یکی از رشته هایی که می توان گفت در چند سال اخیر توجه بسیاری از دانشجویان را به خود جلب کرده است رشته MBA است. در بین دانشگاه های مختلفی که در سراسر جهان برای تحصیل در این رشته مدیریت تجاری وجود دارد دانشگاه های اروپایی توجه بسیار زیادی را نسبت به دانشگاه های امریکایی به خود جلب کرده اند. بر اساس آمار موجود می تواند گفت در طول 5 الی 8 سال اخیر میزان تقاضا برای تحصیل در رشته MBA در اروپا به شدن افزایش یافته است به طوری که از سال 2006 این مقدار به بیش از 90 درصد یا بیش از 85000 رسیده است.

برای مثال، بازار رشته MBA در آلمان، سوئیس و اتریش، حدود صد بیست ارائه دهنده و صد و پنجاه برنامه تحصیلی را پوشش می دهد. تحصیلات MBA در انگلستان در 10 سال گذشته تقریبا دو برابر شده است و بیش از یکصد و هفتاد برنامه در این زمینه ارائه شده است.

رشته MBA در اروپا

چرا تحصیل در رشته MBA در اروپا بهتر است؟

مدارس کسب و کار و مدیریت تجاری اروپایی به طور کلی ارزان تر هستند. اگرچه پول تنها چیزی نیست که برای گرفتن مدرک MBA باید در نظر گرفته شود.، اما این هزینه می تواند بطور قابل توجهی متفاوت باشد. دانشگاه های کسب و کار اروپایی برای تحصیل در رشته MBA می تواند بین 50 هزار الی 70 هزار دلار ارزان تر شود ، به خصوص اگر کسی در نظر دارد در برنامه های آموزش از راه دور شرکت کند.

برخی از برنامه های تحصیلی اروپایی امروزه به طور نامحدودی تخصصی و متمرکز شده اند. بگو، مثلا اگر می خواهید دوره تحصیلات از راه دور را طی کنید، مدرسه کسب و کار Warwick در بریتانیا برنامه ای عالی برای تحصیل آنلاین فراهم می کند که هزینه آن کمی بیش از 10 میلیون دلار برای یک سال است. اگر به دنبال انعطاف پذیری بیشتری هستید، مدرسه ESADE در اسپانیا برنامه 12 ماهه، 15 ماه یا 18 ماهه را فراهم می کند.

بهترین بخش در مورد تحصیل در رشته MBA در اروپا این است که برنامه های دوره ی اروپایی عموما کمتر از یک سال می شود، اما می توان انتظار داشت که بار یک بار سنگین تر از دوره ی MBA در اروپا باشد، اما اگر بخواهید مدرک خود را سریعتر از هر کجا بگیرید، اروپا بهترین گزینه  برای درخواست تحصیل دوره MBA است.

نحوه پذیرش گرفتن در رشته MBA

روش گرفتن پذیرش در رشته MBA می تواند کمی دشوار، پیچیده و وقت گیر باشد و از این رو باید با دقت زیادی انجام شودبریا تحصیل در این رشته شما باید به وطر کلی دارای مدرک دو ازمون به نام GRE و IELTS باشید. اولی نشان دهنده مهارت شما در زمینه مدیریت است و دیگری نشان دهنده مهارت های شما در زمینه زبان انگلیسی است. اگر در این مورد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید خواندن مقالات زیر را از دست ندهید :

بعضی از بهترین مدارس MBA در اروپا ترجیح میدهند که آزمون شخصی خود را پذیرش معیار قرار دهند، و این یکی از الزامات خاص موسسه است.با این وجود جای نگرانی نیست چرا که این تست ها شبیه به همان تست هایی است که به آنها اشاره شد.

بعد از آن شما باید گزارشی ار خوددر اختیار موسسه قرار دهید به همراه 2 توصیه نامه که از سوی اساتید معتبر مرتبط با رشته شما ارائه می شوند. در نهایت نوبت به یک مساحبه حضوری می رسد تا سرنوشت نهایی شما را تعیین کند.

رشته MBA در اروپا

هزینه های تحصیل در رشته MBA :

این هزینه تحصیل می تواند متناسب با دانشگاه مورد نظر و همچنین رشته ای که انتخاب می کنید متغیر باشد و برای یک سال بین 10 هزار یورو الی 100 هزار یورو تغییر کند. اما به طور این متوسط هزینه یک سال تحصیلی می تواند چیزی حدود 50 هزار یورو باشد. اما شما نبیاد در مورد این هزینه نگرانی داشته باشید چرا که این مدرک به اندازه ای ارزشمند است که با سر کار رفتن می توانید بسیاری از آن را پرداخت کنید چرا که کمپانی هایی اروپایی برای مدرک MBA ارزش بسیار زیادی قائل هستند.

انواع دوره های های تحصیل در رشته MBA :

تمام وقت: این دوره می تواند 1 یا 2 سال باشد. ایننوع دوره یک برنامه کامل تمام وقت است که دوره ی کارآموزی در طول تابستان دارد و در نتیجه نیاز به زمان و سرمایه گذاری دارد و بسته به نمراتی که دریافت می کنید منجر به پیشنهاد شغلی بهتر در پایان دوره می شود.

اجرایی: این نوع دوره یک زیرمجموعه تمام وقت MBA است و می تواند 1 یا 2 سال طول بکشد. متقاضی باید یک تجربه قبلی حداقل 5 سال داشته باشد تا واجد شرایط شرکت در این دوره باشد.

نیمه وقت: این دوره های آموزشی در آخر هفته ها، صبح یا شبانه است که به دانش آموزان اجازه می دهد تا کار خود را به طور منظم ادامه دهند و به همین دلیل تاثیر مثبتی در کاهش چالش هزینه های آنها دارد.

آموزش از راه دور: با توجه به این که یادگیری الکترونیکی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است شما می توانید، بدون حضور فیزیکی رد این کالج ها تحصیل در رشته MBA را آغاز کنید.

بهترین دانشگاه های تحصیل در رشته MBA در اروپا کدامند؟

آکسفورد بروکز در بریتانیا

دانشکده روتردام و اراسموس در هلند

دانشکده اتو بیسیم در آلمان

دانشگاه بازرگانی و مالی لندن در بریتانیا

دانشگاه INSEAD در فرانسه

دانشگاه Vlerick Leuven Gent در بلژیک

 

همراهان عزیز شما می توانید با مراجعه به وب سایت هر کدام از این دانشگاه ها از شرایط تحصیل در رشته MBA در اروپا آگاه شوید. امدواریم که با استفاده از این مقابه اطلاعات مورد نیاز خود را در این زمینه بدست آورده باشید.

تاریخ انتشار 31 امرداد 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر