درگاه پرداخت برای کنترل پرداخت‌­های الکترونیکی و پذیرش انواع کارت­‌های اعتباری اهمیت بسیاری دارد. به عنوان مثال درگاه پرداختی همانند یک تلفن همراه، به عنوان یک پورتال است که ارتباط از طریق آن عبور می­‌کند. به جای متون، ایمیل ها و تماس­‌های تلفنی، یک درگاه پرداخت برای تکمیل معاملات، اطلاعات پرداخت را بین کسب و کارها، شبکه­‌های کارتی و پردازنده­‌ی پرداخت انتقال می‌­دهد. برای بسیاری از کسب و کارها، انتخاب یک درگاه پرداخت بستگی به نیازها و سبک عملیاتی آن کسب و کار دارد. انتخاب درست درگاه پرداخت برای کسب و کارهای آنلاین می­‌تواند تفاوت­‌های قابل توجهی در مراحل اولیه عملیات و در سال­‌های آینده داشته باشد. در ادامه‌­ی این مقاله با تراپی همراه باشید تا از عوامل مهم و اساسی در انتخاب درگاه‌­های پرداخت و موقعیت بهتر برای موفقیت در کسب و کارهای آنلاین مطلع گردید.

درگاه پرداخت برای کسب و کارهای آنلاین

نقش درگاه پرداخت برای کسب و کارهای آنلاین

زمانی که میزان وجه مورد نظر به صورت آنلاین پرداخت می‌­شود، درگاه پرداخت معامله را مجاز و رمزگذاری کرده و برای پردازش ارسال می­‌کند. به عنوان پورت ارتباطی بین کسب و کار و مشتری هنگام پرداخت الکترونیکی، درگاه­‌های پرداخت مقدار قابل توجهی از اطلاعات مورد نیاز برای خرید آنلاین را مدیریت می‌­کنند. متناسب با روش پرداخت الکترونیکی، اطلاعاتی که از طریق یک دروازه پرداخت ارسال می­‌شوند، ممکن است متفاوت باشند.

در مورد مبادله مستقیم چک الکترونیکی، درخواست انتقال وجه به بانک پرداخت کننده، ارسال می‌­شود در صورتی که موجودی کافی باشد، این وجوه به حساب بانکی دریافت کننده منتقل می­‌شود. در مبادلات کارت­‌های اعتباری، درخواست مجوز به بانک صادر کننده‌­ی کارت ارسال م‌ی­شود تا از میزان اعتبار آن اطمینان حاصل شود. تراکنش سپس به پردازنده‌­ی کارت اعتباری منتقل می‌­شود تا وجوه را به حساب بانکی فرد مورد نظر ارسال کند. در صورتی‌که درخواست مورد نظر با موفقیت انجام نگردد، کد خطا از طریق درگاه پرداخت برای فروشنده ارسال می‌­شود.

بنابراین به منظور اطمینان حاصل کردن از امنیت شبکه­‌ی پرداخت و سایر عوامل مهم، آگاهی از این اطلاعات بسیار حساس از طریق درگاه پرداخت، اهمیت بسزایی دارد.

انتخاب درگاه پرداخت برای کسب و کارهای آنلاین

قبل از انتخاب درگاه پرداخت برای کسب و کارهای آنلاین، اطلاع از تمامی اجزای درگاه و درک مولفه‌­های مهم می­‌تواند به طور قابل توجهی در ارزیابی و انتخاب درگاه پرداخت مناسب کمک کند.

درگاه پرداخت برای کسب و کارهای آنلاین

امنیت شبکه

 هنگام انجام مبادلات با استفاده از هر نوع کارت اعتباری، کسب و کارها نیاز به استفاده از PCI DSS (استاندارد امنیت کارت پرداخت) به منظور اطمینان از امنیت اطلاعات مشتری دارند. با توجه به سایز کسب وکار و نوع پردازش پرداخت، کار با درگاه پرداخت و استانداردهای امنیتی متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید : درگاه های پرداخت ارز دیجیتال امن 

محافظت از فعالیت­‌های کلاهبرداری یا متقلبانه

عدم کارآیی یا محافظت از کلاهبرداری در کسب و کارهای آنلاین می­‌تواند باعث مشکلاتی از قبیل، هزینه‌­های بازپرداخت، کالاهای گمشده و سایر نتایج نامطلوب شود. همه‌­ی این موارد و مشکلات با انتخاب درگاه پرداخت مناسب قابل پیشگیری است و چشم پوشی کردن از آن­ها می­‌تواند منجر به زیان­‌های مالی قابل توجهی شود.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری و توانایی برای ساده سازی سیستم‌­های کسب و کار و جلوگیری از سرمایه گذاری­‌های غیر ضروری در فناوری یکی از مهم‌­ترین موارد در انتخاب یک درگاه پرداخت برای کسب و کارهای آنلاین است. به عنوان مثال آگاهی از نحوه­‌ی پذیرش پرداخت نظیر کارت اعتباری، دبیت یا چک اکترونیکی و همچنین توانایی پردازش به روش­‌های مختلف از جمله عوامل تعیین کننده برای انتخاب درگاه پرداخت آنلاین مناسب می­باشد.

تجربه­‌ی مشتریان

هنگامی که مشتریان از پرداخت آنلاین وب سایت یا تلفن همراه نهایت لذت را ببرند، احتمال خرید دوباره­‌ی آنها نیز وجود دارد. برای تاثیر پذیری از این عامل باید در مورد آنچه از یک درگاه پرداختی نیاز دارید، تصمیم گیری کنید و درگاهی را انتخاب نمایید که کار با آن ساده­‌تر بوده و دردسر ساز نباشد.

خدمات اضافی

هنگامی که نیازهای پرداخت شما تعیین می­‌شود، اطلاع از ارائه­‌ی خدمات اضافی نظیر پرداخت تلفیقی، سیستم اعتباری، حساب تجاری، مدیریت عملیات روزمره و غیره... در انتخاب بهترین درگاه پرداخت برای کسب و کارهای آنلاین نقش موثری دارد.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم، درصورتیکه در مورد نحوه ارائه خدمات درگاه­‌های پرداختی موجود در ایران و بهترین درگاه پرداختی فعلی برای کسب و کارهای آنلاین اطلاعی دارید، لطفا نظرات خود را در کامنت‌ها بیان کنید تا دیگر کاربران نیز از آن‌ها بهره مند شوند.

تاریخ انتشار 15 تیر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر