بانک HSBC پس از سرمایه گذاری توسط بنیانگذار آن در هنگ کنگ در سال 1865 و ماه مارس تاسیس شد و برای تامین مالی تجارت در حال رشد بین اروپا، هند و چین ، نامگذاری شد. در بیشتر سایت ها جزئیات تاریخچه و مشخصات بانک اچ.اس.بی.سی به عنوان یکی از بزرگترین بانک های جهان نوشته شده است. خیلی از متخصصان و خلاقان در حوزه بانکداری و IT تمایل زیادی دارند بدانند که بنیانگذار این بانک چگونه به فکر تاسیس آن افتاد اما هیچ کدام از سایت ها در رابطه با این موضوع صحبتی نکرده اند. با ما همراه باشید تا با پشت پرده ها شما را آشنا کنیم...برای ستاره شدن با الهام گرفتن از محیط اطرافتان شروع کنید...

بانک HSBC

توماس ساترلند، که یک اسکاتلندی می باشد برای شرکت ناوبری شبه جزیره شرقی کار می کرد. او متوجه شد که تقاضای قابل توجهی برای امکانات بانکی محلی در هنگ کنگ و در سواحل چین وجود دارد. این موضوع او را بر آن داشت تا به فکر ایجاد یک بانک در هنگ کنگ بیفتد و یک ماه بعد در شانگهای شعبه دیگری از آن را افتتاح کرد.

به زودی پس از تشکیل آن، بانک شروع به افتتاح شعبه کرد تا خدماتی را که مشتریان آن ارائه می داد، گسترش دهد. گرچه این شبکه تا آنجا که به اروپا و آمریکای شمالی رسید، تاکید بر ایجاد نمایندگی در چین و بقیه منطقه آسیا و اقیانوس آرام بود. HSBC پیشگام اقدامات بانکی مدرن در تعدادی از کشورها بود - به عنوان مثال، در سال 1888 اولین بانکی بود که در تایلند تاسیس شد، در آنجا اولین اسکناس های کشور را چاپ کرد.

از ابتدای سال مالی تجارت، ویژگی مهمی از کسب و کار محلی و بین المللی بانک بود، تخصصی که در طول تاریخ آن شناخته شده است. تبلت، مبادله، بانکداری تجاری و تذکرات نیز نقش مهمی ایفا کردند. در سال 1874، بانک اولین وام دولتی چین را اداره کرد و پس از آن اکثر وام های عمومی چین را صادر کرد.

در پایان قرن، پس از یک دوره قوی رشد و موفقیت تحت رهبری توماس جکسون (مدیر بخش عمده ای از آن دوره از 1876 تا 1902)، این بانک، اولین موسسه مالی در آسیا بود.

بانک HSBC : چالش ها و تغییرات

قرن بیستم، چالش ها و تغییرات زیادی را برای بانک HSBC فراهم ساخت. در اوایل قرن بیستم، بانک HSBC فعالیت های خود را در شرق گسترش داد. این امر به طور فزاینده ای در صدور وام های دولتی، به ویژه در چین، به منظور تامین مالی نوسازی و پروژه های زیربنایی داخلی، مانند ساخت و ساز راه آهن، صورت گرفت. جنگ جهانی اول منجر به اختلال و انحراف در بسیاری از کسب و کارها شد، اما دهه 1920 بازدهی خوبی در شرق را به خود گرفت و صنایع جدید توسعه یافت و تجارت کالاهای مانند لاستیک و قلع افزایش یافت. دفاتر جدید بانک در هنگ کنگ (1935) و ساختمان های جدید در شعب اصلی مانند بانکوک (1921)، مانیل (1922) و شانگهای (1923) موجب اعتماد بیشتر مردم شد.

دهه سی میلادی در دوره ای از عدم اطمینان با رکود اقتصادی و آشفتگی های سیاسی در بسیاری از بازارهای بانکی به وقوع پیوست. در جنگ جهانی دوم، اکثر کارکنان بانک در شرق، به عنوان دشمن از طریق آسیا، به زندانیان جنگ تبدیل شدند. این بانک تحت رهبری جدید آرتور مورس و از طریق سیاست محتاطانه آن برای ساخت ذخایر بزرگ در زمان صلح جان سالم به در برد. در پایان جنگ، HSBC نقش مهمی در بازسازی اقتصاد هنگ کنگ ایفا کرد. پشتیبانی آن برای مهارت های تازه واردان به هنگ کنگ به ویژه برای افزایش در تولید در این دوره حیاتی بود.

با این حال، در بازارهای دیگر، بانک HSBC نیاز به بازسازی مجدد بزرگی داشت. اکثر دفاتر سرزمین اصلی در چین در فاصله سالهای 1949 تا 1955 بسته شده بودند، و تنها دفتر شانگهای برای ادامه خدمات طولانی و حمایتی خود ادامه داد. این تغییرات باعث شد خطر بانکداری بیش از حد منافع خود را در هنگ کنگ متمرکز کند. خرید بانک مرکزی و بانک بریتانیا در خاورمیانه در سال 1959، HSBC را به مرحله جدیدی برد و در سال 1972 طیف وسیعی از خدمات را گسترش داد. تا دهه 1970، بانک با گسترش یا تشکیل شرکتهای تابعه توسعه چشمگیری یافت.

ساخت HSBC مدرن

در سال های بعد از قرن بیستم، بانک HSBC از یک بانک منطقه ای مهم به یکی از سازمان های خدمات مالی پیشرو در جهان تبدیل شد. این انتقال توسط تعدادی از مراحل انجام شد. در قرن بیست و یکم، بانک HSBC تمرکز خود را بر زادگاهش متمرکز کرد، کسب و کار خود را در چین به صورت زیست محیطی و از طریق یک سری از مشارکت های استراتژیک افزایش داد.

بانک HSBC در خدمت 38 میلیون مشتری در چهار شرکت تجاری جهانی می باش که شامل بانکداری خرده فروشی و مدیریت ثروت، بانکداری تجاری، بانکداری جهانی و بازارها و بانک جهانی خصوصی می باشد. شبکه HSBC توانسته 67 کشور در اروپا، آسیا، خاورمیانه و آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین را پوشش دهد.

 

دوستان عزیز در صورت داشتن هر گونه سوال، متخصصان تراپی ، در چت آنلاین آماده پاسخگویی به شما هستند.

تاریخ انتشار 13 مهر 1396
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
نظرات کاربران
  • تصویر آواتار
    مسعود عبادی ۲۶ مهر ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    سلام خواستم ببینم چطور میشه حساب بانکی باز کرد

    • تصویر آواتار
      پشتیبان سایت ۲۶ مهر ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
      با سلام و احترام
      دوست عزیز متاسفانه در این خصوص نمیتونیم برای شما کاری انجام بدیم . شاید همکارانی باشند که در این خصوص بتوانند شما را راهنمایی کنند ولی ما متاسفانه این خدمت را انجام نمی دهیم


      پیروز و سربلند باشید

  • تصویر آواتار
    Meysamkavand ۰۲ آبان ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
    سلام ودرود
    ببخشید یه سوال
    اگه کسی حسابی اونجا داشته باشه و بخواد انتقالش بده به ایران که براش بفرستن چطوری میشه
    مشکلی براش پیش نمیاد ؟

    • تصویر آواتار
      حامد پاکدامن ۰۳ آبان ۱۳۹۹ به این نظر پاسخ دهید
      با سلام .
      در صورتی در این بانک حسابی داشته باشید و مبلغی در این بانک موجود داشته باشید میتوانیم آن را برای شما به ایران منتقل کنیم . در این خوصو میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

      • تصویر آواتار
        K.m ۰۲ دی ۱۳۹۹
        سلام وقتتون بخیر شما نسبت به بانک های SHB کامبوج هم اطلاعات دارین؟؟

      • تصویر آواتار
        رسول ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
        سلام کارشناسی رو لطفا معرفی کنید بتونم در خصوص دریافت چک بانک اچ اس پی سی صحبت کنم تشکر

فرم ارسال نظرات کاربر