ما به دلایل مختلفی ممکن است به فکر راه اندازی یک استارت اپ بیفتیم. شاید انگیزه ی این کار، ارائه ی محصول و خدمات جدید با ویژگی های جدید، یا اجرای یک ایده ی خلاقانه و نو، یا رسیدن به یک استقلال مالی باشد. به هر جهت هدف از راه اندازی یک استارت اپ هر چه که باشد، ممکن است با یکسری ریسک همراه باشد که باعث شود آن کسب و کار بیشتر از دو سال یا حداکثر پنج سال دوام نیاورد و پس از آن با شکست مواجه شود. بنابراین زمانی که به یک کسب و کار جدید فکر می کنیم لازم است قبل از آن نکات کلیدی مهمی که در این مقاله ذکر شده است را بدانیم تا به این ترتیب بتوانیم از میزان ریسک این کار بکاهیم. در ادامه گام های مهمی که می بایست برداریم تا بدانیم که چگونه یک استارت اپ (statrup) راه بیندازیم را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد، پس تا پایان این مقاله با تراپی همراه باشید.

گام های مهم برای اینکه یک استارت اپ (statrup) راه بیندازیم

گام اول : برای اینکه یک استارت اپ (statrup) راه بیندازیم باید تحقیق کنیم

به احتمال زیاد قبل از اینکه یک استارت اپ را راه اندازی کنید، یک ایده ی مناسب برای آن شناسایی کرده اید و اکنون تصمیم گرفته اید آن ایده را به مرحله ی اجرا بگذارید. اما قبل از آن ابتدا می بایست به دقت جستجو و بررسی کنید که آیا این ایده می تواند موفق باشد یا نه! بنابراین قبل از هر کار، ابتدا باید از طریق فرآیند اعتبارسنجی، ایده کسب و کار خود را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید. حتی از خود بپرسید که کسب و کار من قرار است چه مشکلی را حل کند و یا چه خدمتی را ارائه دهد که تا امروز افراد جامعه به آن نیازمند بوده اند.

یک استارت اپ (statrup) راه بیندازیم

گام دوم : برنامه ریزی کنید

شما نیاز به یک برنامه دارید تا بتوانید ایده ی کسب و کارتان را به واقعیت تبدیل کنید. یک برنامه ی کسب و کار یک طرح است که کسب و کار شما را از مرحله راه اندازی، برای پایداری و رشد و توسعه ی کسب و کار هدایت خواهد کرد، و این برنامه باید برای هر کسب و کار، منحصر به فرد باشد.

گام سوم : برای اینکه بتوانیم یک استارت اپ (statrup) راه بیندازیم باید سرمایه ی خود را مدیریت کنیم

ممکن است در ابتدا تصور کنید که برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک به سرمایه ی زیادی نیاز ندارید، اما واقعیت این است که شما می بایست سرمایه ی مورد نیاز برای تامین هزینه ها را تا قبل از سود دهی مد نظر داشته باشید. توصیه می شود که یک صفحه گسترده از هزینه ها را برای راه اندازی کسب و کارتان پیش روی خود قرار دهید. (هزینه ی مجوز ها، تجهیزات، هزینه های حقوقی، بیمه، نام تجاری، تحقیقات بازار، علامت تجاری، مراسم افتتاحیه، اجاره ملک و ... )

گام چهارم: برای کسب و کار خود یک ساختار مشخص کنید

کسب و کار کوچک شما می تواند یک شرکت خصوصی بوده و یا به صورت مشارکتی باشد. در هر صورت یک ساختار اولیه می بایست برای کسب و کارتان مشخص شود و به مرور زمان با تغییر نیازها، ساختار خود را تغییر دهید، چرا که یک کسب و کار برای آنکه رشد کند نیاز به تغییر دارد.                 

یک استارت اپ (statrup) راه بیندازیم

گام پنجم : نام تجاری خود را انتخاب و ثبت کنید

نام کسب و کار شما، نقش اصلی را در همه ی جوانب کسب و کارتان ایفا می کند، بنابراین شما می بایست تمام تلاشتان را بکنید تا یک نام مناسب برای آن برگزینید. هنگامی که یک نام برای کسب و کار خود انتخاب کردید، باید بررسی کنید که شرکتی با علامت تجاری مشابه با آن در حال فعالیت نباشد و بعد آن را ثبت کنید.  

گام ششم : دریافت مجوزهای لازم

بسته به نوع کسب و کار شما مجوزهایی که نیاز است داشته باشید، متفاوت است. شما می بایست تحقیق کنید که چه مجوزهایی در طول فرآیند راه اندازی استارت اپ تان نیاز است دریافت شود.

دوستان عزیز، در مقاله ای دیگر با عنوان " چگونه یک استارت اپ (statrup) راه بیندازیم "با شما بودیم. حال که می دانید برای راه اندازی یک کسب و کار جدید از کجا باید شروع کنید، قطعا بهتر و موفق تر از قبل عمل خواهید کرد. عزیزان در این زمینه سوالات و مشکلات احتمالی خود را با ما در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 26 آذر 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر