در میان ارزهای دیجیتال مختلفی که وجود دارد، بیت کوین را می توان یکی از مهمترین آنها شمرد؛ چرا که با وجود تمام نوساناتی که داشته است، به خوبی توانسته جایگاه برتر خود را نسبت به سایر ارزها حفظ کند. البته بیت کوین تنها هم نیست زیرا ارز دیجیتال اتریوم نیز توانسته تا حدودی خود را در کنار بیت کوین قرار داده و رقیب سختی برایش باشد. با وجود نوساناتی که اخیرا در ارزش بیت کوین مشاهده شده است، بعضی از افرادی که در حوزه تحلیل ارزهای دیجیتال کار می کنند، اکنون که بیت کوین با سقوط ارزش خود مواجه است، بهترین زمان را برای سرمایه گذاری می دانند. اما سوالی که برای بسیاری از افراد ایجاد می شود این است که چرا ارزش بیت کوین با سقوط مواجه می شود؟ نقش هکرها در سقوط ارزش بیت کوین چیست؟ با تراپی همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

از زمانی که بیت کوین فعالیت خود را بر اساس فناوری رمزنگاری آغاز کرده است، چالش های زیادی را پشت سر گذاشته که می توان گفت تقریبا از تمامی آنها سربلند بیرون آمده است. ارزش ابتدایی بیت کوین در ابتدا چیزی حدود ۶۰۰ دلار بوده که الان با وجود افتی که داشته است به تقریبا ۳ هزار دلار رسیده است. به دلیل این که اساس کار این نوع ارزها با اینترنت است، احتمال اینکه با حمله های سایبری نیز رو به رو شوند وجود دارد. هرچند که هک بیت کوین کاری مشکل و زمان بر است اما نشد ندارد.

ارزش بیت کوین

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط ZDNet منتشر شده است، هکرها در تلاش هستند تا کیف پول اتریوم و مخازن اصلی آن را مورد حمله قرار دهند. همان طور که گفتیم با وجود آنکه ارزش بیت کوین پایین آمده است اما هکرها هنوز هم از طریق پورت ۸۵۴۵ در تلاشند تا مخازن این ارز دیجیتال را هک کنند.

اما سوال مهم این است که، پورت ۸۵۴۵ چیست و چه ارتباطی با اتریوم دارد؟

این پورت مخصوص کیف پول های اتریوم و دستگاه هایی است که برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می شوند. این پورت به عنوان پورت استاندارد برای یک API برنامه کاربردی و رابط JSON-RPC استفاده می شود، تا با استفاده از سرویس و برنامه های محلی، اطلاعات لازم برای استخراج ارز دیجیتال رمزنگاری شده را انتقال دهد.

مسئله ای که وجود دارد این است که این API تنها باید به صورت محلی در دسترس باشد اما بسیاری از کیف پول ها و دستگاه هایی که برای استخراج استفاده می شوند، دارای API محلی نبوده و همین مسئله امنیت کاربر را به خطر می اندازد. علاوه بر این، رابط JSON-RPC دارای رمز پیشفرض نبوده و تمامی تنظیمات آن به کاربر بستگی دارد! بنابراین وجود این شرایط باعث می شود که همه چیز در اختیار هکرها قرار داده شود تا با استفاده از دستگاه های خاص و یا برنامه نویسی به مخزن مورد نظر حمله کنند.

ارزش بیت کوین

بر اساس گزارشی که از سوی مدیر BTC، یکی از بنیانگذاران Bad Packets LLC اعلام شده، فعالیت هکرها از ۳ دسامبر آغاز شده که نسبت به ماه گذشته تلاش آنها در این زمینه ۳ برابر افزایش یافته است.

با وجود این آمار، هنوز ارزش ارز دیجیتال اتریوم کاهش چندانی نداشته است چرا که این شرایط موجب افزایش آگاهی کاربران شده تا امنیت کیف پول های خود را بالا ببرند.

اما چیزی که به وضوح مشخص است این است که هکرها لحظه ای از زمان خود را از دست نداده و همواره در تلاشند تا این صندوق های مالی را به خود اختصاص دهند.

نظر شما در مورد نقش هکرها در سقوط ارزش بیت کوین چیست؟ آیا بیت کوین باز هم به بالاترین درجه خواهد رسید؟

تاریخ انتشار 01 دی 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر