اگر شما از علاقه‌مندان به ادامه  تحصیل در خارج از کشور هستید، سیستم آموزشی کدام کشورها را می‌شناسید؟ آیا به تحصیل در کانادا، مالزی، استونی و ... فکر کرده‌اید؟ تا کنون در مورد سیستم آموزش عالی فنلاند شنیده‌اید؟ یکی از دلایل موفقیت سیستم آموزش عالی فنلاند این است که آن‌ها تحصیل را به عنوان یک امتیاز برای شهروندان در نظر نمی‌گیرند، بلکه ادامه‌ی تحصیل در فنلاند یک قانون است. از برجسته‌ترین ویژگی‌های سیستم آموزش عالی فنلاند این است که این کشور مدعی داشتن بهترین برنامه‌ها برای ارزیابی  پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بین المللی بوده است. این کشور یک ساختار جامع آموزشی ایجاد کرده است که به شهروندان، آموزش رایگان ارائه می‌دهد و هیچگونه محدودیتی ندارد. در ادامه با تراپی همراه شوید تا شما را سیستم آموزش عالی فنلاند بیشتر آشنا نمائیم.

با سیستم آموزش عالی فنلاند آشنا شوید

این کشور یکی از بهترین سیستم های آموزش در جهان به حساب می‌آید و به مراتب از سیستم آموزشی ایالات متحده در علوم و ریاضیات بهتر عمل کرده است. نخستین برنامه ارزیابی بین المللی دانشجویی (PISA) در این کشور نیز نتایج بسیار خوبی داشته است.

سیستم آموزش عالی فنلاند

به طور کلی از هر کس که اطلاعاتی در مورد سیستم آموزشی فنلاند اطلاعاتی داشته باشد بپرسید، قطعا دو ویژگی برجسته این سیستم آموزش عالی را بیان خواهد کرد که عبارتند از :

  • روزانه دانش آموزان  مدت زمان کمتری را در مدرسه می‌گذرانند.
  • تست‌هایی که از دانش آموزان به عمل خواهد آمد همه استاندارد هستند.
  • آموزشِ برابر، حق مسلم همه‌ی شهروندان فنلاندی است.

در ادامه به بیان مطالب بیشتری در مورد سیستم آموزش عالی فنلاند خواهیم پرداخت.

انواع مقاطع تحصیلی در سیستم آموزش عالی فنلاند

در کشورفنلاند چهار مقطع تحصیلی برای دانش آموزان وجود دارد.

  • آموزش ابتدایی
  • آموزش پایه
  • تحصیلات متوسطه
  • آموزش عالی و بالاتر

سیستم آموزش عالی در کشور فنلاند در این چهار مقطع تحصیلی ارائه می‌شود که در ادامه به توضیحات مختصری در مورد هر کدام از آن‌ها برای شما خواهیم پرداخت. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

مقطع آموزش ابتدایی در سیستم آموزش عالی فنلاند

در کشور فنلاند آموزش به کودکان بعد از 6 سالگی آغاز می‌شود و تا قبل از آن شما در مورد آموزش به کودکان، آزاد هستید. حتی اگر مایلید که آموزش فزرند خود را زودتر آغاز کنید، می‌توانید از یک برنامه‌ی آموزشی و مراقبت گسترده از کودک خود که مربوط به قبل از 6 سالگی است (ECEC) ، بهره‌مند شوید. بر اساس وب سایت آژانس ملی آموزش فنلاند ، این برنامه، الگوی "یادگیری از طریق بازی" را برای "رشد متوازن" کودک در نظر گرفته است.

سیستم آموزش عالی فنلاند

در واقع هزینه‌ای که برای شرکت در این دوره برای خانواده‌ی کودک معین شده است، بسیار ناچیز است و این هزینه بسته به تعداد افراد خانواده و سطح درآمد آن‌ها، متغیر می‌باشد. این برنامه‌ی آموزشی که مربوط به قبل از دوران ابندایی و برای کودکان 3 تا 5 سال است از محبوبیت بسیاری برخوردار است به طوری که 80 درصد کودکان فنلاند توسط والدین خود در این دوره ثبت نام می‌شوند.

مقطع آموزش پایه در سیستم آموزش عالی فنلاند

وقتی فرزند شما 7 ساله شد ، زمان آن فرا رسیده است که آموزش‌های پایه را آغاز کنید. در سیستم آموزش عالی کشور فنلاند، آموزش پایه به دوره‌های ابتدایی و راهنمایی تقسیم نمی‌شود، بلکه، آموزش و پرورش، یک سیستم تک ساختار را برای نه سال متوالی و حدود 190 روز در سال ارائه می‌دهد. در این مقطع تحصیلی فضای کافی برای مدیران و معلمان مدارس، جهت بازنگری و تجدید برنامه درسی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

بیشتر معلمان دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند و معلمان دوره‌ی ابندایی نیز موظف به دریافت مدرک کارشناسی ارشد هستند. هشتاد درصد معلمان پایه اول نیز در دوره های پیشرفته حرفه ای، شرکت می‌کنند.

مدارس کاملاً در اختیار خود نیستند. آژانس ملی سیستم آموزش عالی فنلاند ، ارزیابی پیشرفت تحصیلی را هم برای دانش آموزان و هم برای معلمانشان ترتیب داده و زیر نظر دارد.

همانطور که گفته شد متوجه شدید که سیستم آموزش عالی فنلاند از ویژگی‌هایی برخوردار است که آن را از بسیاری از سیستم‌های آموزش و پرورش در دنیا متمایز کرده است.

در این مقاله سعی کردیم  شما را با دو مقطع از مقاطع تحصیلی در کشور فنلاند آشنا نمائیم. به منظور آشنایی با دو مقطع تحصیلی دیگر فنلاند، ما را در قسمت دوم همین مقاله دنبال نمائید.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا اگر شما دوست عزیز نیز اطلاعات مفید یا تجربه‌ای ارزشمند در زمینه ی تحصیل در کشور فنلاند داشته‌اید، از طریق کامنت با دیگر دوستان در میان بگذارید. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 01 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر