محبوبیت روز افزون ارزهای دیجیتالی تبديل به يك انقلاب بزرگ در صنعت شده، به طوریکه شرکت‌ها و سازمان‌هایی که با ارز دیجیتالی سرو کار ندارند، اکنون قصد دارند تا محصول رمزنگاری خود را در بازار ارائه کنند. 10 سال از معرفی ارزهاي ديجيتالي كه اکنون منجر به سهولت پرداخت‌ تراکنش‌ها و همچنین شفافیت در دنیای تجارت الکترونیک شده‌اند، مي‌گذرد. در این مقاله به چندین مورد از بزرگترین شرکت‌های بزرگ جهانی اشاره کرده‌ایم که هیچ زمینه‌ای در دنیای رمزنگاری ندارند، اما در حال توسعه ارز دیجیتالی خود هستند. از این رو با تراپی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد ارزهای دیجیتالی ویژه شرکت‌های بزرگ، کسب کنید.

ارزهای دیجیتالی ویژه شرکت‌های بزرگ

در ادامه به معرفی برخی از ارزهای دیجیتالی ویژه شرکت‌های بزرگ پرداخته شده است، به طوریکه هیچ یک از آنها زمینه‌ای در دنیای رمزنگاری ندارند:

فیس بوک

طبق گزارش‌ها، فیس بوک برای انتشار ارز دیجیتالي خود به نام ليبرا در تلاش است. یک تحلیلگر اینترنتی، پیش بینی کرده است که توسعه ارز دیجیتالی لیبرا سودی به اندازه‌ی 19 میلیارد دلار برای این غول شبکه‌های اجتماعی خواهد داشت. ارز دیجیتالی لیبرا، پروژه‌ای است که توسط Facebook و انجمن Libra در حال انجام است. هدف ايجاد اين ارز کمک به میلیاردها انسان بدون دسترسی به حساب‌های بانکی است. فیس بوک و ليبرا امیدوار هستند که اين ارز شرايط مناسبی را برای انجام مبادلات در سراسر دنیا فراهم کند.

JPMorgan Chase

JPMorgan Chase یک شرکت چند ملیتی در ایالات متحده آمریکا است. این شرکت در امور سرمایه گذاری بانکی و خدمات مالی کار می‌کند. در حال حاضر JPMorgan Chase ششمین بانک بزرگ در جهان است که دارایی آن نزدیک به 2.535 تریلیون دلار می‌باشد. اخیراً، این موسسه مالی نیز علاقه مند به صنعت ارز دیجیتالی شده و از این رو در حال تلاش برای ایجاد یک ارز دیجیتالی برای مشتریان خود می‌باشد. با توجه به گزارش‌های منتشر شده توسط این شرکت، برخی از مهندسان آن ارز دیجیتالی با نام JPMCoin ایجاد کرده‌اند. این توكن دیجیتالی برای پرداخت‌های بین المللی مشتریان استفاده می‌شود و در لیست ارزهای دیجیتالی ویژه شرکت‌های بزرگ قرار گرفته است. كاربردهاي اساسي اين ارز دیجیتالی عبارتند از:

پرداخت‌های بین المللی برای مشتریان شرکت‌های بزرگ

خدمات معاملاتي و سهام

استفاده توسط سازمان‌های بزرگی که از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند

ارزهای دیجیتالی ویژه شرکت‌های بزرگ

Walmart

شرکت بزرگ دیگری که ایده ایجاد و استفاده از ارز دیجیتالی را در نظر دارد، والمارت است. اين غول فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي اخیراً متقاضی ثبت اختراع برای ارز ديجيتالي شخصی خود شده است. هدف ايجاد اين ارز ديجيتالی، تسريع انجام معاملات و همچنین به کارگیری یک ابزار مفيد براي پرداخت هزينه‌ها است. علاوه بر این، کمپانی والمارت امیدوار است ارز دیجیتالی جدیداش جایگزین مناسبی برای کارت‌های اعتباری و دبیت باشد.

AirAsia

AirAsia يك شركت هواپيمايي ارزان قيمت در شرق آسيا است. اين شركت تمايل به ايجاد ارز ديجيتالي شخصي خود با نام BigCoin دارد. در این راستا آنها قصد دارند که با راه اندازی یک ارز دیجیتال و عرضه سکه اولیه (ICO) بازارهای جدیدی را کشف کند. در صورت ایجاد این ارز دیجیتالی مشتریان می توانند به راحتی از این سکه برای پرداخت هزینه‌های بليط، وعده‌های غذایی پرواز و سایر خدمات مرتبط استفاده کنند. این شرکت هواپیمایی قصد دارد این کار را در عرض سه تا شش ماه آینده انجام دهد.

ارزهای دیجیتالی ویژه شرکت‌های بزرگ

آمازون

شایعه شده است که شرکت  آمازون در حال ایجاد یک ارز دیجیتالی مناسب برای خود می‌باشد. چرا که به تازگی این شرکت به دنبال ثبت اختراع و همچنین ثبت دامنه‌های مربوط به ارز دیجیتالی خود از جمله AmazonCryptocurrency.com، AmazonEthereum.com و AmazonCryptocurrencies.com می‌باشد.

علاوه بر این، این شرکت در حال حاضر از ارز دیجیتالی به نام "Amazon Coin" استفاده می کند. اگرچه این سکه یک ارز دیجیتالی به شمار نمی رود و بیشتر مانند یک کارت هدیه عمل می کند، اما می توان آن را به عنوان یک محصول آزمایشی برای به کار گیری راه کار مبتنی بر بلاکچین در آینده محسوب کرد. مدیر عامل صرافی بایننس، معتقد است که آمازون ناگزیر به ایجاد ارز دیجیتالی خاص خود خواهد شد. بسیاری معتقدند که ارز دیجیتالی آمازون می‌تواند زمینه پردازش بیش از ۶۰۰ تراکنش در هر ثانیه را فراهم کند.

شرکت‌های بیشتری به استفاده از بلاکچین روی خواهند آورد

اگرچه برخی از شرکت‌ها نسبت به استفاده از بلاکچین موضع خنثایی را در پیش گرفته‌اند، اما حرکت اخیر شرکت‌های اصلی و بزرگ، نقش محوری در ایجاد انگیزه و تغییر عقیده و مشارکت آنها جهت ورود به این حوزه را فراهم می‌کند. بنابراین برخی از کارشناسان معتقدند که در آینده شرایط دچار تغییر شده و دگرگونی‌های تازه‌ای از راه می‌رسد. ارزهای دیجیتالی ویژه شرکت‌های بزرگ نیز به منظور استفاده در بلاکچین و انجام سریع‌تر تراکنش‌ها، در نظر گرفته می‌شود.

تاریخ انتشار 11 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر