همان طور که می دانید ارز دیجیتال ارز بیت کوین با وجود تمام نوساناتی که داشته است هم چنان نیز ، مورد توجه افراد بسیاری است. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشید که پروتکل بیت کوین چگونه کار می کند!؟ در این مقاله می خواهیم نگاهی تکنیکی به بیت کوین و نحوه کار آن داشته باشیم. پس همراه ما باشید.

پیرو  بیانیه بانک مرکزی در خصوص ممنوعیت ارز های  دیجیتال اعلام میداریم تراپی هیچگونه خدماتی در حوزه خرید و فروش ارز های دیجیتال به مشتریان گرامی نخواهد داشت .

ارز بیت کوین چیست؟

در مقاله معرفی ارز دیجیتاب بیت کوین ما به طور مفصل در مورد این ارز دیجیتال صحبت کردیم. ولی برای یادآوری بار دیگر به طور خلاصه می گویم که بیت کوین ارز دیجیتالی است که بانکی پشت آن نیست، و شخص بدون استفاده از شخص ثالث تمام معاملات خود را انجام می دهد. ارزهای دیجیتال مزیت ها و معایب خود را دارند که انتظار می رود در طول زمان این معایب از بین بروند. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال کارمزد کمی است که فرد باید به ازای انجام معاملات خود بپردازد. ولی عیب بزرگ آن ها نیز احتمال هک شدن آن هاست. هک شدن مانند دزدیدن کیف شما می باشد. چون این ارزها به صورت فیزیکی قابل استفاده نیستند، هکرها می توانند با استفاده از روش های اللکترونیکی کیف پول شما را خالی کنند!

ارز بیت کوین

سریال نامبر برای انجام معاملات توسط ارز بیت کوین چیست؟

همان طور که شما می توانید با استفاده از حساب پی پال خود، برای سایر افراد پولی را انتقال دهید. با استفاده از بیت کوین نیز می توانید این کار را انجام دهید ولی توجه داشته باشید که روش انجام این کار کمی پیچیده تر است. تصور کنید شخص الف می خواهید به شخص ب مقداری بیت کوین بدهد. در این صورت درخواست یک معامله با یک سریال نامبر خاص را می کند. سپس این سیال نامبر به الگوریتم های پیچیده بلاک چین ارسال می شود و بعد از حل شدن آن و تایید شخص ب، معامله انجام خواهد شد. بیت کوین برای انجام معاملات خود از الگوریتم های بسیار پیچیده ای استفاده می کند تا بتواند امنیت معاملات خود را تضمین نماید. هر چه قدر که این الگوریتم ها پیچیده تر شوند، بدست آوردن بیت کوین و یا همان بیت کوین ماینینگ نیز مشکل تر می شود. در صورتی که در این مورد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید از مقاله های استخراج بیت کوین با سخت افزار و دستگاه ATM بیت کوین چیست استفاده کنید.

فرایند انجام معامله توسط ارز بیت کوین چقدر زمان می برد؟!

همان طور که در قسمت قبل گفته شد، معاملات برای آن که تکمیل شوند باید یک سری الگوریتم های پیچیده حل شوند. به طور متوسط هر بلاک برای انجام وظیفه خود حدود 10 دقیقه زمان نیاز دارد. همچنین برای تایید هر معامله ای نیاز به 6 بلوک است. بنابراین این فرآیند چیزی حدود 1 ساعت زمان بر است. شاید بتوان همین مورد را نیز جزء یکی از چالش هایی دانست که برای بیت کوین مطرح است. چرا که زمان انجام معاملات توسط بیت کوین نسبت به سایر ارزها طولانی تر است.

ارز بیت کوین

ارز بیت کوین را کجا نگه داریم!؟

برای نگهداری از بیت کوین شما می توانید از کیف پول هایی که به صورت نرم افزار روی گوشی و یا کامپیوتر شما قابل استفاده هستند، استفاده کنید و یا از کیف پول های سخت افزاری استفاده نمایید. کیف پول ها در واقع ایدی شناسایی شما هستند که شما می توانید با استفاده از آن ها معاملات خود را با ارز دیجیتال بیت کوین انجام دهید. در صورتی که در این مورد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید از مقاله بهترین کیف پول بیت کوین استفاده کنید.

همراهان گرامی در این مقاله سعی کردیم پروتکل ارز بیت کوین و روش انجام معامله با بیت کوین را به شما معرفی کنیم. در صورتی که در این مورد سوالی دارید می توانید از طریق چت آنلاین با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

تاریخ انتشار 04 اسفند 1396
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
سرمایه گذاری بیت کوین
افزایش قیمت بیت کوین به بیش از 20000 دلار
پرداخت مستقیم با بیت کوین در مرورگر اپرا
استخراج بیت کوین در ایران
بیت کوین رایگان در علی بابا (Alibaba)
ارزهای دیجیتالی که از بیت کوین جلو می زنند
بیت کوین و لایت کوین
انتقال پول با بیت کوین
خرید بیت کوین
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر