اگر شما برای دانشگاه یا کالج یک کشور انگلیسی زبان درخواست کنید و زبان انگلیسی زبان شما نباشد، مجبور هستید یک آزمون استاندارد برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود انتخاب کنید. و این سوال بزرگ برای شما مطرح می شود: از بین دو آزمون IELTS یا TOEFL کدامیک را باید انتخاب کنم؟ بیایید تفاوت بین این دو را بیابیم. زبان آموزان برای دو آزمون آیلتس و تافل، چهار مهارت اصلی را مطالعه می کنند: خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن. آیلتس و تافل، دو آزمون استاندارد هستند که نمرات آن در سراسر جهان سازگار است. با ما همراه باشید تا با تفاوت بین تافل و آیلتس بیشتر آشنا شوید و بین گرفتن مدرک آیلتس و تافل، بهترین را انتخاب کنید.

تفاوت بین تافل و آیلتس

IELTS و TOEFL محبوب ترین آزمون های زبان انگلیسی استاندارد در سراسر جهان می باشند. آیا ذهن شما هم درگیر سوالاتی مانند "تفاوت بین تافل و آیلتس چیست؟" ، "تافل بهتر است یا آیلتس؟" ، "تافل سخت تره یا آیلتس؟" و ... می باشد. در این مطلب تلاش شده به بیشتر سوالات شما در این زمینه پاسخ داده شود.

ترم هفت دوره کارشناسی بودم که با خانواده به روسیه سفر کردم. فردی که تور لیدر ما به حساب می آمد استاد دانشگاه یکی از معروف ترین دانشگاه های شهر مسکو بود. دوره کارشناسی را در ایران گذرانیده بود و کارشناسی ارشد و دکترا را در کشور روسیه. من هم که تمایل زیادی به ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشتم با ایشان صحبت کردم تا از تجارب شان بهره مند شوم و آگاهی کاملی در رابطه با تفاوت بین تافل و آیلتس بدست آورم. ایشان معتقد بود که در ابتدا کشورهایی که در زمینه رشته تحصیلی من بارزتر است را شناسایی کنم و لیست دانشگاه های آن کشورها را پیدا کنم. کشورهایی که از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، آب و هوا و .... بیشتر با شرایط و روحیات من سازگار است را انتخاب کنم و سپس شروط پذیرش هر دانشگاه را بررسی نمایم. پس از آن با توجه به شرایط دانشگاه منتخبم، برای آزمون زبان آن آمادگی پیدا کنم.

در این مقاله نگاهی به این دو امتحان می اندازیم و آنها را در کنار یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم کدامیک از این ها سریعترین راه را برای شروع تحصیلات شما در خارج از کشور به شما پیشنهاد می دهند. در این راه مجموعه تراپی نیز به شما کمک خواهد کرد. هر یک از این آزمون ها را انتخاب کردید برای ثبت نام روی کمک ما حساب کنید.

سفارش ثبت نام آزمون

مقایسه آزمون تافل و آیلتس

از لحاظ ساختار آزمون، تفاوت بین تافل و آیلتس نزدیک به صفر است. هر دو آزمون تافل و آیلتس به 4 بخش تقسیم می شوند: نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن و خواندن. تافل معمولا حدود 4 ساعت طول می کشد، در حالی که IELTS معمولا کمتر از آن است - حدود 2 ساعت و 45 دقیقه. اکنون ما بعد از تعریف هر آزمون، در مورد اینکه کدام آزمون به شما مهارت های عملی بهتری برای زندگی ، کار و تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان ارائه می دهد؛ بحث خواهیم کرد. با ما همراه باشید...

آیلتس چیست؟

سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS) محبوب ترین آزمون مهارت های انگلیسی در سطح بالا برای تحصیل، کار و مهاجرت با بیش از دو میلیون آزمون در سال گذشته است. آیلتس تمامی مهارت های انگلیسی شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را بررسی می کند. این آزمون به گونه ای طراحی شده است که نمره آن مشخص می کند چگونه از انگلیسی در تحصیل، کار و در زندگی جدید خود در خارج از کشور استفاده می کنید. آزمون های IELTS توسط برخی از متخصصان پیشرو در زمینه ارزیابی زبان، توسعه یافته است.

تفاوت بین تافل و آیلتس

تفاوت بین آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

بدیهی است که آیلتس جنرال آسان تر از آکادمیک است. فرمت آکادمیک، به طور گسترده ، برای کسانی است که می خواهند در یک دانشگاه انگلیسی زبان یا موسسات تحصیلات عالی تحصیل کنند. پذیرش دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد بر اساس نتایج آزمون آکادمیک است.

تافل چیست؟

تافل یک آزمون استاندارد برای اندازه گیری توانایی زبان انگلیسی است برای افرادی که تمایل به ثبت نام در دانشگاه های انگلیسی زبان دارند. مدرک این آزمون توسط بسیاری از موسسات علمی و حرفه ای انگلیسی زبان پذیرفته شده است.

آزمون TOEFL iBT توانایی شما را در استفاده و درک زبان انگلیسی در سطح دانشگاه می سنجد و آن را ارزیابی می کند که چگونه شما مهارت های شنیداری، خواندن، صحبت کردن و نوشتن را برای انجام کارهای دانشگاهی ترکیب می کنید.

تفاوت بین تافل و آیلتس

تفاوت بین تافل و آیلتس

همانطور که در ابتدای صحبت گفتیم این دو آزمون از لحاظ ساختار مشابه هم هستند. اما در هر بخش تفاوت هایی با هم دارند. در ادامه به تفاوت بین تافل و آیلتس در هر چهار بخش نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن و خواندن می پردازیم.

Reading

آزمون TOEFL در این بخش شامل سوالات چند گزینه ای مانند آزمون های دانشگاهی می باشد.

آزمون IELTS دارای طیفی از 15 نوع سؤال از جمله پاسخ کوتاه، درست و غلط، خلاصه و چند گزینه ای است. با استفاده از آزمون آیلتس، می توانید مقاله علمی یا غیر آکادمیک را انتخاب کنید. در زندگی واقعی، شما به ندرت سوالات چند گزینه ای (خارج از شرایط امتحان) را درخواست می کنید، بنابراین IELTS به شما یک تجربه واقعی تر و عملی تر می دهد. امتحان نیز به بخش های 3x20 دقیقه تقسیم شده است که به تدریج سخت تر می شود.

Listening

تفاوت اصلی بین این دو آزمون در Listening این است که آزمون TOEFL همیشه مطابق با استاندارد زبان انگلیسی آمریکایی است، در حالی که در آزمون IELTS، شما می توانید بین زبان های انگلیسی از ایرلند، ولز، ایالات متحده آمریکا، استرالیا یکی را انتخاب کنید.

آزمون تافل در قسمت Listening بین 40 تا 60 دقیقه طول می کشد و بر اساس سوالات در مورد شرایط زندگی دانشگاه است.

بخش Listening در آزمون IELTS حدود 30 دقیقه طول می کشد، که به 4 بخش تقسیم می شود و می تواند یک سخنرانی اطلاعاتی، گفتگو در یک زمینه علمی و یا سخنرانی علمی را پوشش دهد.

Speaking

امتحان زبان TOEFL یک مکالمه 20 دقیقه ای با کامپیوتر است که در یک مرحله انجام می شود. سؤالات آن مربوط به دانشگاه و در مورد چیزهای مختلف مانند خانواده و .... می باشد و شما باید نظر خود را در مورد متن موضوع انتخاب شده ارائه دهید.

امتحان زبان IELTS کمی کوتاه تر است: 12-15 دقیقه طول می کشد. این آزمون به 3 بخش تقسیم شده است. در بخش 1 در طول امتحان IELTS، شما در مورد خانه، مشاغل و مطالعات خود صحبت خواهید کرد و باید در بخش 2 یک مونولوگ 2 دقيقه ای را با يک موضوع مشخص آماده کنيد. در پایان و در بخش 3، شما باید به سوالات بر اساس موضوعی که در ابتدا در بخش 2 گفتگو کرده اید پاسخ دهید.

Writing

آزمون TOEFL در این بخش 2 سوال می باشد که به مدت 50 دقیقه طول می کشد و بر روی کامپیوتر تایپ می شود. اولا، شما باید یک متن را بخوانید و به یک سخنرانی حدود 2 دقیقه گوش کنید. بر اساس این اطلاعات، شما باید پاسخ کوتاه به یک سوال خاص را بنویسید. پاسخ بعدی که نیاز به نوشتن دارید نیاز به پاسخ طولانیتری دارد (بین 450 تا 600 کلمه).

آیلتس Academic و General Traning در این بخش متفاوت هستند. آزمون آکادمیک برای افرادی که برای رفتن به دانشگاه درخواست می کنند مناسب تر است و دارای 2 قسمت است که حدود 1 ساعت طول می کشد. این پاسخ ها دست نوشته اند. سوال اول شامل تفسیر یک نمودار یا جدول می باشد و سوال بعدی شامل یک پاسخ کوتاه 250 کلمه ای به عنوان یک بحث است. این سوالات کاملا یکسان است،تنها تفاوت بسته به این است که آیا شما تمایل دارید به صورت دستی بنویسید یا از یک لپتاپ برای نوشتن استفاده کنید. در هر صورت، ایده خوبی است که هر دو نوع نوشتن را بدون توجه به روش ارزشیابی که در آن تصمیم می گیرید تمرین کنید.

تافل بهتر است یا آیلتس؟

تفاوت بین تافل و آیلتس

امیدوارم تا اینجای مطلب توانسته باشیم شما را با تفاوت بین تافل و آیلتس آشنا کرده باشیم. سوالی که همیشه با افرادی که تمایل به تحصیل در خارج از کشور یا مهاجرت دارند همراه است این می باشد که تافل بهتر است یا آیلتس؟

این سوال برای من هم یکی از مهم ترین سوالاتی بود که از تور لیدرمان پرسیدم. ایشان معتقد بود هیچ برتری بین این دو آزمون وجود ندارد ابتدا باید هدف تان را مشخص کنید. اگر هدفتان مهاجرت باشد؛ گرفتن مدرک آیلتس گزینه بهتری می باشد و در صورتی که تمایل به تحصیل در خارج از کشور را دارید باید به شرایط درج شده پذیرش دانشجو آن دانشگاه توجه داشته باشید. در حالی که IELTS بیشتر آزمون دانشگاه های انگلیسی زبان است، تافل بیشتر در دانشگاه های آمریکا پذیرفته شده است. تقریبا هر کالج آمریکایی نمره TOEFL را قبول می کند، هر چند که برای آیلتس این حرف را نمی توان گفت!

 

تاریخ انتشار 23 امرداد 1396
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
گیفت کارت پی پال چیست
سقف حساب پی پال
آموزش پی پال
امنیت پی پال
حساب پرسونال پی پال
حساب پریمیر پی پال
تبدیل پی پال به پرفکت مانی
درگاه اینترنتی پی پال
شارژ حساب پی پال
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر