رونق کسب و کار اینترنتی | چگونه کسب و کار اینترنتی مان را سودآور کنیم؟




برای بسیاری از صاحبان کسب و کار، تجارت الکترونیک مانند یک بازی "یک-صفر" محسوب می شود. به این معنا که اگر می خواهید در بازی تجارت الکترونیک برنده باشید، باید دیگری بازنده شود. با وجودی که این قانون می تواند برای خیلی ها انگیزه ایجاد کند، اما در واقع حقیقت ندارد. حقیقت امر این است که همه می بایست برای پیشرفت تلاش کنند و رقابت یک عامل موثر در موفقیت کسب و کار به حساب بیاید. در حقیقت آنچه از رقبای خود می آموزید، می تواند به بهبود کار شما کمک کند. در این مقاله به جمع آوری نکاتی پرداخته ایم تا به شما آموزش دهیم چگونه رقبا موجب رونق کسب و کار اینترنتی شما خواهند شد. با تراپی همراه باشید.

بیشتر بخوانید : هر آنچه که در مورد تبلیغات کسب و کار خود باید بدانید

چگونه با یادگیری از رقبا، باعث رونق کسب و کار اینترنتی خود شویم؟

استراتژی های موفق آن ها را به کار گیریم و از انجام استراتژی های ناموفق آن ها بپرهیزیم

صرف نظر از آنچه شما انجام می دهید، همیشه کسانی هستند که آن کار را بهتر و یا بدتر از شما انجام خواهند داد. بنابراین توصیه می شود که هنگامی که متوجه می شوید که برخی موفق تر از شما عمل کرده اند، بهتر است توقفی کوتاه داشته باشید و بررسی کنید که آن ها چه کرده اند و از کدام یک از المان های کاری آن ها شما می توانید در کار خود بهره ببرید. به همین ترتیب زمانی که می بینید کسی در کارش موفق نیست، باز توقف کنید تا علل عدم موفقیت را در او جستجو کرده و سعی کنید شما در کار خود، آن اشتباهات را به هیچ وجه تکرار نکنید.

رونق کسب و کار اینترنتی

به منظور رونق کسب و کار اینترنتی تان، روند کار را پیش بینی کنید

مشاهده و بررسی الگوی فعالیت و روند کاریِ قوی ترین رقیب تان، می تواند آنچه را که ممکن است شما در روند کار خود از دست داده باشید و متوجه آن نشده باشید را دریابید. حتی بررسی و تحقیق جستجوی رفتار مشتریان برای انجام خرید، می تواند رویکردهای تازه ای پیش روی شما قرار دهد.

وجود مشتریان وفادار، باعث جذب مشتریان جدید و رونق کسب و کار اینترنتی می شود

اگر رقبای تان با به کارگیری استراتژی های خاص خود توانسته اند مشتریان وفاداری به خود جذب کنند، این می تواند برای شما هم مفید باشد که ببینید آن ها از چه استراتژی هایی برای این کار استفاده کرده اند. در واقع آن ها راهی پیش روی شما قرار داده‌اند که باعث افزایش دانش‌تان درباره‌ی مشتریان می‌شود که ممکن است تا کنون از آن ها آگاه نبوده اید، سپس قادر خواهید بود به روش بهتری نسبت به قبل نیازهای مشتریان تان را پاسخگو باشید.

استراتژی های بازاریابی خود را ارتقا بخشید

چنانچه رقبای‌تان درآمد بسیار زیادی داشته باشند و در زمینه ی کسب درآمد، گوی سبقت را از سایرین ربوده باشند، دو راه برای شما وجود دارد که در کنار آن ها بتوانید موفق تر عمل کنید. راه اول این است که ببینید آن ها تلاش خود را بر چه بخش هایی متمرکز کرده اند تا شما به جای تلاش بیهوده در همان حوزه ها، تمرکز کنید. راه دوم این که : خطاهای آن ها را در حوزه ی فعالیت شان تشخیص داده و قبل از آن که رقبا خود، متوجه این مشکل شوند، شما برای اصلاح مسئله و فعالیت صحیح در آن حوزه اقدام نمائید.

رتبه بندی سئو سایت خود را ارتقا دهید

زمانی که بدانید که تمرکز خود را بر کدامیک از کلمات کلیدی قرار دهید، در واقع راهی پیدا کرده اید که بتوانید بر رقبای خود پیشی بگیرید. به استراتژی "بک لینک " ها خیلی توجه کنید. به این ترتیب با یک حرکت میانبر می توانید در وقت و هزینه ی خود صرفه جویی فرمائید. این باعث می شود تا در زمان کوتاه تر، رتبه ی بهتری به دست آورید.

رونق کسب و کار اینترنتی

محصولات خود را به طور منظم عرضه کنید

زمانی که از نیازهای مشتری آگاهی داشته باشید؛ بهتر می توانید بازار را تحت کنترل خود در بیاورید. به این ترتیب می توانید به راهکارهای نو در عرضه ی محصولات خود برای مشتریان و طبق نیازهای آن ها دست یابید و در نهایت بر این اساس گزاره ی ارزش خود را تنظیم نموده و می توانید متفاوت تر از قبل در نظر مشتریان جلوه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین اپلیکیشن های مناسب کسب و کار 2018

طبق آنچه گفته شد، استفاده از تجربیات و دانسته های رقبای‌تان در تجارت الکترونیک، باعث می شود که پتانسیل خوبی در زمینه ی اصلی به دست آورید. کلید کار این است که بتوانید به خوبی از رقبای‌تان بیاموزید. به عبارت دیگر، به جای اینکه از آن ها کپی برداری کنید؛ جنبه های موفقیت شان را در کسب و کار خود به کار بگیرید.

دوستان و همراهان همیشگی تراپی، لطفا سوالات و مشکلات احتمالی خود را با ما در میان بگذارید. ما آماده ی خدمت رسانی به شما گرامیان هستیم.

سوالات خود را از ما بپرسید

مشاوره رایگان