برای اینکه بتوانید یک استارت اپ موفق را راه‌اندازی کنید باید مهارت‌های لازم برای این کار را داشته باشید. به طور مثال باید مراحل راه اندازی استارت اپ را بدانید، با چالش‌های آن آشنا باشید و همچنین باید بدانید که چرا استارت اپ ها با ریسک بالاتری رو برو  هستند. اما یکی از مهم‌ترین اقدامات برای را اندازی یک کسب و کار موفق، ارزش گذاری استارت اپ است. آیا می‌دانید تاثیر ارزش گذاری استارت اپ ها چه تاثیری بر سرمایه شرکت خواهد داشت؟ در ادامه با تراپی همراه باشید تا مطالب مفیدی در این زمینه برای شما بیان نمائیم.

با تاثیر ارزش گذاری استارت اپ ها بر میزان سرمایه ی شرکت آشنا شوید

ارزش گذاری استارت اپ ها از جنبه‌های مختلفی می‌تواند بر سرمایه‌گذاری شرکت شما تاثیر بگذارد.

اولین و مشخص‌ترین تاثیر ارزش گذاری استارت اپ ها بر میزان پولی است که شما برای مشارکت دریافت می‌کنید. به این ترتیب شما می‌توانید هدف گذاری مالی بهتری برای استارت اپ خود داشته باشید.

تاثیر ارزش گذاری استارت اپ ها

درست است که ممکن است هزینه‌ی بیشتری را در ابتدای کار برای ارزش گذاری استارت اپ صرف نمائید، اما نتیجه‌ی آن را در دراز مدت خواهید دید و این می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها در آینده برای شما بشود.

ارزش‌گذاری پیش مالی داشته باشید. به این ترتیب در مذاکرات انجام شده شما می‌توانید در میان سرمایه گذاران، مبلغی را بپذیرید که می‌تواند درصد بیشتری از ارزش گذاری پیش مالی شما را پوشش دهد. بنابراین بهتر است بتوانید بهترین شریک و سرمایه گذار را با سابقه‌ای بهتر،شناسایی نمائید. سپس به اولویت‌های بعدی استارت اپ خود فکر کنید و به تامین منابع مالی برای آن‌ها بیندیشید.

ارزش گذاری پس مالی در پایان یک دوره‌ی مالی برای استارت اپ انجام می‌شود. این نوع ارزش گذاری عبارتست از ارزش گذاری مالی استارت اپ بعد از این که سرمایه وارد کار شد. این نوع ارزش گذاری مربوط می‌شود به تامین مالی در مراحل بعدی کار و زمانی که نیاز به دریافت پول بیشتری دارید باید این کار را انجام دهید. در حقیقت باید دراین مرحله، نسبت به مرحله‌ی قبل ارزش گذاری را افزایش دهید تا با رکورد و شکست مواجه نشوید.

تفاوت تامین مالی دوره بالا و تامین مالی دوره پائین چیست؟

رویکرد تامین مالی دوره پائین، رویکرد خوبی نیست و به این معنا است که شما در حال افزایش پول هستید، در حالی که  هیچ یک از انتظارات‌تان برآورده نشده است و در این صورت به دست آوردن پول بیشتر برای هر نوع ارزش گذاری، مشکل خواهد شد. در واقع تفاوتی که بین این دو وجود دارد این است که تاثیر این دو بر توانایی شما جهت دریافت پول بیشتر می‌تواند متفاوت شود.

تاثیر ارزش گذاری استارت اپ ها

به طور کلی ارزش گذاری استارن اپ ها و تاثیر آن بر سرمایه‌ی شرکت اندکی پیچیده است و نیاز به ساعت‌ها آموزش دارد. شما دوستان عزیز نیز چنانچه مایلید تا در این مورد مطالب بیشتری بدانید به شما توصیه می‌شود در کلاس‌های آموزشی شرکت نمائید یا مطالب ارائه شده در این زمینه را با جزئیات بیشتری مطالعه تا بتوانید درک بهتری از آن به دست آورید و به درستی به ارزش گذاری استارت اپ خود بپردازید. به این ترتیب تاثیر ارزش گذاری بر استارت اپ ها می‌تواند بهتر نمایان شود و پیش بینی‌های مالی شما در کسب و کارتان به حقیقت نزدیک تر خواهد شد.

دوستان همیشگی تراپی، با مقاله‌ای دیگر تحت عنوان تاثیر ارزش گذاری استارت اپ ها بر سرمایه، با شما بودیم. امید است آنچه گفته شد توانسته باشد رضایت شما عزیزان را به خود جلب کند و برایتان مفید واقع شده همچنین بر اطلاعات مفید شما در این زمینه افزوده باشد. چنانچه در زمینه‌ی ارزش گذاری استارت اپ ها با مشکلی مواجه شدید حتما با ما تماس بگیرید و سوال و مشکل خود را با ما در میان بگذارید.

دوستان عزیز، چنانچه شما نیز در زمینه‌ی راه اندازی استارت اپ ها و ارزش گذاری و تامین سرمایه فعالیت داشته‌اید و تجربیات مفیدی در این زمینه کسب نموده‌اید، از طریق کامنت‌ها تجربیات ارزشمند خود را با دیگردوستان در میان بگذارید تا آن‌ها نیز از این مطالب مفید بهره‌مند شوند.

از اینکه همواره با ما همراه و همگان هستید از شما صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و ما را از نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده خود بهره‌مند سازید.

 

تاریخ انتشار 23 تیر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر