به طور کلی افزایش موجودی حساب نقش مهمی در حفظ سلامت مالی شما دارد. اما گاهی پیش می‌آید که به دلایلی حساب دریافت حقوق شما را می‌بندند و امکان افزایش موجودی برای شما وجود نخواهد داشت. در چنین مواقعی داشتن یک مقداری پس انداز می تواند به شما کمک کند تا با مشکل بزرگی برخورد نکنید. نکاتی وجود دارد که اگر آن‌ها را در نظر بگیرید می‌تواند منجر به افزایش موجودی حساب و پس انداز برای شما بشود. در ادامه با تراپی همراه شوید تا شما را با این نکات آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید :

نکات مهم جهت کاهش هزینه ها قبل از سفر 

سفر با قیمت ارزان

توصیه های لازم برای افزایش موجودی حساب و پس انداز کردن

در این بخش از مقاله مطالبی را برای شما عنوان خواهیم کرد که شاید در گذشته اصلا به آن‌ها توجه نمی‌کردید اما اکنون متوجه خواهید شد که این‌ها می‌تواند در افزایش موجودی حساب و پس انداز کردن به شما کمک کند.

افزایش موجودی حساب

تمرین کنید که عادات غلط پول خرج کردن را کنار بگذارید

یکی از بهترین راه‌های افزایش موجودی حساب و پس انداز کردن این است که عادات غلطی که در گذشته داشته‌اید و باعث به هدر رفتن پول شما می‌شود را کنار بگذارید. البته شاید در ابتدای امر کمی مشکل باشد، اما از خریدهای کوچک و غیر ضروری شروع کنید و آن‌ها را حذف کنید و در انتهای ماه خواهید دید که موجودی حساب شما به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

ذهنیت خود را به جای صرف هزینه به سوی پس انداز عادت دهید

این را بدانید که خرج کردن و هزینه کردن‌های غیر ضروری تنها یک عادت است که ساخته‌ی ذهن شماست و می‌توان آن را به راحتی کنار گذاشت. یک راهکار خوب این است که هر بار قصد خرید چیزی را می‌کنید از خود بپرسید که آیا من واقعا به این چیز نیاز دارم یا نه؟ در صورتی که واقعا خرید آن چیز لازم است، برایش هزینه صرف کنید، در غیر این صورت نه.

به خوردن صبحانه در خانه اهمیت بدهید

اگر شما از جمله افرادی هستید که صبح‌ها دیر از خواب بیدار می‌شوید و زمان کافی برای صرف صبحانه در منزل ندارید و در مسیر رسیدن به محل کارتان از خوراکی‌های ناسالم خرید می‌کنید و به عنوان صبحانه استفاده می‌کنید، باید به شما بگوئیم که این عادت بسیار بدی است و هم متابولیسم و نحوه‌ی سوخت و ساز بدن شما را با مشکل مواجه می‌کند و هم باعث افزایش هزینه‌های ماهیانه تان می‌شود. پس توصیه می‌شود قدری زودتر از خواب بیدار شوید و در خانه، قبل از رفتن به محل کار صبحانه را از موادغذایی سالم در منزل تهیه کنید و به این ترتیب به افزایش موجودی حساب و پس انداز بپردازید. این توصیه را برای وعده‌های غذایی دیگر نیز در نظر داشته باشید و حتی الامکان در خانه برای خود غذا تهیه کنید.

افزایش موجودی حساب

برای تهیه منابع مطالعاتی خود به کتابخانه ها مراجعه کنید

شما می‌توانید به جای صرف هزینه‌های گزاف برای خرید کتاب‌ها و منابع مطالعاتی که ممکن است فقط یک بار به کارتان بیاید و دیگر هیچ، به کتابخانه‌ها مراجعه کنید و در صورت موجود بودن کتاب، مجله و ... که نیاز دارید، آنرا از کتابخانه تهیه کنید. به این ترتیب هزینه‌ای که همیشه برای تهیه این گونه کتاب‌ها صرف می‌کردید، اکنون به حساب شما باز خواهد گشت و باعث افزایش موجودی و پس انداز برای شما می‌شود.

همانطور که دیدید این‌ها همه مواردی هستند که شاید هیچ وقت به آن‌ها توجه کافی نداشته‌اید و در صورتی که این نکات را رعایت کنید  متوجه خواهید شد که چگونه باعث افزایش موجودی حساب و پس انداز برای شما خواهد شد.

به طور کلی موارد این چنینی زیادند و اگر در نحوه‌ی خرید و هزینه‌هایی که صرف می‌کنید دقت داشته باشید، خواهید دید که بسیار از آیتم‌های خریداری شده جز ضروریات نبوده‌اند. خوب است امتحان کنید!

حتما بخوانید : از فروشگاه اینترنتی TinyDeal ، لوازم الکترونیکی ارزان بخرید

عزیزان لطفا از طریق کامنت نکاتی دیگر که به صرفه جویی در هزینه‌ها به شما کمک کرده‌اند را با دیگر دوستان به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز از تجربیات مفید شما بهره‌مند شوند.

از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی نمودید از شما کمال تشکر را داریم. دوستان لطفا سوالات و مشکلات خود را از طریق تماس تلفنی با ما در میان بگذارید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

تاریخ انتشار 20 شهریور 1398
نویسنده  پریسا رضایی
دسته بندی
مشاهده آرشیو مقالات مرتبط
تفاوت پی پال و وسترن یونیون
حذف حساب وب مانی
بهترین بروکرهای فارکس
خرید با پی پال
sendowl
مدرک CMA
Codeable
اپلیکیشن های ریموت دسکتاپ
Teespring
فضای خالی
فرم ارسال نظرات کاربر