فارم ماینینگ بیت کوین چیست؟ آیا قادر به ایجاد بیت کوین در منزل خود هستیم؟ ابزارهای لازم برای انجام این کار چیست؟ با استفاده از چه روشی می‌توان معاملات ارزهای دیجیتالی را تضمین کرد؟ برای پاسخ به سوالات ذکر شده با تراپی همراه باشید تا با فرآیند استخراج بیت کوین، ابزارها و مکان مناسب برای این کار و راه کار تضمین معاملات ارزهای دیجیتالی آشنا شوید.

فارم ماینینگ بیت کوین چیست؟

فارم ماینینگ یک اتاق یا انباری است که به ماینینگ ارزهای دیجیتالی اختصاص داده شده است. فارم حتی می‌تواند زیر زمین خانه شما با دو دستگاه ASIC یا یک انبار بزرگ با چندین GPU و  ASIC باشد. فارم ماینینگ شامل منابع تغذیه قدرتمند و فن‌های خنک کننده بزرگ و همچنین چندین نفر برای مدیریت و اجرای آنها هستند. فارم ماینینگ مانند یک استخر ماینینگ کوچک است.

استخراج بیت کوین فرآیندی است که از طریق آن بیت کوین‌های جدید ایجاد می‌شود.

برای استخراج بیت کوین لازم است که ماینینگ‌ها فرآیند تایید تراکنش‌هایی که به بلاک چین افزوده می‌شود؛ بررسی کنند. این تراکنش‌ها در طی فرآیندی سپس به بلاک‌ها افزوده می‌شوند. در هر بار تکمیل یک بلاک توسط ماینرها ۱۲.۵ بیت کوین استخراج می‌شود. یک بلاک از تراکنش معادل یک مگابایت و به طور متوسط ۱۴۰۰ تراکنش است.

فارم ماینینگ
  • اگر قصد تراکنش بیت کوین را دارید تنها کافی است کامپیوتری با قابلیت اتصال به اینترنت و نرم افزاری برای اتصال به بلاک چین داشته باشید.

ساخت یک فارم ماینیگ بیت کوین

ارزش یک بیت کوین معادل ۹۰۸۰ دلار است، که در هر بار تکمیل بلاک ۱۲.۵ بیت کوین ارزشی معادل ۱۱۳,۵۱۲ دلار به دست می‌آید.

ابزارهای لازم برای  فارم ماینینگ

  1. کیف پول بیت کوین: کیف پول یک اپلیکیشن موبایل، دستگاه سخت افزار یا یک برنامه وب با رمز عبور است که بیت کوین‌ها در آن ذخیره می‌شوند.
  2. برنامه نرم افزاری ماینینگ: دو برنامه‌ی BTC و CG ماینر نمونه‌هایی از برنامه‌ نرم افزاری ماینینگ هستند که از ASIC‌های مورد نیاز برای این کار پشتیبانی می‌کنند.
  3. عضویت در اسختر ماینینگ: با استفاده از این قابلیت ماینرها قدرت محاسباتی خود را برای تکمیل سریع یک بلاک بیت کوین روی هم می‌گذارند.
  4. ریگ ماینینگ: ماینرهای حرفه‌ای از دستگاه‌های ASIC برای ماین کردن استفاده می‌کنند. ASIC دستگاه قدرتمندی است که به طور خاص برای ماینینگ ارزهای دیجیتالی طراحی شده است.
  5. اینترنت: یک کامپیوتر متصل به اینترنت
  6. منبع تغذیه: برای یک فارم ماینینگ کوچک هر هفته تقریبا ۱۰۰۰ کیلو وات برق نیاز است.
  7. فن خنک کننده: تجهیزات ماینینگ گرمای زیادی تولید می‌کنند به همین منظور استفاده از فن خنک کننده بزرگ برای خنک کردن ریگ و مکان مورد نظر لازم است.

اعتبار معاملات ارزهای دیجیتال تضمینی دارد؟

سوالی که برای خیلی از کاربران در این قسمت مطرح می‌شود این است که تضمین معاملات با استفاده از ارزهای دیجیتالی چگونه است؟!

فارم ماینینگ

یکی از مشکلات بزرگ در ارزهای دیجیتالی، تضمین اعتبار معاملات است. بانک‌ها این کار را با استفاده از راه حلی متمرکز توسط افراد یا نرم افزارها انجام می‌دهند. تکنولوژی بلاک چین این کار را به صورت غیر متمرکز انجام می‌دهد. از این رو باید راه حلی دیگر برای جلوگیری از فعالیت کاربران مخرب و جاعلان در معاملات پیدا کرد. 

در حال حاضر رایج‌ترین راه برای انجام این کار با استفاده از یک روش شناخته شده به نام Proof of Work است. بیت کوین، اتریوم و Litecoin از این متد استفاده می‌کنند. این روش نیاز به کامپیوتر برای پردازش معاملات در شبکه دارد و به عنوان امن‌ترین راه برای استفاده از بلاک چین در نظر گرفته شده است. بیشتر ماینینگ‌ها در حال حاضر توسط فارم ماینینگ حرفه‌ای انجام می‌شود و این امر باعث شده تا تعداد زیادی از شرکت‌هایی که بر روی ارزهای دیجیتال کار نمی‌کنند وارد این مبحث شوند.

بانک‌ها و دیگر متصدیان ارز دیجیتال به صورت متمرکز و با محاسبات قوی بر مبادلات ارزهای دیجیتالی کار می‌کنند، به این تریتب که مقداری از معاملات در یک " block" قرار داده می‌شود، سپس این بلاک به یک سری از معادلات پیچیده تبدیل می شود و در آخر تعداد زیادی از کامپیوترها یا ماینرها شروع به حل این معادلات می‌کنند. هنگامی که یک کامپیوتر نتیجه معادله را حل کرد و جواب آن با دیگر ماینرها یکی بود، معامله با موفقیت پردازش می‌شود و کامپیوتر پردازشگر برای سرعت و دقت حل این مساله توکن ارز دیجیتالی جایزه می‌گیرد.

این فرایند به دو علت پردازش تراکنش‌ها و قرار گیری آنها بر روی بلاک چین و همچنین کنترل سرعت روی توکن‌های جدید ایجاد شده، اهمیت دارد. تا زمانی که هر سکه به حد کافی برسد (۲۱ میلیون برای بیت کوین) هر ماینر توکن جدیدی از ارز دیجیتالی می‌گیرد.

همراهان عزیز تراپی برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین کافیست روی باکس زیر کلیک کنید!

خرید ارز دیجیتال بیت کوین از تراپی

 

از توجه و همراهیتان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 02 فروردین 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر