ارز دیجیتال می‌تواند تحول بزرگی در اقتصاد دنیا به وجود آورد. این رمز ارزها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و بسیاری از ترید یا مبادلات و تراکنش‌های مالی دنیا با استفاده از بیت کوین در سراسر دنیا در حال انجام است. اما به تازگی موضوعی مطرح شده است تحت عنوان یورو دیجیتال و بانک‌های آلمان خواستار این نوع ارز شده‌اند. با تراپی همراه شوید تا از جزئیات بیشتری در مورد این خبر مطلع شوید.

درخواست یورو دیجیتال توسط بانک‌های آلمان

انجمن بانک‌های خصوصی آلمان مقاله‌ای را ارائه داده است که در آن از ایجاد ارز دیجیتال اروپایی با یک استاندارد هویت مشترک در سراسر منطقه حمایت می‌کند. این انجمن که نماینده بیش از 200 بانک تجاری خصوصی و یازده انجمن که عضو این بانک‌ها است ، می‌گوید ارائه‌ی ارز دیجیتال خصوصی فیسبوک با نام لیبرا، سوالات جدی را در مورد اینکه سیستم مالی پولی جهان به چه شکل در خواهد آمد و آینده آن چه خواهد شد، به وجود آورده است.

یورو دیجیتال

برای این منظور، انجمن خواستار ایجاد  یورو دیجیتال مبتنی بر رمزنگاری است که از طریق یک پلتفرم مشترک پرداخت پن-اروپایی کار می‌کند. برای دستیابی به این هدف قانونگ‌ذاران و نظم دهنده‌های مالی ابتدا باید پایه و اساس یک سطح رقابتی بین نهادهای حکومتی ، بانک‌ها و بخش‌های خصوصی ایجاد کنند.

همچنین در مقاله‌ی فوق آمده است که استفاده کنندگان از یورو دیجیتال ، چه نیروی انسانی باشد و چه نیروی ماشینی باید به وضوح از یکدیگر تمیز داده شوند. این امر به یک استاندار جهانی، یا بهتر است بگوئیم به یک استاندار جهانی با هویت تبدیل خواهد شد. مشتریان نیز باید تحت یک استاندارد دقیق و در چارچوب قوانین مشخص شده توسط بانک‌های مربوطه از یورو دیجیتال استفاده کنند و مشتریان حتما باید کاملا شناسایی شوند.

مواضع مشخص شده برای بانک‌ها در خصوص یورو دیجیتال

در گزارشی اعلام شده است که انجمن بانک‌های آلمان یازده موضع را ارائه داده‌اند و دیدگاه‌های خود را در مورد آنچه که صنعت بانکداری برای حفظ چشم اندازهای فناوری-مالی در نظر دارد مطرح می‌کند. این انجمن همچنین اشاره دارد بر آنچه لازم است برای اطمینان از وجود یک سیستم پولی پایدار و این که چگونه مقامات می‌توانند به این اهداف جامه‌ی عمل بپوشانند.

در ادامه به طور خلاصه این مواضع را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • سیستم مالی نباید به واسطه‌ی ورود ارزهای رمزنگاری شده به این حوزه، ثبات و سیستم متمرکزخود را از دست بدهد.
  • بانک‌های آلمانی باید پول دیجیتالی قابل برنامه ریزی را به عنوان یک نوآوری با پتانسیل بالا تلقی کنند.
  • یک حساب کاربری قابل برنامه ریزی و نوعی یورو که مبتنی بر ارز دیجیتال باشد ( یورو دیجیتال ) باید ایجاد شود تا یک پلتفرم پرداخت پن اروپایی (pan-European) ایجاد شود.
  • باید یک چارچوب نظارتی یکنواخت و پول‌های قابل برنامه ریزی تحت قوانین مجاز بانکی وجود داشته باشند.
  • تنظیم کنندگان و قانون گذاران باید اقدامات لازم را برای فعال کردن این نوآوری دیجیتال انجام دهند
  • قانونگذاران اروپایی باید بر سر رویکرد  یکنواخت اروپا در مورد این نوآوری مالی به توافق برسند.

یورو دیجیتال
  • یورو دیجیتال باید دارای یک استاندارد هویت اروپایی (یا جهانی) باشد
  • این پول رمزنگاری شده یا همان یورو دیجیتال به یک استراتژی قوی برای محافظت از داده‌ها نیاز دارد
  • چگونگی استفاده از یورو دیجیتال باید از لحاظ قانونی کاملا شفاف سازی شده باشد.
  • قانون مالیات آلمان باید روشن کند که آیا یورو دیجیتال یک نوع ارز است یا یک کالای اقتصادی برای اهداف مالیاتی است.
  • برای تشویق استفاده از این ارز دیجیتال و ایجاد اعتماد در بین کاربران ، باید برنامه‌های تضمین سپرده گذاری نیز برای یورو دیجیتال وجود داشته باشد.

ارزهای دیجیتالی بخشی از اقتصاد آینده خواهد بود

این یک حقیقت است که تکنولوژی بلاک چین، قراردادهای هوشمند و ارزهای دیجیتال بخشی از دنیای جدید در آینده خواهند بود. با توجه به نحوه تکامل ارزهای دیجیتال و فن آوری blockchain در یک دهه گذشته ، تصور دنیایی که تمام ارزها به صورت دیجیتالی و بر روی blockchain ، در آینده‌ای نه چندان دور، کار کنند  دور از انتظار نیست.

دوستان در این مقاله نیز شما را از جزئیاتی در مورد یکی دیگر از اخبار در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال آشنا کردیم و گفتیم که بانک‌های آلمان درخواست ایجاد و استفاده از یورو دیجیتال را دارند. امید است با ارائه‌ی این مطالب توانسته باشیم رضایت خاطر شما عزیزان را جلب نموده باشیم.

لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 08 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر