دوستان، آیا تا کنون در مورد دستگاه کارتخوان تقلبی چیزی شنیده‌اید؟ اصلا آیا می‌دانید دستگاه‌های کارتخوان تقلبی هم وجود دارد؟ ممکن است هم اکنون تعجب زده شده باشید، اما این واقعیت دارد و دستگاه‌های تقلبی هم وجود دارد. پس هنگام خرید با استفاده از کارت‌های اعتباری و کارت‌های بانکی حتما باید جوانب احتیاط را رعایت کنید که از دستگاه کارتخوان تقلبی استفاده نکنید. شاید بپرسید از کجا بدانیم که یک دستگاه پوز تقلبی است؟ ما این مقاله را برای پاسخ به این سوال تهیه کرده‌ایم. لطفا تا پایان این مقاله با تراپی همراه شوید تا شما را با ویژگی‌های یک دستگاه کارتخوان تقلبی آشنا کنیم.

بیشتر بدانید : 

بهترین کارت‌های اعتباری بین المللی بدون هزینه تراکنش‌های خارجی

مزایای استفاده از کارت‌های اعتباری

نحوه‌ی تشخیص دستگاه کارتخوان تقلبی

برای تشخیص دستگاه کارتخوان تقلبی راهکارهایی وجود دارد که با شناخت آن‌ها می‌توانید متوجه شوید که شما هنگام خرید، در حال استفاده از یک دستگاه کارتخوان تقلبی هستید یا نه!

به طور مثال از طریق نوع صفحه کلید و یا چراغ‌های چشمک زن دستگاه می‌توانید تشخیص دهید که یک دستگاه کارتخوان اصلی و اورجینال است یا نه. اما راه‌های دیگری هم برای تشخیص بهتر نوع دستگاه وجود دارد که در ادامه خواهیم گفت.

دستگاه کارتخوان تقلبی

زبانه‌ی دستگاه کارتخوان

اگر دستگاه کارتخوان اورجینال باشد زبانه‌ی کنار دستگاه که به عنوان نگهدارنده‌ی کارت طراحی شده است، کمتر از یک بند انگشت با خود دستگاه فاصله دارد. اما در یک دستگاه پوز تقلبی این زبانه از یک بند انگشت مقداری گشادتر است. بنابراین اگر در هنگام خرید متوجه چنین ویژگی در دستگاه کارتخوان شدید، بدانید که آن دستگاه تقلبی است و از خرید با استفاده از آن دستگاه خودداری کنید.

عمق زبانه‌ی دستگاه کارتخوان

در دستگاه‌های کارتخوان اورجینال هنگام وارد کردن کارت به درون زبانه، حدود دو بند انگشت از کارت باید بیرون باشد و چنانچه دیدید که هنگامی که در دستگاه کارت می‌کشید، کمتر از دو بند انگشت از دستگاه بیرون است، آن دستگاه کارتخوان تقلبی می‌باشد. پس با آن دستگاه خرید نکنید.

صفحه کلید دستگاه کارتخوان

قطعا تا به حال با دستگاه‌های پوز کار کرده‌اید و متوجه شده‌اید که هنگام استفاده از این دستگاه دکمه‌ها بسیار نرم بوده و به راحتی می‌توانید مبلغ را وارد نموده و رمز خود را بزنید. اما دستگاه‌های کارتخوان تقلبی دارای این ویژگی نیستند.

صفحه کلید دستگاه کارتخوان تقلبی به گونه‌ای طراحی شده است که به محض خواندن اطلاعات کارت شما و رمزی که وارد می‌کنید، اطلاعات کارتتان را ذخیره می‌کند و کارت جدیدی با ویژگی‌های کارت شما صادر می‌کند و از آن استفاده می‌کند.

چراغ‌های چشمک زن در دستگاه کارتخوان

یکی از نشانه‌های دستگاه کارتخوان تقلبی این است که دارای چراغ‌های چشمک زن نیست و شما به محضی که متوجه شدید دستگاه چراغ چشمک زن ندارد، باید از خرید با استفاده از آن دستگاه خودداری کنید.

دستگاه کارتخوان تقلبی

دوستان عزیز، همانطور که دیدید عده‌ای از طریق کارتخوان های تقلبی و جعلی می‌توانند از مشتریان سو استفاده مالی کرده و به کارت بانکی آن‌ها دسترسی پیدا کنند. بنابراین ما در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی‌های دستگاه‌های کارتخوان تقلبی آشنا کنیم تا هنگام خرید با استفاده از کارت‌های بانکی ابتدا بتوانید از اصل بودن دستگاه کارتخوان اطمینان حاصل کنید و سپس برای خرید اقدام کنید.

سخن آخر

هنگام خرید با استفاده از کارت‌های بانکی و دستگاه پور، به بخش‌های مختلف دستگاه کارتخوان به خوبی توجه کنید و بررسی کنید . ببینید که آیا شیار کنار دستگاه دارای عمق بیش از حد یا دهانه‌ی گشادی نباشد. به چراغ‌های چشمک زن دستگاه توجه کنید، اگر چراغ چشمک زن وجود نداشته باشد، دستگاه کارتخوان تقلبی است. همچنین صفحه کلید دستگاه کارتخوان باید نرم باشد و استفاده از آن آسان باشد. در غیر این صورت از خرید با استفاده از دستگاهی که دارای دکمه‌های سفت است، خود داری کنید.

بیشتر بدانید :  نکات طلائی در مورد کارت‌های اعتباری که باید بدانید

شما چطور؟ آیا تا کنون با دستگاه کارتخوان تقلبی برخورد کرده‌اید؟ آیا تجربه‌ی خرید از فروشگاهی را داشته اید که از دستگاه کارتخوان تقلبی استفاده کرده باشد؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، در صورت تمایل تجربیاتی که در این زمینه کسب کرده‌اید را با دیگر دوستان از طریق کامنت به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز از اطلاعات مفیدی که در اختیارشان قرار می‌دهید بهره‌مند شوند.

دوستان گرامی از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. در صورت وجود هر گونه سوال یا مشکل با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. ما در کمترین زمان ممکن به کلیه‌ی سوالات شما با کمال میل پاسخگو خواهیم بود.

تاریخ انتشار 04 آبان 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر