پیشرفت تکنولوژی همواره انسان ها را غافلگیر می کند. چندی پیش تکنولوژی بلاک چین و روی کارآمدن ارزهای دیجیتال همه را شگفت زده کرد همچنین اینترنت اشیا در آیندهای نزدیک تحولی عظیم در زندگی بشر به وجود خواهد آورد و اینک تاکسی های پرنده . یک "تاکسی پرنده" جدید توسط شرکت لیلیوم در آلمان رونمایی شده است ، که ادعا دارد قابلیت حرکت به صورت عمودی و پرواز را دارد و تا 6 سال آینده قابل استفاده خواهد بود. این هواپیمای جت برقی با ظرفیت 5 صندلی برای مسافرت تا 300 کیلومتر طراحی شده است ، سفری که یک ساعت آن را با حداکثر سرعت انجام می دهد. به منظور آشنایی بیشتر با این تاکسی های پرنده با تراپی همراه شوید.

با تاکسی های پرنده برقی بیشتر آشنا شوید

یک مدل ساده تر از این تاکسی های پرنده در سال 2017 تست شد و به پرواز در آمد. شرکت لیتیوم گفته است که گام بزرگ بعدی تولید در سایز متوسط از این تاکسی پرنده می باشد. این شرکت که از زمان تأسیس در سال 2015 بیش از 100 میلیون یورو (87 میلیون پوند) سرمایه گذاری جذب کرده است  و تا سال 2025 هدف خود را بر این قرار داده است که تاکسی های هوایی با استایل اوبر را برای سفر به چندین مقصد مختلف راه اندازی کند.

تاکسی های پرنده

طراحی آخرین مدل آن به صورتی است که یک جا برای خلبان و یک فضای چهار نفره برای مسافران در نظر گرفته شده است و کرایه آن برای هر مسافر حدود 70 دلار (55 پوند) جمله فرودگاه JFK به منهتن خواهد بود.

دانیل ویگاند ، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت لیتیوم گفت: "هدف ما از اجرای این پروژه انجام یک گام بزرگ در جهت بهبود شرایط آب و هوا و پاک سازی هوای شهری هستیم."

طبق گفته لیلیوم ، طراحی نسبتاً ساده ی این تاکسی پرنده ، بیش از 36 موتور جت برقی برای برخاستن و فرود عمودی لازم دارد که آن را نسبت به سایر هواپیماها ایمن تر و مقرون به صرفه تر می کند. لیلیوم می گوید : طراحی بال ثابت این تاکسی پرنده ،دامنه وسیع تری نسبت به سایر هواپیماهای رقیب بدون سرنشین که انرژی بیشتری برای نگه داشتن هواپیما مصرف می کنند، دارد.

لیلیوم اکنون به دنبال صدور گواهینامه برای هواپیمای جدید خود از طریق آزمایش دقیق پرواز است ، نقطه عطف بعدی حرکت یکنواخت جت از پرواز در حالت عمودی به حالت افقی است.

دانیل ویگاند معتقد است که در دنیایی که افراد همواره داوطلب سفر به سراسر دنیا با اهداف مختلفی هستند، هدف ما از طراحی این تاکسی های پرنده ، ایجاد هوایی پاک تر و سالم تر برای بشر و کلیه ی موجودات زنده  است.

ریمو گربر ، مدیر ارشد بازرگانی شرکت لیتیوم گفت كه این تاکسی هوایی حدود 20٪ از صدای هلیكوپتر را ایجاد می کند و شما می توانید از این حتی در سفرهای شهری و جاهایی که محل سکونت افراد است استفاده کنید. این تاکسی کاملا برقی است و مانع از آلودگی هوا می شود.

وی گفت که ما برای مسیر حرکت و فرود و صعود این تاکسی های پرنده برنامه ریزی شده عمل خواهیم کرد و همچنین ان را به سیستم حمل و نقل عمومی پیوند خواهیم زد.

تاکسی های پرنده

سخن آخر

بنابراین در دنیایی که انسان ها همواره در حال فعالیت و رفت آمد هستند و به انواع وسایل نقلیه برای نقل مکان از یک جا به جایی دیگر نیاز دارند، استفاده از انواع وسایل نقلیه که هم بر آلودگی هوا می افزاید و هم بسته به نوع وسیله نقلیه، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا مسافران را به مقصد برسانند، تولید تاکسی های پرنده می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد که نه تنها از آلودگی هوا می کاهد بلکه مدت زمان یک سفر به مقصد 300 کیلومتری را تا یک سوم نسبت به قبل کاهش خواهد داد.

شاید با خواندن این مقاله قدری متعجب شده باشید اما در کنار آن احساس شعف و شادمانی نیز به شما دست داده باشد. در هر حال این یک واقعیت است که تکنولوژی همواره در حال پیشرفت است و انسان نیز همواره در تلاش است تا تکنولوزی را در جهت فراهم آوردن آسایش و آرامش در زندگی بشر به کار گیرد.

بیشتر بخوانید : تفاوت بلاک چین و اینترنت اشیا

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی دیگر از انواع اختراعات بشر تحت عنوان تاکسی پرنده آشنا کنیم. امید است مطالب ارائه شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

دوستان گرامی از اینکه همواره با ما همراه و همگام هستید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. چنانچه پس از اینکه مقالات ما را مطالعه کردید با سوال یا مشکلی مواجه شدید، با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما با کمال میل آماده ی پاسخگوئی به کلیه ی سوالات شما عزیزان هستند.

تاریخ انتشار 19 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر