اگر شما تصمیم بگیرید به کشور دیگری مهاجرت کنید، ابتدا سعی می‌کنید مقدمات کار را فراهم کنید و تحقیقات لازم را در مورد کشورهای مختلف انجام دهید، حتی بگردید تا آسان‌ترین کشورها رابرای مهاجرت انتخاب کنید. یا نه، ممکن است برای مهاجرت به کشوری که مد نظر دارید مثل استرالیا یا کانادا اطلاعات کافی به دست آورید. اما با وجود اینکه ممکن است شما تمام جوانب کار را بسنجید، اما مشکلات کلی وجود دارد که اکثر مهاجران برای زندگی در کشوری دیگر با آن مواجه هستند. در این مقاله تراپی به ذکر مشکلات مهاجران برای زندگی در یک کشور خارجی پرداخته است.

مهاجرت به خارج از کشور

به طور کلی زمانی که شما به کشوری دیگری سفر می‌کنید، چون در یک محیط جدید قرار می‌گیرید با آداب و رسوم و شرایط اجتماعی و فرهنگی متفاوت، ممکن است که در ابتدا زندگی برای شما قدری طاقت فرسا شود. این شرایط ممکن است برای شما استرس‌زا باشد و در آن لحظه ندانید که هنگام رویارویی با مشکلات چه واکنشی باید نشان دهید و چطور بر مشکلات خود فائق آئید.

مشکلات مهاجران

به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم برخی از مشکلات مهاجران برای زندگی در خارج از کشور را برای شما ذکر کنیم تا قبل از رفتن، این موارد را در نظر بگیرید و زمان اقامت در خارج از کشور با این مشکلات مواجه نشوید.

مشکلات مهاجران که ممکن است در خارج از کشور با آن‌ها مواجه شوند

در این بخش از مقاله به ذکر مهم‌ترین مشکلاتی پرداخته‌ایم که عدم آشنایی با آن‌ها می‌تواند برای مهاجران مشکل ساز شود.

وفق دادن خود با شرایط جدید

به عنوان یک مهاجر که به خارج از کشور نقل مکان کرده است، برای شما شانس بزرگی به وجود آمده است که بتوانید در یک کشور بزرگ با امکانات فوق العاده زندگی کنید. البته این در کنار مزیت‌هایی که دارد ممکن است فشار زیادی به شما وارد کند و تا خود را با شرایط جدید وفق دهید اندکی اذیت شوید. اما باید بگوئیم تنها شما نیستید که در این شرایط قرار گرفته‌اید و مطمئنا آخرین نفر هم نخواهید بود، پس آرامش خود را حفظ کنید و اصلا نگران نباشید.

زبان

اگر برنامه ریزی کرده‌اید به کشوری سفر کنید که زبان مردم آن با زبان شما کاملا متفاوت است، این قطعا برای شما ذلهره‌آور خواهد بود چرا که در آنجا، هنگام برقراری ارتباط با دیگران قطعا با مشکل مواجه خواهید شد.

پس توصیه می‌شود قبل از سفر به آن کشور حتما زبان رایج آن‌جا را بیاموزید. در این صورت با مشکلات جدی جهت برقراری ارتباط با مردم آن کشور مواجه نخواهید بود.

تنها بودن

بسیاری از افراد ممکن است به خاطر ترس از تنهایی در یک کشور دیگر دچار استرس شدید بشوند و این در تصمیم گیری‌های آن‌ها موانعی را به وجود آورد. اما باید به آن‌ها بگوئیم که اجازه ندهید این ترس بر شما غلبه کند. درست است که تنهایی، در ابتدا اندکی برای شما ملال آور خواهد بود، اما در صورتی که از مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط با دیگران برخوردار باشید، در این صورت پس از مدتی دیگر با مشکل تنهایی مواجه نخواهید بود. البته این کمی زمان بر است، اما مهم این است که شما تلاش خود را بکنید تا بتوانید افراد درست را به خود جذب کنید و با آن‌ها ارتباط بگیرید.

مشکلات مهاجران

مشکلات مالی

زمانی که در یک کشور خارجی زندگی می‌کنید، سازماندهی امور مالی و مدیریت پول، کاری بسیار سخت و دشوار است و در صورتی که در یک کشور خارجی با مشکلات مالی مواجه شوید، زندگی برای شما بسیار سخت خواهد شد. پس توصیه می‌شود که حتما برای امور مالی خود یک مشاور مالی داشته باشید و سعی کنید با مشورت او هر کاری که مربوط به مسائل مالیتان می‌شود انجام دهید.

مراقبت‌های بهداشتی

دیگر مشکلات مهاجران می تواند مربوط به مسائل بهداشتی درمانی باشد. بنابراین قبل از سفر حتما خود را بیمه کنید. داشتن بیمه‌ی جهانی برای مهاجران لازم است. داشتن یک برنامه بین المللی بیمه درمانی قبل از عزیمت به خارج از کشور ، استرس هزینه و دستیابی به پزشک را در شما کاهش خواهد داد و آرامش خاطر را برای شما فراهم می‌کند.

بیشتر بدانید : نکات ضروری که قبل از مهاجرت به کشورهای دیگر باید بدانید (قسمت اول)

یکی دیگر از مشکلات مهاجران در یک کشور دیگر مربوط به مسائل امنیتی است. شرایط امنیتی یک کشور نیز ممکن است برای مهاجران نگران کننده باشد. اینکه شما ندانید کشوری که برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید در چه شرایطی از لحاظ امنیت قرار دارد، می‌تواند بعد از سفر برای شما مشکل ساز بشود. پس توصیه می‌شود قبل از اینکه کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید، ابتدا شرایط امنیتی را در آن‌جا بررسی کنید.

سخن آخر

این موارد که ذکر شد، مهم‌ترین مشکلات مهاجران هنگام اقامت در یک کشور دیگر است. با دانستن آن‌ها شما می‌توانید قبل از سفر خود را آماده کنید تا با مشکلات مهم و جدی مواجه نشوید.

تاریخ انتشار 08 دی 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر