افرادی هستند که  کسب و کارهایشان به گونه‌ای است که مرتبا با ارزهای رایج دنیا سروکار دارند. علاوه بر دلار آمریکا، یکی از پر کاربردترین ارزها برای ایرانیان لیر ترکیه است. افرادی که در طی سال به کرات به کشور ترکیه سفر می‌کنند، به این نوع ارز بسیار نیاز پیدا می‌کنند و قطعا لازم است که با لیر ترکیه به خوبی آشنایی داشته باشید. به این معنا که باید بتوانید لیر اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. آیا مایلید تا با نحوه‌ی تشخیص لیر اصلی از تقلبی آشنا شوید؟ در ادامه با تراپی همراه شوید تا شما را با نکاتی آشنا کنیم تا بتوانید لیر اصلی را از تقلبی تشخیص دهید.

بیشتر بخوانید : تشخیص دلار اصلی از تقلبی

برای تشخیص لیر اصلی از تقلبی این نکات را در نظر بگیرید

در این بخش از مقاله به برخی از نشانه‌های موجود بر روی لیر ترکیه اشاره خواهیم کرد که با توجه به آن‌ها شما می‌توانید لیر اصلی را از تقلبی تشخیص دهید.

توجه به نخ امنیتی

دو نشانه در مورد نخ امنیتی که درون لیر ترکیه وجود دارد می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید به تشخیص لیر اصلی از لیر تقلبی بپردازید.

  • نشانه‌ی اول : نخ امنیتی را به راحتی با چشم می‌توانید ببینید چه در اسکناس اصلی و چه در اسکناس تقلبی، ولی اسکناس‌های لیر اصلی در زیر نور به رنگ قرمز و آبی دیده می‌شود.
  • نشانه‌ی دوم : زمانی که می‌خواهید به تشخیص لیر اصلی از تقلبی بپردازید، باید به این نکته توجه کنید که این نخ در اسکناس‌های اصلی کاملا پیوسته می‌باشد و عدد ارزش این اسکناس به همراه TL بر روی این نخ آن نوشته شده است.

تشخیص لیر اصلی از تقلبی

توجه به نوار امنیتی پشت اسکناس

در پشت اسکناس‌های لیر نیز یک نوار امنیتی وجود دارد که بر روی آن نیز ارزش اسکناس را به همراه یک نشان TL هک کرده است و در زیر نور زرد قابل مشاهده است. بنابریان برای تشخیص لیر اصلی از تقلبی می‌توانید به این نشان نیز توجه کنید.

توجه به تصویر آتاتورک

اگر می‌خواهید به درستی به تشخیص لیر اصلی از تقلبی بپردازید، نکته‌ای وجود دارد در مورد تصویر آتاتورک که بر روی آن هک شده است. این تصویر در اسکناس‌های اصلی این عکس به صورت یک تصویر محو بر روی اسکناس لیر هک شده است و در اسکناس‌های تقلبی این تصویر قدری پر رنگ‌تر است و هنگامی که نور به آن تابیده می‌شود از سمت دیگر اسکناس این تصویر قابل مشاهده می‌باشد.

توجه به نشان هولوگرام روی اسکناس

در اسکناس‌های لیر اصلی این نشان هولوگرام دارای عدد و شکل بزرگ‌تری است و زمانی که آن را در زیر نور حرکت می‌دهید رنگ آن عوض می‌شود. ولی در اسکناس‌های تقلبی این نشان هولوگرام دارای کیفیت کمتری است و مانند هولوگرام موجود بر روی اسکناس‌های اصلی براق و شفاف نیست و هنگامی که آن را در برابر نور حرکت می‌دهید، طیف رنگی آن نسبت به نوع اصلی بسیار کمتر است.

چاپ برجسته

یک راه دیگر برای تشخیص اسکناس اصلی از تقلبی این است که به چاپ حروف برجسته بر روی آن توجه داشته باشید. برروی اسکناس‌های اصلی برخی از حروف و اعداد به صورت برجسته چاپ شده‌اند و زمانی که بر روی آن دست بکشید و یا با ناخن آن را لمس کنید، متوجه برجستگی آن می‌شوید که این خاصیت بر روی اسکناس‌های تقلبی وجود ندارد.

تشخیص لیر اصلی از تقلبی

توجه به شماره سریال

در قسمت پشت اسکناس لیر دو سری عدد نوشته شده است که به رنگ‌های قرمز یا مشکی هستند. شماره سریالی که به رنگ مشکی نوشته شده است، در زیرنو به رنگ سبز دیده می‌شود و شماره سریالی که به رنگ قرمز چاپ شده است زیر نور خورشید همچنان قرمز می‌ماند. اما در اسکناس‌های تقلبی این شماره سریال در زیر نور به رنگ مشکی تغییر رنگ می‌دهد.

توجه به عدد ارزش اسکناس

بر روی اسکناس لیر ترکیه، آن قسمت که عکس آتاتورک وجود دارد، یک شش ضلعی دیده می‌شود و زمانی که اسکناس را در زاویه‌ی غیر 90 درجه نگاه کنید، متوجه می‌شوید که عدد ارزش اسکناس بر روی آن نوشته شده است. بنابراین هنگام تشخیص اسکناس لیر اصلی از تقلبی حتما به این مورد توجه کنید.

بیشتر بخوانید : چگونگی خرید از سایت‌های ترکیه 

این‌ها مورادی بود که هنگام تشخیص اسکناس لیر اصلی از تقلبی می‌توانید به آن‌ها توجه کنید و با دقت کافی بر روی مواردی که گفته شد می‌توانید تشخیص دهید که اسکناسی که تهیه می‌کنید اصلی است و تقلبی نمی‌باشد.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار سپاسگزاریم.

تاریخ انتشار 09 آذر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر