در قسمت اول مقاله ی " نکات ضروری که قبل از مهاجرت به کشورهای دیگر باید بدانید" به یکسری نکات اشاره کردیم که قبل از سفر باید بدانید؛ از جمله، مشخص کردن محل سکونت، بیمه بهداشت و سلامت، نکات مربوط به رانندگی و گواهینامه و...در این مقاله در ادامه ی نکات گفته شده نکات مهم دیگری را برای شما بیان خواهیم کرد. لطفا در این مقاله نیز همراه ما باشید.

نکات ضروری که قبل از مهاجرت به کشورهای دیگر باید بدانید

در مقاله ی قبلی گفتیم که، شما باید حتما بدانید که قرار است به محض ورود به کشور مورد نظرتان در کجا ساکن شوید و وضعیت مسکن خود را مشخص کنید، همچنین باید بیمه نامه ی معتبری داشته باشید و نیز در صورتی که قصد رانندگی در آن کشور را داشته باشید باید گواهینامه ی معتبر بین المللی داشته باشید. علاوه بر این ها موارد دیگری وجود دارد که در ادامه آن ها را برای شما ذکر خواهیم کرد.

برنامه ریزی مالی

حساب بانکی

از جمله نکاتی که قبل از مهاجرت به کشورهای باید مد نظر داشته باشید، داشتن یک حساب بانکی است. دیگر نوسانات ارزی و هزینه ی تراکنش ها، باعث می شود که شما هزینه های غیر ضروری در هنگام انجام تراکنش های مالی، پرداخت می کنید. برای اجتناب از اینگونه هزینه ها، بهتر است که یک حساب بانکی بین المللی باز کنید که به طور خاص برای تبادلات مالی خود از آن استفاده کنید. همچنین می توانید در کشور محل اقامت، یک حساب بانکی محلی باز کنید و تراکنش های مالی روزانه تان را با استفاده از آن انجام دهید. یک گزینه ی دیگر برای مهاجران وجود دارد و آن هم این است که یک حساب بانکی مهاجرت باز کنند، به این ترتیب می توانید در حساب خود چند نوع  ارز رایج را نگهداری کنید.

قبل از مهاجرت به کشورهای دیگر

برنامه ریزی برای اموالتان

برنامه ریزی اموالتان یکی از مواردی است که قبل از مهاجرت به کشورهای دیگر باید حتما انجام شود. این گزینه مربوط می شود به اموال و املاک و دارایی های شما که باید مشخص شود به طور مثال اگر در کشور خارجی فرد دچار مشکل شد و در آن کشور فوت کرد، تکلیف اموالش چه می شود؟ برای این مسئله در کشورهای مختلف قوانین متفاوتی وجود دارد که بسته به کشور مقصد، شما می توانید تکلیف اموال خود را مشخص کنید.

سایر نیازمندی هایی که نباید فراموش کنید و می بایست در سفر همراه خود داشته باشید

چنانچه در کشور خود دارای مسکنی هستید که آن را بیمه کرده اید و یا اینکه وام بانکی پرداخت نشده دارید، حتما قبل از خروج باید مسئولین مربوطه را مطلع سازید و آن ها را در جریان سفر خود قرار دهید. ضمنا توصیه می شود، حتما آدرس و شماره تلفن جدید خود را در اختیار آن ها قرار دهید تا در مواقع نیاز بتوانند با شما تماس بگیریند و مشکلی برای شما پیش نیاید.

در این مقاله و مقاله ی قبلی سعی کردیم تا هر آنچه از نکات ضروری که قبل از سفر مورد نیاز شما است ذکرکنیم. موارد گفته شده تقریبا کلیه ی موارد مهمی بود که شما حتما باید قبل از مهاجرت به کشوری دیگر از آن ها اطلاع پیدا می کردید. پس با مطالعه ی دقیق آن ها سعی کنید به خودتان کمک کنید تا استرس و دلهره ی قبل از سفر را در خود کاهش دهید.

بیشتر بخوانید : 

مهاجرت با تدریس زبان انگلیسی

مهاجرت به ترکیه 

آسان ترین راه برای مهاجرت به کانادا

دوستان عزیز و همیشه همراه تراپی، سعی کنید این دو مقاله را به دقت مطالعه کنید و نکات گفته شده را به دقت مرور کنید. در صورتی که پس از مطالعه و بررسی به مشکلی برخورد کردید و یا سوالی در ذهنتان به وجود آمد حتما سوال یا مشکل خود را از طریق تماس تلفنی با همکاران ما در میان بگذارید. تیم حرفه ای تراپی آماده ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان هستند. گرامیان خدمت رسانی به شما، افتخار ماست. لطفا با ما تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 01 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر