در قسمت اول این مقاله گفتیم که انتخاب نام دامنه باید به درستی انجام شود و به این منظور برخی از مهمترین نکات برای انتخاب و ثبت نام دامنه‌ی مناسب را برای شما بیان کردیم. گفتیم که نام دامنه باید کوتاه و منحصر به فرد باشد و همچنین طوری انتخاب شود که تلفظ و املای آن آسان باشد و در ذهن‌ها ماندگار شود. در مقاله‌ی قبلی گفتیم که یک نام دامنه‌ی مناسب باید این قابلیت را داشته باشد که برند شود، یعنی قابل اعتماد و محبوب باشد. در این مقاله نیز به ذکر نکاتی دیگر در زمینه‌ی انتخاب بهترین نام دامنه برای شما خواهیم  پرداخت. لطفا با تراپی همراه باشید.

بهترین نام دامنه

چند نکته جهت انتخاب بهترین نام دامنه برای وبلاگ یا وب سایت

  • برای انتخاب بهترین نام دامنه می‌توانید به وب سایت Thesaurus.com مراجعه نمائید. در این وب سایت کلیه‌ی نام‌های مترادف با نام مورد نظر شما به شما پیشنهاد می‌شود و می‌توانید از بین آن‌ها یک انتخاب بهینه داشته باشید. اما نوجه نمائید که حتما نامی که از بین نام‌های پیشنهادی این وب سایت انتخاب کرده‌اید، در فرهنگ لغات چک کنید که جز کلمات استاندارد باشد.
  • اگر نام دامنه‌ای که مورد نظر شماست قبلا گرفته شده است، این پایان کار نیست و بهتر است که نگران نباشید، گاهی اوقات، امکان این وجود دارد که بتوانید آن نام را انتخاب کنید به شرطی که نام دامنه در حال حاضر در حال استفاده نباشد در این صورت شانس بسیار خوبی نصیب‌تان شده است و احتمالا شخصی قبلا آن را خریداری نموده تا بعدا آن را به فروش برساند و شما می‌توانید با او تماس گرفته و درخواست خرید آن دامنه را نمائید. می‌توانید از وب سایت who.is ایمیل مالک را دریافت نمائید.
  • قبل از اینکه نام دامنه را خریداری نمائید برای انتخاب بهترین نام دامنه حتما تاریخچه‌ی آن را بررسی کنید چرا که ممکن است نام دامنه‌ای که شما قصد خرید آن را دارید قبلا توسط شخص دیگری خریداری شده باشد اما مالک آن به دلایلی از استفاده از آن ممنوع شده باشد. برای چک کردن تاریخچه‌ی نام دامنه می‌توانید از Wayback Machine استفاده نمائید. Wayback Machine یکی از ابزارهای است که بسیار آسان است و به شما نشان خواهد داد که هر دامنه در گذشته چگونه مورد استفاده قرار گرفته است. به خصوص اگر قصد دارید دامنه‌ای را خریداری کنید که قبلا خریداری شده و اکنون دیگر در هیچ وب سایتی استفاده نمی شود. یکی دیگر از ابزارهایی که می‌توانید برای بررسی تاریخچه‌ی یک دامنه مورد استفاده قرار ابزار who.is است. این ابزار نیز بسیارشناخته شده است و می‌تواند اطالاعات بسیار مفیدی را در مورد سوابق نام دامنه‌ی انتخابی به شما بدهد.

بهترین نام دامنه
  • همانطور که می‌دانید تعداد علاقه‌مندان به شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است و کاربران و مخاطبان شما نیز بسیار مایلند که شما را در شبکه‌های اجتماعی هم ببینند. بنابراین سعی کنید در انتخاب بهترین نام دامنه، آن نام را طوری انتخاب کنید که با افزودن پیشوند یا پسوند به آن نامی برای خود برگزینید مشابه نام دامنه‌تان، که در شبکه‌های اجتماعی نیز بتوانید به راحتی توسط کاربران و مخاطبان‌تان تشخیص داده شوید.
  • اگر می‌خواهید که برای پشتیبانی دامنه و استفاده از آن با مشکل مواجه نشوید، برای خرید دامنه حتی الامکان شرکتی را انتخاب کنید که مطمئن باشد و در ارائه خدمات، پشتیبانی و ... سابقه خوبی داشته باشد.
  • با توجه به این که ممکن است نام دامنه‌ی مورد نظر شما در سایت‌های مختلف، با قیمت‌های متفاوتی عرضه شود. بنابریان هنگام خرید دقت نمائید و به چند وب سایت مختلف سر بزنید تا بتوانید از وب سایت‌هایی که دامنه را با مناس‌بترین قیمت‌ها ارائه می‌دهند، خریداری نمائید
  • شاید برای شما تعجب آور باشد اما این روزها ربودن دامنه به شدت اتفاق می‌افتد. ربودن دامنه می‌تواند چندین معنا داشته باشد که معمول‌ترین آن عبارتست از هک شدن پسورد دامنه‌ی شما. به این ترتیب هر کسی که بتواند به اکانت دامنه‌ی شما دسترسی پیدا کند می‌تواند هر کاری با آن انجام دهد. برخی از ارائه دهندگان دامنه، امکان این را برای شما قرار داده‌اند که بتوانید دامنه‌ی خود را قفل نمائید. بنابراین توصیه می‌شود حتما این کار را انجام دهید تا مانع از سو استفاده‌ی هکرها از حریم خصوصی‌تان شوید.

از توجه و همراهی‌تان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. از طریق تماس تلفنی، سوالات و مشکلات خود را با همکاران ما در تیم تراپی در میان بگذارید.

تاریخ انتشار 20 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر