در تمامی سیستم های مالی برای انتقال وجه، میلغی به عنوان کارمزد در نظر گرفته شده است که پس از انجام تراکنش از جساب فرستند یا گیرنده کسر می شود؛ و لازم است که شما از این مبلغ و نحوه محاسبه آن آگاهی داشته باشید تا هنگام انجام تراکنش ها محاسبات شما درست از آب در بیاید وجه مربوطه دقیق و درست انتقال پیدا کند. در این مقاله تراپی نکاتی را در مورد نرخ کارمزد وب مانی مطرح نموده است؛ ما به شما خواهیم گفت که کارمزد وب مانی چقدر است؟ و چگونه محاسبه می شود. لطفا تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

محاسبه کارمزد وب مانی چگونه است؟

به طور حتم شما دوست عزیز با سیستم مالی وب مانی اشنا هستید و می دانید که از طریق این درگاه پرداخت الکترونیکی می توانید انواع تراکنش های ارزی را داشته باشید؛ برای مثال خرید از سایت های خارجی و پرداخت هزینه آن، انتقال وجه به حساب افراد دیگر در جای دیگری از دنیا، دریافت وجه از سراسر جهان و ... . اما با توجه به این که میزان تراکنش چه قدر است، نوع کارمزد وب مانی و میزان آن نیز متفاوت می شود؛ برای مثال کارمزد برداشت از وب مانی می تواند متفاوت از کارمزد سایر تراکنش هایی باشد که به واسطه این سیستم مبادلات ارزی انجام می دهید.

حال به این موضوع می پردازیم که کارمزد وب مانی چگونه محاسبه می شود و اصلا نحوه محاسبه کارمزد وب مانی به چه شکل است؟

نحوه محاسبه کارمزد وب مانی

به طور کلی برای انجام تراکنش ها در وب مانی میزان کارمزد وب مانی برابر است با 0.8 درصد مبلغ تراکنش. به این ترتیب بدون در نظر گرفتن نوع کیف پول وب مانی، کلا برای نقل و انتقالات مالی، وب مانی 0.8 درصد وجه مورد انتقال را از حساب شما به عنوان کارمزد برداشت می کند. به طور مثال اگر قصد دارید 500 دلار از طریق این درگاه پرداخت ارزی انتقال دهید، 504 دلار از حساب شما کسر خواهد شد که 4 دلار آن کارمزد می باشد.

نکته ی مهمی که در مورد کارمزد برداشت از وب مانی وجود دارد این است که، کلا زمان انتقال وجه در وب مانی، پرداخت هزینه ی کارمزد بر عده ی فرستند می باشد.

در ادامه شما را با انواع کارمزد انتقال وب مانی آشنا می کنیم.

آشنایی با انواع کارمزد وب مانی
نرخ کارمزد وب مانی میزان مشخص و برابر با 0.8 درصد است که البته در برخی از مواقع بنا بر سیاست های این سیستم مالی کارمزد انتقال وب مانی متفاوت می شود و به طور کلی یک حداقل و یک حداکثر در محاسبه کارمزد وب مانی و جود دارد که به منظور رفاه حال کاربران و مشتریان محترم وب مانی در نظر گرفته شده است.

انواع کارمزد وب مانی

نرخ کارمزد وب مانی دارای یک حداقل و یک حداکثر می باشد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم. لطفا همچنان با تراپی همراه باشید.

حداقل کارمزد وب مانی

پیش تر گفتیم نرخ کلی کارمزد وب مانی 0.8 درصد است؛ اما در این سیستم مالی نرخ کارمزد در وب مانی برای تمامی تراکنش ها یکسان نیست و یک حداقل و حداکثری برای آن وجود دارد. برای مثال حداقل کارمزد وب مانی برابر با 0.01 درصد است که به ازای انتقال مبالغ بسیار کم، این کارمزد در نظر گرفته شده است و مربوط می شود به کیف پول WMG. حداقل میزان کارمزد وب مانی برای سایر کیف پول ها برای مبادلات ارزی با مبالغ پایین عبارتست از آنچه در ادامه ذکر کرده ایم.

  • 0,05 WMZ
  • 1,50 WMR
  • 1,50 WMU
  • 0,10 WMB
  • 0,05 WME
  • 0,06 WMX
  • 9,00 WMK
  • 1000 WMV
  • 0,01 WMG
  • 0,6 WMH

بنابراین به عنوان مثال اگر قصد داشته باشید 1 WMZ انتقال دهید، باید در حساب خود 1.05 WMZ موجودی داشته باش

کارمزد انتقال وب مانی

حداکثر کارمزد وبمانی

گفتیم که کارمزد وب مانی کلا 0.8 درصد است. در مواقعی که وجه مورد شما مبلغ بالایی است. 0.8 درصد کارمزد عدد بزرگی می شود و پرداخت چنین مبلغی برای کاربران وب مانی اصلا مطلوب به نظر نمی آید.

به این ترتیب وب مانی به منظور رفاه حال مشتریان و جلب رضایت آن ها، حداکثر میزان کارمزد وب مانی را در انواع کیف پول وب مانی تعیین کرده است تا مشتریان عزیز ناچار به پرداخت 0.8 درصد کارمزد نشوند.

نحوه محاسبه کارمزد وب مانی در چنین مواقعی به این صورت است که سیستم مالی وب مانی به طور خودکار 0.8 درصد وجهی که قرار است انتقال پیدا کند را محاسبه می کند، و در صورتی که آن عدد از مبالغی که در ادامه برای هر کیف پول ذکر کرده ایم بیشتر شود، 0.8 کارمزد در نظر گرفته نمی شود و حداکثر کارمزد وبمانی برای هر کیف پول وب مانی مطابق موارد زیر محاسبه می شود.

  • WMZ (دلار): 50
  • WMR (روبل) : 1500
  • WMB (روبل بلاروس): 100
  • WMV (دانگ ویتنام) : 1,000,000
  • WMX (بیت کوین) : 10
  • WME (یورو): 50
  • WMU (گریونا اکراین) : 250
  • WMK (تنگه قزاقستان) : 9000
  • WMG (طلا): 2
  • WMH (بیت کوین کش) : 100

به منظور درک بهتر این مطلب و اشنایی هر چه بیشتر شما با نحوه محاسبه کارمزد وب مانی زمانی که وجوه مورد انتقال دارای مبلغ بالایی می باشد، این مثال را با دقت مطالعه کنید.

به عنوان مثال شما تصور کنید مبلغی از دلار امریکا را می خواهید انتقال دهید، و با نرخ 0.8 درصد کارمزد، باید 49 دلار کارمزد پرداخت کنید. چون این مقدار از 50 دلار کمتر است شما باید همان 49 دلار را پرداخت کنید. ولی در حالت دیگر فرض کنید کارمزد انتقال وجه شما 100 دلار است. چون این مقدار از 50 بیشتر است شما باید همان 50 دلار را به عنوان کارمزد پرداخت کنید.

به این ترتیب وب مانی توانسته است با در نظر گرفتن حداکثر کارمزد در مواقع خاص، به نوعی عدالت را در مبحث پرداخت کارمزد رعایت نماید.

کارمزدبرداشت از وب مانی چقدر است؟

چه زمانی کارمزد انتقال وب مانی صفر می باشد؟

اصلا تعجب نکنید دوستان؛ در دو مورد انتقال وجه، کارمزد وبمانی صفر است و شما هیچ گونه کارمزدی نمی پردازید و به عبارت دیگر از پرداخت کارمزد معاف هستید. این موارد عبارتند از :

  • نوع کیف پول مبدا و کیف پول مقصد یکی باشد
  • WMID مبدا و مقصد یکی باشد
  • انتقال ارز بین چند کیف پول وب مانی در حساب وب مانی خودتان، بدون دریافت کارمزد وب مانی انجام می شود.
  • چنانچه از کیف پول WMV استفاده می کنید و مبلغی که قرار است انتقال پیدا کند کمتر از 500 واحد ارزی باشد، لازم به پرداخت کارمزد وبمانی نیست.

کارمزد وب مانی برای شارژ وب مانی چقدر است؟

چنانچه شارژ وب مانی و افزایش موجودی حساب خود را، مستقیما از طریق وب سایت وب مانی انجام دهید، نیاز به پرداخت هیچگونه کارمزدی نمی باشد. اما چنانچه شارژ حساب وب مانی را از طریق شرکت های خدمات پرداخت ارزی انجام دهید در این صورت محاسبه کارمزد وب مانی مطابق با قوانین همان شرکت انجام می شود.

کلام پایانی

اطلاع از نحوه محاسبه کارمزد وب مانی برای افرادی که بسیاری از تراکنش های بین المللی خود را از طریق این سیستم مالی انجام می دهند یک ضرورت است و چنانچه بدانید کارمزد برداشت از وب مانی و به طور کلی کارمزد انتقال وب مانی چقدر است، در این صورت می توانید زمان انجام تراکنش ها در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

تاریخ انتشار 26 فروردین 1401
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
وب مانی کیپر
وب مانی رایگان
خرید وب مانی بدون احراز هویت
بازیابی رمز وب مانی
تغییر رمز وب مانی
کد حفاظتی در وب مانی
پشتیبانی وب مانی
مشکل وب مانی
وام وب مانی
فضای خالی
نظرات کاربران
  • تصویر آواتار
    محمدی ۳۰ آبان ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
    برای انتقال از وبمانی به صرافی با شماره من تماس میگیرن اگه sms باشه کارمزد کمتر میشه؟ اگه بله چطور میتونم روش تغییر بدم به جای تماس sms بده

    • تصویر آواتار
      حامد پاکدامن ۰۶ آذر ۱۴۰۰ به این نظر پاسخ دهید
      برنامه enum مخصوص شرکت وبمانی رو توی اینترنت سرچ کنید و نصب کنید.

فرم ارسال نظرات کاربر