قطعا شنیده اید که فیسبوک نیز رسما ارز دیجیتال جدید خود با نام لیبرا را معرفی کرد، اما هنوز ادعاهای خود در مورد ایمن و راحت بودن معاملات مالی را اثبات نکرده است. ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته به یک پدیده جهانی تبدیل شده اند. اکنون فیس بوک با همکاری Visa ، MasterCard ، Uber و دیگران اقدام به راه اندازی ارز رمزنگاری خود کرده است و هدف او "فعال کردن یک ارز ساده جهانی و زیرساخت های مالی است که بتواند میلیاردها نفر از مردم را توانمند سازد". برخی معتقدند که ورود ارز دیجیتال به دنیای اقتصادی می تواند تهدیدی برای سیستم بانکداری سنتی باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیبرا (Libra) ارز دیجیتال جدید فیسبوک تا پایان این مقاله با تراپی همراه باشید.

با لیبرا (Libra) ارز دیجیتال جدید فیسبوک آشنا شوید

لیبرا (Libra) ارز دیجیتال جدیدی است که توسط شرکت بزرگ فیس بوک ارائه شده است. این ارزهای رمزنگاری برای کمک به محافظت از ارزش ارز در برابر دستکاریی مانند هزینه های مضاعف و همچنین برای محافظت از روند پرداخت و امنیت تراکنش ها استفاده می شود.

و همچنین میتوانید برای خرید انواع ارزهای دیجیتال روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال از تراپی

لیبرا (Libra) ارز دیجیتال جدید فیسبوک

لیبرا (Libra) ارز دیجیتال جدید فیسبوک به این دلیل که از سوی انجمن Libra ، كه از شركتهای بزرگ بین المللی مانند فیس بوك ، یوبر و وودافون تشکیل شده است، حمایت می شود، پتانسیل موفقیت را دارد. مسترکارت و ویزا نیز قصد مشارکت با آن را دارند ، اما هیچ بانک سنتی در این لیست مشاهده نشده است.

تفاوت لیبرا (Libra) ارز دیجیتال جدید فیسبوک با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین چیست؟

ارزهای رمزنگاری شده بیت کوین و اتریوم از نظر ماهیت کاملاً مشابه هستند و هیچ مرجع واحدی وجود ندارد که بتواند معاملات بین طرفین را تأیید کند ، بنابراین هر کسی می تواند این کار را انجام دهد. برای تأیید معامله بیت کوین باید اثبات کنید که کار را انجام داده اید ، معروف به "اثبات کار". برای بیت کوین اثبات کار حل معمای ریاضی است.

 افرادی که معما را با موفقیت حل می کنند (ثابت می کنند که برخی از کارها را انجام داده اند) ، می توانند معاملات را به دفترچه توزیع شده بلاک چین اضافه کنند و بیت کوین پاداش می گیرند. این فرآیند به عنوان ماینینگ شناخته می شود.

از آنجا که هر کسی به طور بالقوه می تواند بیت کوین ماین کند ، کلاهبرداری در این حوزه به آسانی انجام نخواهد شد و این از مزایای بسیار خوب در زمینه ی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین می باشد و کلیه ی عملیات انجام شده در شبکه توسط کلیه ی افراد قابل مشاهده است.

تفاوت لیبرا (Libra) ارز دیجیتال جدید فیسبوک با ارزهای دیجیتال دیگر این است كه معاملات با استفاده از یك سیستم موسوم به "اثبات سهام" مورد تائید قرار می گیرد. براساس این سیستم ، معاملات توسط گروهی از افرادی که سهم یا مالکیت ارز دارند ، مجاز شناخته می شود.

لیبرا (Libra) ارز دیجیتال جدید فیسبوک چه نیازی را از کاربران برآورده می کند؟

هزینه های معاملاتی کم لیبرا (Libra) باعث می شود تا کاربران سود بیشتری ببرند همچنین انجمن Libra قول داده است که ارزش ارز را کنترل کند تا به اندازه سایر ارزهای رمزپایه نوسان نداشته باشد. البته هنوز مشخص نیست که چه راهکاری برای این کار در نظر گرفته اند، اما ثبات ارزش در مقابل عدم قطعیت، مزیت بزرگی خواهد بود.

لیبرا (Libra) ارز دیجیتال جدید فیسبوک

لیبرا (Libra) ارز دیجیتال جدید فیسبوک با چه ریسک هایی همراه است؟

مشتریان عادی معمولا از تفاوت سیستم کار ارزهای دیجیتال معمولی و ارز دیجیتال لیبرا چندان اطلاعاتی ندارند. اما از آنجا که فیس بوک دارای بانک اطلاعاتی بزرگی از کاربران است که مشخص شده از Libra استفاده می کنند و ممکن است بتواند معاملات Libra را به افراد پیوند دهد. این می تواند یک نگرانی برای حفظ حریم خصوصی باشد. (معاملات بیت کوین ناشناس است زیرا شماره حسابهای مورد استفاده در معاملات بیت کوین به هویت فردی مرتبط نیستند.)

نقض های اخیر امنیت سایبری به افزایش آگاهی از آسیب پذیری های سیستم های IT کمک کرده است. همچنین مانند همه نرم افزارها ، اجرای و مدیریت Libra می تواند در برابر حمله هکرها آسیب پذیر باشد ، که به نوبه خود می تواند باعث شود کاربران بتوانند پول خود را از دست دهند.

کاربران برای حفظ امنیت بیشتر چه کار می توانند انجام دهند؟

کاربران باید سعی کنند رمز عبور خود را ایمن نگه دارند. همچنین به دنبال برنامه هایی باشید که به شما امکان استفاده از تأیید هویت دو مرحله ای را می دهند. البته لیبرا هنوز ادعاهاي خود را در مورد امنيت و راحت بودن معاملات مالي اثبات نكرده است. فقط گذشت زمان می تواند این مسئله را ثابت کند.

از توجه و همراهیتان بسیار ممنون و سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 11 امرداد 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر