آیا شما از آن جمله افرادی هستید که معتقدند، پتانسیل کاری بسیاری برای فعالیت در کشورهای خارج دارند؟ آیا کار مرتبط با رشته خود را در ایران پیدا نمی‌کنید؟ آیا به دنبالی راهی برای سفر به کشوری دیگر و کار در خارج از ایران هستید؟ اگر رویای پیدا کردن کار در خارج از ایران را در سر می پرورانید، تراپی راهنمایی‌های لازم جهت آگاهی از شرایط سفر، اخذ مجوز کار و یافتن شغل دلخواه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

چند ویژگی مهم در جهت انتخاب کشور مناسب برای پیدا کردن کار

چنانچه شما انتظارات بیشتری از شغل و حقوق ماهیانه خود دارید و می‌خواهید در خارج از کشور کار کنید. باید بدانید که به چه تجارب و مدارکی نیاز دارید. در ادامه به چند ویژگی‌ جهت پیدا کردن کردن کار مورد علاقه‌تان پرداخته شده است.

پیدا کردن کار
  1. زبان

باید بدانید که برای کار در هر کشوری نیاز به تجارب شغلی کافی و همچنین مدرک زبان کشور مقصد می‌باشد. در صورتیکه راهی کشورهای انگلیسی زبان هستید نیاز به مدرک آیلتس دارید. در غیر این صورت جهت اخذ مشاغل در کشور های غیر انگلیسی زبان افراد ملزم به کسب حداقل مهارت‌های زبانی آن کشور خواهند بود. در صورت کسب مهارت‌های زبانی هر کشور در حد عالی شما به آسانی قادر به اخذ مشاغل مورد نظرتان خواهید بود.

  1. تخصص

حرفه‌ها و تخصص‌های مورد نیاز در هر کشور متفاوت است. بنابراین برای اطلاع از تمامی تخصص‌های مورد نیاز کشورهای مختلف به سایت‌های مربوط به آن‌ها سر بزنید تا از شرایط و تخصص‌های لازم جهت کار در کشورهایی چون آلمان، کانادا، سوئد و ... مطلع شوید. در این زمینه سایت‌ها، روزنامه‌ها ، کنسولگری‌ها و سازمان‌های زیادی هستند که به شما در پیدا کردن کار در کشورهای دیگر کمک می‌کنند.

  1. اخذ ویزای کار

پیدا کردن کار در خارج از کشور تا حد زیادی به صلاحیت شما و شرکتی که قصد همکاری با آن را دارید، بستگی دارد. داشتن سابقه‌ی کاری مرتبط با رشته‌ی تحصیلی اهمیت بسزایی دارد. همچنین مدرک تحصیلی از دیگر شرایطی است که در گرفتن ویزا و پیدا کردن کار موثر است.

اخذ ویزای کار در هر کشور متفاوت است، برای کسب اطلاع بیشتر در مورد اخذ ویزای کار در کشورهای مهاجر پذیری مانند کانادا، آلمان، نیوزلند، سوئد و چند کشور دیگر به لینک‌‌های زیر  سر بزنید تا با شرایط آن آشنا شوید.

ویزای جستجوی کار در آلمان (job seeking)

ویزای کار سوئد | ویزای کار در سوئد 

کار کردن در کانادا

ویزای کار در نیوزیلند

  1. ویزای تحصیلی

یکی از راه‌های اخذ ویزای کار ، تحصیل در آن کشور است. معمولا در بیشتر کشورها پس از فارغ التحصیلی برای مدتی مهلت دارید تا برای پیدا کردن کار درخواست بدهید. این زمان از اولین روز فارغ التحصیلی شروع می‌شود. پس از پیدا کردن کار ویزای شما به ویزای کار قابل تغییر است.

  1. موقعیت جغرافیایی و فرهنگ

شما به چه شرایط و موقعیت آب و هوایی علاقه دارید؟ آیا می‌دانید که در شرایط بد آب و هوایی از میزان توانایی شما کاسته می‌شود؟ آیا با آب و هوای سرد کانادا و یا آب و هوای بارونی و گرفته لندن سازگارید؟ تا چه اندازه قادر به تحمل آب و هوای گرم‌تر و یا سر‌دتر از  آب و هوای محل فعلی زندگی خود هستید؟ قبل از اخذ ویزا و پیدا کردن کار مورد علاقه‌تان به وضعیت آب و هوایی و مردم آن منطقه هم توجه کنید. برای پیدا کردن کار به کشورهایی بروید که آب و هوای آنجا با منطقه فعلی زندگی‌تان تفاوت زیادی نداشته باشد.

از دیگر نکات مهم قبل از انتخاب یک کشور فرهنگ و مردمان آن کشور است. به یاد داشته باشید که در روزهای اولیه مهاجرت میزان هزینه‌ای که خرج می‌کنید زیاد نشود. به همین دلیل بهتر است، جایی را انتخاب کنید که در آنجا تعدادی دوست و آشنا داشته باشید یا تعداد ایرانی‌های ساکن در آنجا زیاد باشند تا در شرایط  بحرانی از آنها کمک بخواهید.

پیدا کردن کار

خدمت تراپی برای پیدا کردن کار در خارج از کشور

هنگام ثبت نام برای گرفتن ویزای کار، تحصیل و یا دیگر روندهای موجود نیاز به پرداخت هزینه می‌باشید. از این رو نیازی به داشتن حساب‌هایی مانند پی پال و دادن هزینه‌های اضافی نیست،‌ تراپی به شما در پرداخت این هزینه ها کمک می‌کند.

در صورتی که عضو سایت تراپی نیستید، فقط کافی است با کلیک بر روی نام تراپی در این وبسایت عضو شوید و از مزایای آن نهایت استفاده را ببرید.

درصورتی‌ که تجربه پیدا کردن کار در کشورهای دیگر را دارید یا اطلاعاتی جهت کمک به دیگران دراخذ ویزا، دریافت کارت اقامت و همچنین مراحل انجام کار دارید؛ لطفا نظرات خود را در کامنت‌ها بیان کنید تا دیگر داوطلبان نیز از آنها بهره‌مند شوند.

تاریخ انتشار 19 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر