صرفه‌جویی در هزینه و پرداخت بدهی‌های کارت اعتباری برخی از رایج‌ترین مشکلاتی هستند که افراد با آن سروکار دارند. در حال حاضر میانگین تعداد کارت‌های اعتباری به بالاترین حد خود رسیده و مصرف کنندگان بیشترین هزینه‌های خود را با استفاده از کارت‌های اعتباری پرداخت می‌کنند. به علت بازخورد خوبی که مقاله مزایای کارت اعتباری داشت این مقاله جهت بهره‌مندی بیشتر از این مزایا نوشته شده است. در ادامه با تراپی همراه باشید تا به مصاحبه سایت CreditCards.com با یک متخصص امور مالی در مورد بهبود چشم انداز مالی آشنا شویم.

بهره مندی بیشتر از مزایای کارت اعتباری

روش‌های متفاوتی وجود دارد که به شما در جهت بهره‌مندی از افزایش مزایای کارت اعتباری کمک می‌کند. این روش‌ها همچنین شما را در افزایش پس‌انداز ماهانه و انتخاب بهترین کارت اعتباری نیز یاری می‌کنند. در ادامه به هشت مورد از این مزایا اشاره شده است.

 1. از پاداش کارت اعتباری برای پرداخت هزینه‌های سفر غافل نشوید

طبق گفته آرتا، مدیر محصول کارت اعتباری و پاداش در BECU، اگر شما هزینه‌های مربوط به سفرتان را با کارت اعتباری پرداخت می‌کنید و به دنبال امتیاز گرفتن از آن هستید، بهتر است از کارت اعتباری منحصر بفردی که وابسته به یک شرکت هواپیمایی خاص باشد، استفاده نمائید. همچنین برخی از کارت‌های اعتباری محبوب در حال حاضر اجازه سفر با هر شرکت هواپیمایی، رزرو هر هتل، اجاره خودرو و حتی سفر با خطوط کروز را هم می‌دهند.

او همچنین اضافه کرد که کارت‌های اعتباری ساده نیز پاداش‌هایی را ارائه می‌دهند که می‌توانند برای هر چیز، از جمله سفر، استفاده شوند. با استفاده از این نوع کارت‌ها مسافر می‌تواند بلیط خود را با بهترین قیمت از خطوط هوایی متعدد یا ارائه دهندگان خدمات مسافرتی خریداری کند.

 2. از تخفیف‌های کارت اعتباری خود مطلع شوید

اکثر افراد فکر می‌کنند که انتخاب بهترین کارت اعتباری براساس نیازها و خواسته های‌شان است در صورتیکه اینگونه نیست. اطلاع از مزایای کارت اعتباری پس از انتخاب آن موضوع بسیار مهمی است، کلید به حداکثر رساندن مزایای کارت‌تان اطلاع از زمانی است که مرتبا هزینه‌های کارت خود را در طول بازه زمانی مناسب پرداخت کنید. در این صورت امکان دریافت تخفیف ۵ درصدی در یک ماه استفاده از بنزین یا مواد غذایی را خواهید داشت.

گرفت تخفیف با استفاده از مزایای کارت اعتباری

 3. محاسبه هزینه‌های مرتبط با امتیاز کارت اعتباری

ممکن است شما مصرف کننده‌ای زرنگ و دانا در افزایش امتیاز باشید، اما مواظب خط قرمزهای موجود باشید وگرنه تلاش های‌تان بی‌ارزش می‌شود. از میزان پاداش دریافتی کارت اعتباری خود و همچنین هزینه‌ای که باعث دریافت این پاداش شده درک درستی داشته باشید. در صورتیکه خرج ها‌ی‌تان بیش از حد انتظار باشد با اینکه بر روی کاغذ هنوز پاداش دریافت می‌کنید، اما هیچگاه آن را دریافت نمی‌کنید.

 4. استفاده از امتیاز پاداش ها برای کارهای دوستانه

به چهارمین راهکار جهت بهره‌مندی از مزایای کارت اعتباری رسیده‌ایم. داوطلب شدن برای کار خیر، اهدا کردن و دیگر کارهای انسان دوستانه برای دیگران و حس خوب خودمان مفید است. درصورتیکه بخواهید با حقوق خود اقدامات خیرانه انجام دهید، پاداشی برای این کار شما در نظر گرفته خواهد شد. بعضی از کارت‌های اعتباری به صاحبان‌شان اجازه می‌دهند که امتیازی جهت هدیه یا اهدا دریافت کنند، این کار باعث به اشتراک گذاشتن عشق و علاقه در بین همگان می‌شود.

 5. چقدر پول به‌ همراه خود دارید

بیشتر مردم در استفاده از کارت های اعتباری خود راحت هستند، آنها ممکن است حتی با مخارج زیاد خود فرصت‌های به حداکثر رساندن میزان پاداش خود را از دست بدهند. زمانیکه کارت‌های خود را در کیف پولتان نگاه می‌کنید، چک کنید که آیا هنوز هم از مزایایی که در وهله اول باعث جذب شما شده‌اند برخوردار هستند؟ از جمله این مزایا می‌توان به بیمه مسافرتی و حمایت از خرید مصرف کننده اشاره کرد. اگر کارت‌تان دیگر نیازهای شما را برآورده نمی‌کند، کارت جدیدی که منطبق با میزان خرج شما باشد را انتخاب کنید.

 6. بهترین کارت را برای پرداخت هزینه‌ها انتخاب نمائید

پاداش‌های کوچک و انگشت شمار، شما را ثروتمند نمی‌کنند. در عوض هزینه‌های خود را با کارتی انجام دهید که پاداش‌های آن مورد نیاز شما باشد. کارتی را انتخاب کنید، که پاداش‌های آن به راحتی در اختیار شما قرار گیرد.

 7. بدهی‌های خود را در زمان‌های کوتاه به کارت‌های اعتباری پرداخت کنید

بعضی از افراد یک بار در ماه صورت حساب خود را پرداخت می‌کنند، اما بهتر است که بدهی‌های خود را چند بار در ماه حتی یک یا دو بار در هفته بپردازید. یکی از کاربران در این مورد اشاره می‌کند که پرداخت‌هایش را به طور مداوم می‌پردازد تا از برابری میزان مخارج و بودجه‌اش مطمئن شود. بیشتر شرکت‌های کارت‌های اعتباری اجازه ورود و پرداخت را در هر زمانی به شما می‌دهند اما میزان هزینه آن را مستقیما از حساب‌تان کسر می‌کنند.

بهبود امور مالی با استفاده از مزایای کارت اعتباری

 8. نکات بهبود امور مالی

پس‌انداز در طول سال حیاتی است. هشتمین راهکار از مزایای کارت اعتباری به بهبود امور مالی و حداکثر استفاده از کارت اشاره می‌کند. براون مدیر عامل مصرف کنندگان بانک چییز به سه نکته در مورد شکل مالی بهتر اشاره می‌کند.

  • از صفر شروع کنید، صفر زمانی است که پول‌تان خرج، پس‌انداز یا به اشتراک گذاشته شده است. بودجه‌ای را در نظر گرفته و هر ماه آن را صفر کنید.
  • هفته‌ایی را در نظر بگیرید و در آن از خرید موارد غیر ضروری اجتناب کنید. پول ذخیره شده می‌تواند به پس‌اندازتان اضافه شود.
  • در آخر به پول پس‌انداز شده خود در این مدت فکر نکنید، این پول در زمانی که به آن نیاز دارید به کمک‌تان می‌آید.

می‌توانید از مقدار کم شروع به پس‌انداز کنید. در آخر آن چیزی مهم است که پس‌انداز کرده‌اید.

تاریخ انتشار 08 بهمن 1397
نویسنده  پریسا رضایی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
انواع مستر کارت
مستر کارت چیست
نحوه خرید با مستر کارت
ویزا کارت چیست
ساخت ویزا کارت
ساخت مستر کارت
تفاوت کارت مجازی و گیفت کارت چیست؟
پرداخت هزینه ریپورت آزمون تافل iBT
ویزا کارت هک شده چیست؟
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر