صدها ارز دیجیتالی مختلف در بازار وجود دارد، یکی از این ارزها Zcash است که در سال 2016 راه اندازی شد و به سرعت توجه بازار را به خود جلب کرد. از جمله مزایای این ارز دیجیتالی این است که برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر به کاربران اجازه می‌­دهد تا بدون وارد کردن هویت شخصی، مبادلات خود را انجام دهند. روش­‌های زیادی برای کسب Zcash وجود دارد که یکی از پر طرفدارترین آنها استخراج ارز Zcash است. از این رو در ادامه با تراپی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد استخراج این ارز دیجیتالی کسب نمایید.

استخراج ارز دیجیتالی

توسعه ارزهای دیجیتالی موجب تغییراتی در جهان شده است. قبل از سال 2009، هیچ کس حتی تصور نمی‌کرد که روزی با حل الگوریتم‌های ریاضی بتواند درآمد کسب کند. برای دستیابی به یک ارز دیجیتالی، باید یک بلاک در یک زنجیره پیدا کنید و این بلاک را حل کنید، بلاک­‌ها توسط ماشین­‌های خاصی به نام ASIC حل می­‌شوند. این فرآیند استخراج نامیده می‌­شود، اگر تمایل به استخراج ارز دیجیتالی نظیر ZCash دارید، باید بدانید که از هر بلاک حل شده قادر به دریافت 10 ZEC خواهید بود. همه چیز ساده به نظر می­‌رسد، شما باید یک دستگاه خاص را خریداری کنید، آن را راه اندازی کنید تا بلوک­‌ها را حل کرده و به عنوان پاداش سکه دریافت کنید. اما فرایند استخراج آنطور هم که ساده به نظر می‌­رسد نیست؛ چرا که قیمت این ارزها در بازار پایدار نیست و آنالیز و تحلیل آن­ها بسیار دشوار است. در ادامه به نحوه استخراج ارز دیجیتالی ZCash پرداخته شده است.

استخراج ارز Zcash

 SHAPE  \* MERGEFORMAT

استخراج ارز Zcash  به صورت خلاصه

کل مراحل اتصال سخت افزارهای استخراج باید کمتر از 20 دقیقه طول بکشد، برای این کار فقط کافی است مراحل ارائه شده در ادامه مطلب را دنبال کنید:

کارت‌­های گرافیک خود را نصب و رایانه شخصی خود را کانفیگ کنید

یک آدرس کیف پول Zcash دریافت کنید

یک برنامه استخراج Zcash را دانلود و نصب کنید

استخراج را شروع کنید!

شروع کار با استخراج Zcash بسیار ساده است و نیازی به مدیریت ماینرهای با دستورالعمل دستی نیست.

سخت افزار استخراج ارز Zcash

ZCash نیازی به ASIC-miner خاصی ندارد ( ASICیکی از دستگاه‌های استخراج Zcash  است)، این ارز دیجیتالی همانند اتریوم با کارت گرافیکی قدرتمند قابل استخراج است. یکی از بهترین کارت گرافیکی­‌های موجود برای استخراج Zcash، کارت گرافیکی Nvidia است. توجه کنید که کارت­های گرافیکی AMD برای استخراج اتریوم از عملکرد بهتری نسبت به Nvidia برخور دارند اما Nvidia هنگام استفاده در استخراج Zcash و الگوریتم Equihash با استفاده از ماینر EWBF دارای عملکرد بهتری می­‌باشد. برای استخراج این ارز دیجیتالی باید توجه کنید که دست کم 1 گیگتا بایت رم حافظه نیاز دارید؛ چرا که EWBF از کارت گرافیک­هایی با حداقل 1 گیگا بایت رم پشتیبانی می­‌کند.

استخراج ارز Zcash

 SHAPE  \* MERGEFORMAT

انتخاب کیف پول مناسب

در ادامه به کیف پول‌­های مناسب برای ذخیره سکه­‌های Zcash اشاره شده است:

کیف پول اینترنتی: کیف پول­‌های اینترنتی، برنامه‌­هایی دارند که می­توانید برای مشاهده و مدیریت کیف پول خود در تلفن همراه، دانلود کنید.

کیف پول های سخت افزاری: طبق گفته Zcash، کیف پول سخت افزاری امن‌­ترین روش برای ذخیره Zcash شما است. اشکال این روش این است که آنها در حال حاضر فقط از آدرس­های شفاف Zcash پشتیبانی می­‌کنند و هزینه­‌های آن­ها بین 40 تا 99 دلار است.

کیف پول صرافی: جهت استفاده از کیف پول­‌های صرافی کافی است، یک حساب کاربری در صرافی که از Zcash پشتیبانی می‌­کند، ایجاد کنید. هنگام بررسی این گزینه، امنیت صرافی را نیز بررسی کنید.

انتخاب کیف پول مناسب برای ذخیره وجوه شما اهمیت زیادی دارد؛ چرا که با ذخیره ارز دیجیتال، در اصل به عنوان بانک خود عمل می­‌کنید. با این حال، بر خلاف یک بانک، پول شما هیچ پشتوانه­‌ای ندارد و اگر مکانی که در آن ذخیره می‌­شود هک شود دیگر شانسی برای بازیابی آنها وجود ندارد. بنابراین تمام گزینه­ ها را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که کیف پولی که انتخاب می­‌کنید حداکثر امنیت را دارد.

دانلود ماينر EWBF

گام بعدی دانلود برنامه استخراج EWBF از لینک‌­های رسمی و معتبر است. جدیدترین نسخه ماینر را پیدا کرده و فایل زیپ را دانلود کنید. پس از دانلود، آن را در دسک تاپ خود extract و سپس اجرا کنید.

پيوستن به يك استخر استخراج

استخر استخراج راهی مطمئن برای کسب درآمد از فرآیند استخراج است، تعداد محدودی استخر برای استخراج ZCash وجود دارد. برای پیوستن به استخر استخراج باید یک استخر مناسب معمولا با فرکانس بالاتر انتخاب کنید، سپس در صفحه اصلی یا راهنمای آن، دستورالعمل نحوه پیوستن به استخر با استفاده از ماینر انتخابی خود را پیدا کرده و دنبال کنید.

در آخر تراپی امیدوار است این راهنمای استخراج Zcash برای شما مفید واقع شده باشد، در صورت هرگونه اطلاعات بیشتر در این زمینه لطفا نظرات خود را در کامنت­‌ها بیان کنید تا دیگر کاربران نیز بهره‌مند شوند.

تاریخ انتشار 04 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر