کمی قبل‌تر برای شما عزیزان از مزایای استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال گفتیم و در قسمت اول این مقاله در مورد برخی از مزیت‌های این کیف پول‌ها مربوط به امنیت بالایی که در نگهداری ارزهای دیجیتال دارند، مطالبی را عنوان کردیم. در این مقاله نیز با تراپی همراه باشید تا شما را با چگونگی استفاده امن از کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال آشنا کنیم.

با راه‌ها و روش‌های استفاده امن از کیف پول های سخت افزاری آشنا شوید

اگر پس از مطالعه‌ی مقاله‌ی قبلی در مورد مزایای استفاده از کیف پول های سخت افزاری، این کیف پول را تهیه کرده‌اید، قبل از استفاده از آن خوب است این نکات را بدانید.

استفاده امن از کیف پول های سخت افزاری

از یک پین کد امن استفاده کنید و سعی کنید آن را به خاطر بسپارید

یکی از راه های استفاده امن از کیف پول های سخت افزاری از طریق پین کد است. پین کدی که هنگام انجام تنظیمات دستگاه وارد می‌کنید بسیار پر اهمیت است. پین کدی را انتخاب کنید که به راحتی قابل حدس زدن نباشد و سعی کنید حتما آن را به خاطر بسپارید زیرا برای دسترسی به دستگاه خود، به آن نیاز دارید. اگر قادر نیستید آن را به خاطر بسپارید، پین کد را بر روی کاغذ بنویسید و در یک جای کاملا امن نگهداری کنید.

کلمات بازیابی را به طور کاملا امن نگهداری کنید

از دیگر راه های استفاده امن از کیف پول های سخت افزاری حفظ کد 24 کمه‌ای است. کد 24 کلمه‌ای وجود دارد که دستگاه برای شما تولید می‌کند تا در مواقع نیاز، مثلا وقتی که دستگاه شما گم، ربوده یا دچار آسیب شد بتوانید با استفاد از آن کد دارایی خود را بازیابی کنید. این کد را به خوبی محافظت کنید. اگر به خوبی از آن محافظت نکنید، با استفاده از آن کلیه‌ی دارایی شما توسط شخص دیگری بازیابی شده و شما کل سرمایه ارز دیجیتال خود را از دست خواهید داد. پس در نگهداری آن کوشا باشید.

دارایی خود را در دو کیف پول دیجیتال متفاوت ذخیره کنید

هرگز همه‌ی سرمایه‌ی خود را در یک کیف پول قرار ندهید. برای اینکه جوانب احتیاط را رعایت کرده باشید، بهتر است همه‌ی سرمایه خود را به دو قسمت یا بیشتر تقسیم کنید، به هر تعدادی که راحت‌تر هستید، و آن‌ها را در کیف پول‌های مختلف ذخیره کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که حتی اگر یکی از کیف پول‌های شما در معرض خطر قرار گرفت، شما کل دارایی خود را از دست نخواهید داد و بقیه‌ی سرمایه‌ی خود را در دیگر کیف پول‌های خود هنوز در اختیار دارید.  

کیف پول سخت افزاری خود را در جای امنی نگه داری کنید

دقیقا همانطور که کیف پول‌ها مربوط به پول‌های فیزیکی خود را در یک جای امن قرار می‌دهید، شما باید این کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال خود را نیز در یک جای امن نگداری کنید که در دسترس کسی نباشد.

استفاده امن از کیف پول های سخت افزاری

از آنجا که لازم نیست به هر کجا که می‌روید کیف پول سخت افزاری را نیز با خود ببرید، سعی کنید آن را در جایی نگهداری کنید از محل  آن اطمینان حاصل کرده‌اید و هر زمان که آن را لازم دارید، بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

سخن آخر

عزیزان، این را بدانید که تائید یک معامله با استفاده از کیف پول سخت افزاری شما انجام می‌شود و نه از طریق رایانه به صورت آنلاین. پس تائید تراکنش‌ها تنها با حضور شما انجام خواهد شد. پس شما باید نهایت تلاش خود را بکنید تا دستگاه را کاملا امن نگهداری کنید که تنها برای شما قابل استفاده باشد. چرا که طبق آنچه در مقاله‌ی قبلی مطالعه کردید و آنچه در این مقاله برای شما عزیزان گفته شد، کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال کاملا امن است، اگر شما به کلیه‌ی نکات گفته شد توجه کافی داشته و در حفظ و نگهداری کد ها و رمزهای آن نهایت تلاش خود را بکنید.

گرامیان، در این مقاله نیز سعی کردیم شما را با نحوه‌ی استفاده ی امن از کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال آشنا کنیم. امید است مطالب گفته شد مورد توجه و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

در صورتی که مقالات ما را مطالعه نمودید و با سوال یا مشکلی برخورد کردید، با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کلیه‌ی سوالات شما عزیزان پاسخگو خواهیم بود.

اگر شما نیز تجربه‌ی استفاده از کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال را داشته‌اید و به نکته‌ای قابل توجه در مورد آن‌ها برخورد کرده‌اید، از طریق کامنت آن نکات ارزشمند را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

از همراهیتان تا پایان این مقاله ممنون و متشکریم.

تاریخ انتشار 27 مهر 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر