شما نظرتان در مورد استارت اپ چیست؟ آیا می‌دانید در حال حاضر در زمینه‌های مختلف استارت اپ‌های بسیاری وجود دارد؟ به طور مثال استارت اپ های جالبی در حوزه ی خودروسازی وجود دارد که احتمالا در آینده‌ی صنعت خودروسازی بسیار مفید واقع خواهند شد. اما راه اندازی استارت اپ ها مراحلی دارد که باید ابتدا آن‌ها را بدانیم و برای استارت آپ‌هایی که نوپا هستند و تازه راه‌اندازی شده‌اند یکی از فاکتورهای مهم، مسئله‌ی مدیریت مالی استارت اپ ها می باشد. در ادامه با تراپی همراه شوید تا شما را با نکات بسیار مفیدی در مورد مدیریت مالیالی استارت اپ ها آشنا نمائیم.

چگونگی مدیریت مالی استارت اپ ها

دوستان عزیز آیا می‌دانید یکی از مهم‌ترین نکاتی که بسیار حیاتی است و تعیین کننده‌ی موفقیت و یا عدم موفقیت استارت اپ‌ها در مراحل آغازین شروع شان است، مربوط می‌شود به مسائل مالی و چگونه هزینه کردن برای آن استارت اپ. به عبارت دیگر سرعت مصرف پول در استارت اپ باید مدیریت شود. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نکات مدیریت مالی استارت اپ ها آشنا کنیم.

مدیریت مالی استارت اپ ها

اهمیت برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در شروع کار استارت اپ‌ها

در حقیقت برنامه ریزی مالی استارت اپ نوعی آینده نگری مالی است. درست است که پیش بینی آینده‌ی مالی استارت اپ قدری سخت و پیچیده است، اما با استفاده از یک برنامه مالی درست حداقل می‌توانید از آینده، دیدی پیدا کنید تا در مواقع بحرانی بتوانید مشکلات خود را بهتر مدیریت کنید.

اما سوالی که در این جا وجود دارد این است که چرا برنامه‌ریزی اینقدر مهم است و چرا باید طبق یک برنامه‌ی مالی استارت اپ خود را هدایت کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوئیم که چنانچه شما با یک برنامه ریزی به کار خود ادامه دهید، شما می‌توانید به صورت ماهانه بررسی کنید که آیا به اهداف مالی خود در آن ماه دست یافته‌اید یا نه. چنانچه به اهداف مالیتان دست پیدا نکرده‌اید، می‌توانید تحلیل و بررسی کنید که تا هدفتان چقدر فاصله دارید و چه اقداماتی برای نیل به اهدافتان باید انجام دهید.

گاهی برخی از شرکت‌ها هستند که با برنامه‌ریزی پیش رفته‌اند و در جایی از کار متوجه شده‌اند که تا هدف معین شده‌ی مالی خود فاصله‌ی کمی دارند و در مدت زمان دو ماه می‌توانند آن را جبران کنند. حال تصور کنید آن بدون برنامه شروع به کار می‌کردند؛ در این صورت ممکن بود هیچگاه متوجه این مشکل نشوند و ماه بگذرد و مشکلات دیگر نیز آن‌ها به خود درگیر کند به طوری که فرصت جبران مشکلات قبلی را نداشته باشند. به این ترتیب در نهایت با شکست مواجه می‌شوند.

ممکن است برخی دیگر ازاستارت اپ ها حدود یک سال تلاش کنند تا بتوانند عقب ماندگی‌های مالی خود را جبران کنند، اما به هر حال اینکه آن ها بتوانند متوجه وجود چنین مسئله‌ای بشوند، خود از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیریت مالی استارت اپ ها

بنابراین مدیریت مالی استارت اپ ها به قدری با اهمیت است که می‌توان گفت موفقیت و شکست آن استارت اپ در گرو مسائل مالی است و باید  به آن اهمیت داد. پس اگر شما دوستان عزیز نیز یکی از کارآفرینانی هستید که برای راه اندازی یک استارت اپ در حال برنامه‌ریزی هستید باید بدانید که در راس برنامه‌های خود مدیریت مالی استارت اپ را مد نظر بگیرید.

دوستان گرامی در این مقاله سعی کردیم شما را از اهمیت مدیریت مالی استارت اپ ها آشنا نمائیم تا با دید صحیح‌تری نسبت به مسائل مالی برای شروع یک استارت اپ، در این راه قدم بگذارید. امید است آنچه برایتان گفته شد توانسته باشد بر اطلاعات مفید شما در این زمینه بیافزاید و بتواند شما را در مسیر صحیحی از کسب و کارتان قرار دهد.

گرامیان، اگر شما نیز استارت اپی راه اندازی کرده‌اید و در زمینه‌ی مدیریت مالی استارت اپتان به تجربیات مفیدی دست یافته‌اید، در صورتی که تمایل دارید آن اطلاعات را از طریق کامنت‌ها با دیگر دوستان در میان بگذارید تا آن‌ها نیز از مطالب ارزنده‌ای که ارائه می‌کنید بهره‌مند شوند.

از اینکه همواره با ما همراه و همگام هستید از شما کمال تشکر را داریم. دوستان عزیزی که پس از مطالعه‌ی مقالات ما به سوال یا مشکلی برخورد می‌کنند، می توانند از طریق تماس تلفنی مشکلات خود را با در میان بگذارند. همکاران ما در تیم تراپی آماده‌ی پاسخگوئی به کلیه‌ی سوالات شما هستند.

تاریخ انتشار 02 تیر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر