شاهد افزایش تقاضا برای دلار آمریکا خواهیم بود. به این ترتیب با کاهش تقاضا برای خرید طلا قیمت آن به شدت کاهش خواهد یافت.

کاهش قیمت طلا

در حقیقت طبق گزارشات به دست آمده در مورد کاهش قیمت طلا ، از منابع مهم خبری از جمله شرکت کپیتال اکونومیکس، روند صعودی قیمت طلا رو به پایان است و از این به بعد شاهد کاهش قیمت طلا خواهیم بود.

یکی از اقتصاددانان ارشد در این شرکت اعلام کرده است که در سال آینده نرخ هر اونش طلا به 1350 دلار کاهش خواهد یافت.

چرا در آینده شاهد کاهش قیمت طلا خواهیم بود؟ 

این مسئله به سیاست‌های پولی آمریکا مربوط است، چرا که آمریکا برای بهبود شرایط اقتصادی خود تدابیری اندیشیده است که در نتیجه‌ی آن تقاضا برای خرید طلا کاهش خواهد یافت و سرمایه گذاران دیگر چندان علاقه‌ای برای خرید طلا از خود نشان نخواهند داد.

افت قیمت طلا به سهامداران مایننیگ طلا نیز ضربه خواهد زد چرا که سرمایه   VanEck Vectors Gold Miners تا 15 سنت کاهش خواهد یافت و تا احتمال دارد تا جمعه به 26.34 دلار برسد. که این قیمت، از بالاترین قیمت آن در تاریخ 4 سپتامبر 15٪ کاهش داشته است.

به طور کلی با رشد سرمایه‌های مبادله‌ای و خرید و فروش بانک مرکزی، تقاضا برای خرید طلا به شدت کاهش می‌یابد. ETF‌های طلا به 258 تن افزایش خواهد یافت و در سه ماهه‌ی سوم به 2,855 تن خواهد رسید، با وجودی که بانک مرکزی همچنان به افزودن ذخایر خود ادامه می‌دهد امات این مقدار در مقایسه با سال گذشته بسیار کمتر است و در کل پیش بینی می‌شود که در سال آینده میزان تقاضا برای جواهرات و سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه در سه ماهه سوم سال کاهش یابد.

کاهش قیمت طلا

سخن آخر

مواردی که ذکر شد، از عوامل موثر بر قیمت طلا در سال 2020 خواهد بود و همانطور که گفتیم اقتصاددانان بر این باورند که در سال آینده قیمت طلا به کمترین مقدار خود در هر انس خواهد رسید و در عوض دلار دارای قدرت بیشتری خواهد شد. همچنین پیش بینی می‌شود که قیمت فلز مس دچار افزایش شود.

بیشتر بدانید :  پیش بینی قیمت دلار 

به طور کلی قیمت طلا،سکه، دلار و ارز با توجه به سیاست‌های خاصی تغییر خواهد کرد و به اقتضای زمان و فضای سیاسی حاکم بر جهان، قیمت آن‌ها کاهش یا افزایش خواهد یافت. هر چند که ممکن است پیش بینی قیمت طلا و ارز کار ساده‌ای نباشد، اما آگاهی از پیش بینی‌هایی که توسط افراد معتبر یا اقتصاددانان صورت معروف گرفته است و توجه به آن‌ها خالی از لطف نیست. بنابراین به افراد مشتاق و علاقه مند به این گونه مسائل اقتصادی توصیه می‌شود مقالات مرتبط در این زمینه‌ها را به دقت مطالعه کنند.  

اگر شما نیز در زمینه‌ی مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری‌های خود از اینگونه مقالات بهره برده‌اید و تربیات مفیدی کسب نموده‌اید، در صورتی که مایل هستید، آن مطالب ارزشمند را از طریق کامنت با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

از اینکه همواره ما را همراهی می‌کنید از شما بسیار سپاسگزاریم. دوستان گرامی اگر پس از مطالعه‌ی مقالات ما با سوال یا مسئله‌ای مواجه شدید، حتما از طریق تماس تلفنی سوال و مشکل خو را با ما در میان بگذارید. همکاران ما با کمال میل به کلیه‌ی سوالات شما گرامیان پاسخگو خواهند بود.

خدمت رسانی به شما افتخار ماست، لطفا با ما در تماس باشید، منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 22 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر